Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Fabia 1.2 HTP

Test

Je miláčkem národa, i když tak trochu z donucení. Řeč je o zážehovém tříválci 1.2 HTP, který tvoří již po léta základ nabídky Škody Fabia.

Automobily Škoda Fabia 1.2 HTP

S nástupem ekologického myšlení přicházejí tříválce znovu do módy. Mají totiž vyšší termodynamickou účinnost než stejně objemné čtyřválce, což by mělo přinést nižší spotřebu. V případě motoru 1.2 HTP, jež jsme měli ve verzi s 51 kW, však šlo v prvé řadě o úsporu nákladů, nikoliv o lásku k přírodě a ke světovým zásobám ropy.

Abychom mu ale nekřivdili, mimo město se nám vyrovnanou jízdou s občasným pokusem o předjetí podařilo udržet spotřebu mezi 5 a 5,5 l/100 km. Po městě, kam je tříválec díky svému silnému zátahu z nízkých otáček (112 Nm) určen především, jsme ale jezdili i za osm litrů. Ještě o litr víc si pak tříválec řekl na dálnici, vždyť také ve 130 km/h točí na pětku přes 4000/min. Z hlediska spotřeby doporučujeme optimální rychlost kolem 120 km/h. Při ní však už motoru nezbývá žádná výkonová rezerva pro předjetí, hlavně s plně obsazeným autem si musí řidič tento manévr důkladně rozmyslet. Po 600 kilometrech rovnoměrně rozložených mezi všechny typy silnic a dálnice se spotřeba zastavila na 6,8 l na 100 km. Za necelých sedm litrů umí jezdit i přeplňovaný čtyřválec 1.2 TSI/63 kW, který navíc nabízí o dvě třídy lepší svezení i dynamiku. Vřele proto doporučujeme připlatit si 15 000 korun navíc. To bychom raději oželeli třeba litá kola nebo metalízu.

Automobily Škoda Fabia 1.2 HTP

Přehledným přístrojům se nedá jako obvykle nic vytknout.

Jinak po faceliftu se úpravami přídě opticky trochu otupila nehezká disproporce mezi šířkou a výškou fabie, která však nezmizela, takže se karoserie v zatáčce naklání. Trochu nás zarazilo, že testovaná fabia se sériovými 15palcovými koly nenabízela takový komfort jako s motorem 1.2 TSI. Jinak ale fabia i nadále zůstává nejvyváženějším malým autem, které okamžitě padne do ruky. Nabízí prostorný interiér, díky velkému zavazadlovému prostoru a povolenému zatížení i vysokou užitnou hodnotu nebo snadnou obsluhou. Své kvality fabia potvrdila druhým vítězstvím v Mastertestu (AMS 09/2010).

Základní cena nepříliš bohatě vybavené Fabie Classic 1.2 HTP/51 kW začíná na 234 900 Kč. Renault Clio 1.2/55 kW je sice trochu dražší (237 900 Kč), má ale mnohem štědřejší výbavu.


HODNOCENÍ: 3/5

Automobily Škoda Fabia 1.2 HTP

Spotřeba tříválce se pohybuje od pěti do devíti litrů, průměr je kolem sedmi.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4000 x 1642 x 1498 mm, rozvor 2465 mm, provozní hmotnost/celková hmotnost 2070/2660 kg. Zavazadlový prostor 0,315/1,180 m3, objem palivové nádrže 45 l.

Podvozek
Vpředu nápravy typu McPherson, vzadu vlečená ramena, vpředu kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, vzadu bubnové brzdy. Standardní pneumatiky 195/55 R 17. Pohon předních kol, manuální pětistupňová převodovka.

Motor
Zážehový tříválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1198 cm3, nejvyšší výkon 51 kW (70 k) při 5400/min, točivý moment 112 Nm při 3000/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                         14,9 s
Nejvyšší rychlost                  163 km/h
Spotřeba paliva                    7,3/4,5/5,5 l/100 km

Cena
Fabia 1.2 HTP Ambiente         249 900 Kč
Testovaný vůz                      320 700 Kč

+
prostor pro kolena a pro hlavu
vynikající sedadla
snadná obsluha a ovladatelnost vozu
zátah motoru v nízkých otáčkách
velký zavazadlový prostor
bezpečné jízdní vlastnosti
-
minimální výkonová rezerva pro předjíždění
protivný zvuk tříválce
vyšší spotřeba ve městě a na dálnici
u testovaného vozu rázy od podvozku
náklony karoserie v zatáčce
chudá základní výbava





Tagy: Škoda, Fabia, 1.2, htp
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: