Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Kia Cee´d 1.6 Comfort po 30 000 km

Dlouhodobý test

Na dvouměsíční návštěvu zavítal do naší redakce skutečný světák: původem korejský, rodištěm slovenský a domovem německý vůz Kia Cee`d, který jsme si spolu s dalšími redakcemi ze střední Evropy zapůjčili na 100 000 km.

Automobily Kia Ceed 1.6 Comfort po 30 000 km

V rámci spolupráce mezi redakcemi ze střední Evropy a mateřskou centrálou auto motor und sportu vznikla na podzim 2007 myšlenka zapůjčit si na dlouhodobý test novou Kiu Cee`d a prověřit její kvality na silnicích, které mají daleko do vyhlazeného asfaltu v Německu. Jak se povede korejské hvězdě na silnicích Česka, Slovenska, Polska či Maďarska? A jak bude vypadat, až bude mít natočeno sto padesát tisíc kilometrů? Jak si s případnými potížemi poradí velkorysá záruka? To vše jsme se s kolegy rozhodli prověřovat a zde je zhodnocení po první třetině testu: za půl roku jsme spolu s německými a slovenskými redaktory ujeli 30 000 km, deset tisíc z toho urazila červená kia v Česku.

 Automobily Kia Ceed 1.6 Comfort po 30 000 km
Slušná ovladatelnost se potvrdila i na rakouském testovacím okruhu.

Kiu Cee`d už jsme testovali několikrát, ve všech karosářských verzích, takže by bylo nošením dříví do lesa omílat známá fakta, proto jen stručně: korejské auto nabízí totéž, co zavedená evropská a japonská konkurence, ovšem za podstatně výhodnějších podmínek. Smířit se musíte s některými lacinějšími detaily, třeba plasty ve dveřích nebo na volantu, naopak zpracování působí velmi důvěryhodným dojmem. Zrovna tak izolace podvozku by měla být důslednější, aby se do interiéru nepřenášely rázy a hluk od kol. Když si kolega auto přebíral od slovenské redakce a vyrazil po hlučnější tamní dálnici, dokonce pro jistotu zastavil na odpočívadle, aby se přesvědčil, že má zavřené všechny dveře. Ne že by tento hluk tolik rušil, ale přece jen je znát, že zrovna v tomto ohledu se šetřilo. Jenže na druhou stranu, prakticky ve všem ostatním se kia vyrovná konkurentům, nebo je dokonce předežene. Psali jsme to už dřív a potvrdilo se to i po dvouměsíční zkušenosti našeho redakčního týmu.

 Automobily Kia Ceed 1.6 Comfort po 30 000 km
Z luxusních vymožeností chybí kie snad jen xenony, zato přípojky pro přehrávače nikoli.

Už jen pohled do ceníku potěší oko spořivého nebo jen ekonomicky uvažujícího zájemce. Testovaný vůz s druhou nejvyšší výbavou stál 415 tisíc korun, což je rozhodně méně než u naprosté většiny soupeřů. V dnešní době trvalých slev a akcí je to spíše orientační částka, na druhou stranu je třeba sledovat i to, co za danou částku dostanete. Kromě již zmíněného solidního interiéru je to především královská výbava.

Standardem všech verzí bylo na jaře 2008 šest airbagů, rádio, palubní počítač a další příjemnosti, už druhá nejlevnější varianta si polepšuje klimatizací, aktivními opěrkami či dálkovým ovládáním centrálního zamykání. Kia Cee`d je ovšem připravena vyhovět i náročnějším zákazníkům, jak dokazuje v testované variantě nabízené připojení pro iPod či USB přehrávač. Za velmi rozumný příplatek 15 000 Kč se dodává ESP s urychlovačem brzdného účinku, ke cti Korejců je třeba připočíst fakt, že si stabilizaci můžete přikoupit už k základnímu provedení. Jednou z mála položek, kterou nelze dodat vůbec, jsou xenonové světlomety, ale s ohledem na zaměření vozu lze takový prvek oželet.

Stejně jako dříve jsme byli při testu nadšeni z jízdy, především z přesvědčivé šestnáctistovky. Její vynikající výkon 93 kW neboli 127 k umí z kie udělat černého koně ranního závodu do zaměstnání, zrychlení zvláště ve vyšších otáčkách mnohdy ostatní šoféry evidentně zaskočilo. Hbitost vozu přitom není vykoupena ani přehnanou hlučností, ani vysokou spotřebou. Hodně rychlá jízda na dálnici znamená devítilitrovou spotřebu, běžný průměr byl o litr nižší. Pokud si ale dáte záležet, třeba jako kolega při dovolenkové jízdě za lyžováním, můžete i s hodně naloženým vozem dosáhnout spotřeby 7,5 l na 100 km. Bezproblémové jsou jízdní vlastnosti, kladně hodnotíme i spolehlivé brzdy, jedinou výhradu máme k necitlivému řízení. Kupodivu nám však testovaný vůz přišel v tomto ohledu lepší než všechny dosud testované cee`dy, řízení bylo každopádně tužší. Buď se jedná o plynulé vylepšení z výroby, nebo je řízení pro německý trh nastaveno „sportovněji“.

 Automobily Kia Ceed 1.6 Comfort po 30 000 km
Prostornost interiéru je na vysoké úrovni, objem zavazadelníku 0,340 m3 je jen průmerný.

Na konci naší zápůjčky se vůz podrobil i předepsané třicetitisícové kontrole v servisu, která přišla na 6271 Kč. Technici při ní neobjevili žádnou potíž, stejně jako my či naši předchůdci během testu. Kia Cee`d slouží naprosto spolehlivě a svým uživatelům přináší jen radost. Ne že by to bylo auto, které budí kdovíjaké emoce, je to spíše nenápadný sluha, který za velmi výhodnou cenu přináší pohodlný a prostorný interiér se solidní výbavou. Dobrý dojem z vozu korunuje výtečný motor a ke cti celé modelové řady je třeba přičíst i obsáhlou nabídku verzí včetně atraktivních turbodieselů či ještě lákavějšího kombi. Přičte-li se k tomu vynikající sedmiletá záruka (limit 150 000 km je také nad poměry) či rozumně dlouhá dodací lhůta obvykle nepřesahující jeden měsíc, nepřekvapí, že Kiu Cee`d potkáváme na našich silnicích čím dál častěji. Po naší dvouměsíční zkušenosti není důvod se tomu divit, ovšem konečné zúčtování přijde až za rok, kdy testovaný automobil dorazí do cíle své stotisícové pouti.

 Automobily Kia Ceed 1.6 Comfort po 30 000 km
Výkonná šestnáctistovka potěší stejně jako výbava.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4235 x 1790 x 1480 mm, rozvor 2650 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1265/1710 kg. Zavazadlový prostor 0,340/1,300 m3, objem palivové nádrže 53 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkový závěs, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Pneumatiky 195/65 R 15. Pohon předních kol, pětistupňová převodovka.

Motor
Zážehový řadový čtyřválec, čtyři ventily na válec, proměnné časování ventilů, zdvihový objem 1591 cm3, největší výkon 93 kW (127 k) při 6300/min, točivý moment 154 Nm při 4200/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                10,8 s
Nejvyšší rychlost         192 km/h
Spotřeba                     8,0/5,4/6,4 l/100 km

Cena
1.6 Comfort               414 980 Kč
Testovaný vůz           429 980 Kč

+
• Prostorný interiér
• Vynikající výbava
• Nízká cena
• Dlouhá záruka
• Vysoká kvalita zpracování
• Jednoduchá obsluha
• Snadná ovladatelnost
• Velmi výkonný motor
• Přijatelná hlučnost
• Adekvátní spotřeba benzinu
• Bezproblémové jízdní vlastnosti
• Stabilizace pro všechny verze za rozumný příplatek
-
• Hlučný podvozek
• Některé materiály působí lacině
• Necitlivé řízení
• Příliš ostré oranžové podsvícení přístrojů
• Konzervativní design





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Kia cee´d 1.6 (2006)
Technické informace:
Objem motoru 1591 cm3
Výkon 93 kW
Točivý moment 154 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 10,8 s
Spotřeba 6,4 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: