Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opel Meriva 1.7 CDTI AT Cosmo

Test

Opel si v případě nové merivy pojistil pozornost opačně uchycenými zadními dveřmi. Ty ale odvádějí pozornost od významnějších věcí.

Automobily Opel Meriva 1.7 CDTI AT Cosmo

Přijít s „běžným“ malým MPV již dnes, zdá se, nestačí. Praktická stránka opačně uchycených zadních bočních dveří má však nejen svá pro, ale i proti. Dozadu se sice lépe nastupuje a snáze se tam dávají děti do dětských sedaček, avšak ve stísněných podmínkách musí přední a zadní cestující nastupovat a vystupovat postupně, jinak zůstanou mezi dveřmi uvězněni.

Automobily Opel Meriva 1.7 CDTI AT Cosmo

Vzadu uchycené dveře usnadňují přístup na zadní sedadla a jistým způsobem ozvláštňují vnější design vozu.

Kabina je útulná a za volantem se sedí přirozeně. Přístrojová deska, která se nese v podobném duchu jako u astry, působí hodnotně. Variabilita je výborná (zadní sedadla lze podélně posouvat a plynule sklápět se sedáky do roviny) zavazadlový prostor ale v základu není nijak rozhazovačný. Konzolu mezi předními sedadly lze posouvat v efektních hliníkových kolejnicích či ji zcela vyjmout. Kolejnice vzadu ale překáží středovému cestujícímu. Ukrývá několik úložných prostorů, do výplní dveří se vejde 1,5l PET lahev, schránka před spolujezdcem je však miniaturní.

Automobily Opel Meriva 1.7 CDTI AT Cosmo

Přístrojová deska působí hodnotně. Navigace přijde na slušných 20 500 Kč.

Motor 1.7 CDTI je dobře odtlumený, se samočinnou převodovkou se ale kombinuje jen jeho nejslabší verze. Dynamika vozu zvláště při vyšším zatížení je tak jen průměrná. O to více potěší spotřeba, která se běžně pohybuje mezi 5,5 a 6,5 l.

Na silnici se nová meriva chová velmi jistě a příjemně se řídí. I s příplatkovými pneumatikami 225/40 R 18 je komfort ještě dostatečně dobrý, vůz je citlivější jen na krátké příčné nerovnosti.

Nová meriva je všestranně dospělejší a působí luxusněji. Tomu ale odpovídá i mezigeneračně vyšší cena, díky níž se dostává již do teritoria Renaultu Scénic a spol.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Opel Meriva 1.7 CDTI AT Cosmo

Motor 1.7 CDTI je dobře odtlumený, ovšem pouze s průměrnou dynamikou.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4288 x 1812 x 1615 mm, rozvor 2644 mm, provozní/celková hmotnost 1360/1890 kg. Zavazadlový prostor 0,400/1,500 m3, objem palivové nádrže 54 l.

Podvozek
Vpředu vzpěry McPherson, vzadu vlečená ramena s torzní zkrutnou příčkou, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 205/55 R 16. Pohon předních kol, samočinná šestistupňová převodovka.

Motor
Přeplňovaný vznětový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1686 cm3, nejvyšší výkon 74 kW (100 k) při 4000/min, točivý moment 260 Nm při 1700–2550/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                               13,9 s
Nejvyšší rychlost                        172 km/h
Spotřeba paliva                          8,6/5,1/6,4 l/100 km

Cena
Meriva 1.7 CDTI AT Cosmo        489 900 Kč
Testovaný vůz                           552 900 Kč

+
Úsporný motor
plynule řadící převodovka
variabilita
přístup na zadní sedadla
přirozený posaz za volantem
velký úhel otevření dveří
jízdní vlastnosti
-
jen průměrná dynamika
objem zavazadelníku v základním uspořádání
velký poloměr otáčení
široké zadní sloupky
vyšší cena





Tagy: cdti, 1.7, at, meriva, opel, cosmo
Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Opel Meriva 1.7 CDTI 100 hp (2010)
Technické informace:
Objem motoru 1686 cm3
Výkon 74 kW
Točivý moment 260 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 13,9 s
Spotřeba 6,4 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: