Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Honda Civic 1.8 i-VTEC GT

Test

Osmá generace futuristické Hondy Civic si chce udržet přízeň zákazníků sportovním paketem. Technika zůstává při starém, akční paket GT ale přináší atraktivní designové prvky.

Automobily Honda Civic 1.8 i-VTEC GT

Když v roce 2005 přišla na náš trh nová Honda Civic, jedni byli uneseni jejím futuristickým stylem, jiní ji označili za pouhý výstřelek a prorokovali jí rychlé okoukání a konec v propadlišti dějin. Dnes vidíme, že zájem o vůz neupadá ani po pěti letech výroby, takže není divu, že facelift z minulého roku byl jen minimální.

Honda ale musí čelit jinému tlaku, a to pokračujícímu snižování cen. Základní verze civicu stojí stále relativně vysokých 399 900 Kč, český importér ale připravil akční model GT. Za ten zaplatíte stejně jako za verzi 1.8 i-VTEC Sport, navíc ale získáte například sportovnější masku chladiče, polokožené čalounění a sedmnáctipalcová litá kola v barvě tmavého chromu. Sportovnější vzezření dodávají verzi GT lemy blatníků a spodních částí nárazníků lakované v barvě vozu, což vůz opticky snižuje. Od prodejce navíc dostanete zdarma střešní nosič a chladicí box, pětiletou záruku, a navíc můžete využít leasing s nulovým navýšením. A to už je „slovo do pranice“ – byť například srovnatelně výkonná astra nebo megane stojí stále méně.
 

Automobily Honda Civic 1.8 i-VTEC GT

Na design i rozmístění ovládacích prvků na přístrojové desce je třeba si chvíli zvykat.

A co Civic GT slibuje svým dynamickým zevnějškem, to potvrzuje i při jízdě. Motor se sice v nižších otáčkách může zdát mírně letargický, po překročení cca 4000/min ale výrazně ožije. Na rozdíl od turbomotorů ani při častém vytáčení neletí spotřeba raketově vzhůru, i při velmi svižné jízdě jsme se vešli do 10 l/100 km a po zvolnění do osmi litrů. Na vrchol třídy patří velmi přesné a komunikativní řízení a precizní a rychlé řazení šestistupňové převodovky s netradičním kulovitým provedením kulisy páky.

Při jízdě je patrné výrobcem proklamované změkčení podvozku, pryč jsou také dřívější rázy od zadní nápravy. V zatáčkách se sice karoserie přece jen o něco víc naklání, vůz však stále každou situaci zvládá s přehledem.
 
 Automobily Honda Civic 1.8 i-VTEC GT
Spodní části nárazníků i lemy blatníků má verze GT lakované.

Neméně rozporuplných reakcí jako vnější design budí také netradiční přístrojová deska, a to kvůli zmatku v údajích na displejích a nesmyslnému startování pomocí klíčku i tlačítka současně. Překvapí spousta prostoru nejen vpředu, ale i na zadních sedadlech a v zavazadelníku, při couvání ale vadí široké zadní sloupky a dělené sklo pátých dveří.

HODNOCENÍ: 4/5
 
Automobily Honda Civic 1.8 i-VTEC GT

Spodní části nárazníků i lemy blatníků má verze GT lakované.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4255 x 1765 x 1460 mm, rozvor 2620 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1265/1750 kg. Zavazadlový prostor 0,415/1,352 m3, objem palivové nádrže 50 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu vlečená ramena, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/45 R 17. Pohon předních kol, manuální šestistupňová převodovka.

Motor
Zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1799 cm3, nejvyšší výkon 103 kW (140 k) při 6300/min, točivý moment 174 Nm při 4300/min.

Jízdní výkony
 0–100 km/h                          8,9 s
Nejvyšší rychlost                    205 km/h
Spotřeba paliva                      8,8/5,5/6,7 l/100 km

Cena
Honda Civic 1.8 i-VTEC GT      489 000 Kč
Testovaný vůz                        489 000 Kč

+
jízdní vlastnosti
přesné řízení i řazení
nízká spotřeba
prostorný interiér i zavazadelník
design
-
výhled dozadu
nepraktické startování
horší orientace v údajích na displejích





Tagy: honda, civic, i-vtec, 1.8, gt
Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Honda Civic 1.8 i-VTEC (2008)
Technické informace:
Objem motoru 1799 cm3
Výkon 103 kW
Točivý moment 174 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 8,9 s
Spotřeba 6,6 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: