Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4 AT Exclusive

Test

Prohnutá příď Kie Sportage s obří maskou coby nosem má podle výrobce evokovat dravého tygra, který v honbě za kořistí dokáže pořádně rozčeřit vodu... Povede se mu to s verzí 2.0 CRDi 4x4 a automatickou převodovkou?

Automobily Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4 AT Exclusive

Kia Sportage není na českém trhu žádným nováčkem, její první generace patřila již od roku 1993 mezi průkopníky kategorie SUV. Za svůj tehdejší úspěch vděčila také faktu, že mnoho konkurentů na trhu tenkrát ještě nebylo, druhá generace to již ale ani zdaleka tak jednoduché neměla. Nejnovější model je střižen hlavně podle vkusu evropských zákazníků, pro něž se na našem kontinentu také vyrábí – a to ve slovenské Žilině (tedy ne v Trnavě, jak jsme nedopatřením uvedli v minulém čísle).

Vůz je opět konstrukčně spojen s podobným sourozencem od Hyundaie, tedy s modelem ix35. Zatímco jeho karoserie překypuje svaly a na někoho může působit agresivně, karoserie sportage se nese spíš v elegantním stylu. Chromovaná maska s navazujícími, výrazně dozadu protáhlými světlomety spolu s originálně tvarovaným pásem v předním nárazníku vypadá až futuristicky. Vůz ve skutečnosti působí mnohem robustnějším dojmem, než by nasvědčovaly „papírové“ rozměry karoserie, obdobné jako například u mnohem skromněji působícího VW Tiguan.

Automobily Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4 AT Exclusive

Dojem mohutnosti vytvářejí hlavně vysoké boky a relativně malá zasklená plocha.


Dojem mohutnosti neztratíte ani po usednutí do interiéru. Kdo si SUV kupuje hlavně kvůli dobrému rozhledu z větší výšky než u běžných hatchbacků, v kii si přijde na své. Při couvání ale vadí mohutné zadní sloupky, takže rozhodně doporučujeme parkovací asistent. Ten dostanete od třetí výbavy Active plus, ve vrcholné Exclusive je doplněn také kamerou, jejíž obraz se podobně jako například u modelu Soul přenáší originálně do levé části vnitřního zrcátka. Prostorové poměry jsou uvnitř podobné jako u konkurence, pouze u vozu vybaveného dvoudílnou prosklenou střechou budou mít pasažéři s výškou nad 180 cm méně prostoru na hlavu na zadních místech. Přístrojová deska vypadá hodnotně, středová konzola s rádiem a ovládáním klimatizace ve skutečnosti zasahuje do interiéru ještě výrazněji, než se zdá z fotografií, a také tunel s řadicí pákou, resp. voličem samočinné převodovky je nezvykle vysoký.

Automobily Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4 AT Exclusive

Přístrojová deska je dobře zpracována. Malý volant se silným věncem by se dobře vyjímal i ve sportovním voze.


Od druhé výbavy je sportage nabízena jen s plnohodnotným náhradním kolem, což jistě může přijít vhod například při protrhnutí pneumatiky v terénu, na druhé straně to však výrazně zmenšuje velikost zavazadlového prostoru. Ten kvůli velmi vysoko položené podlaze na první pohled působí jako podstatně menší než udávaných 0,564 m3, což zahrnuje právě i prostor pod podlahou. Nad 175 cm vysoké postavy si musí pod nedostatečně vysoko výklopnými pátými dveřmi dávat pozor na hlavu.

Automobily Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4 AT Exclusive

Pod vysokou podlahou zavazadlového prostoru je plnohodnotné náhradní kolo.


Testovaný vůz byl vybaven v budoucnu asi nejprodávanějším motorem, tedy vznětovým dvoulitrem o výkonu 100 kW (v nabídce je ze vznětových jednotek ještě o 15 kW slabší sedmnáctistovka), a to ve spojení se samočinnou šestistupňovou převodovkou (+40 000 Kč) a pohonem všech kol (pro motor 2.0 CRDi standardně, slabší verze dieselu a benzinové motory se nabízejí také s pohonem jen předních kol). Vyzdvihnout musíme dobré sladění automatu s motorem, ústrojí řadí rychle a přesně dle potřeby. Tlačítkem Eco lze aktivovat úsporný režim, kdy automat řadí v nižších otáčkách. Takto není problém na dálnici při dodržování povoleného limitu nebo na běžných silnicích mimo město udržovat spotřebu pod 7 l/100 km, pouze ve městě je třeba počítat s hodnotou vyšší asi o dva litry. Motor je dobře utlumen a svým výkonem plně postačuje i pro dynamičtější jízdu. Podvozek je naladěn komfortně, posádka rozhodně netrpí ani na příplatkových osmnáctipalcových kolech. V zatáčkách se karoserie výrazněji naklání, závodit s tímto SUV ale asi nikdo nebude. V těžkém terénu přijde vhod možnost uzavření mezinápravové spojky, světlá výška vozu 172 mm patří ale spíš k podprůměru.

Automobily Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4 AT Exclusive

Světlá výška je sice jen 172 mm, na projetí polních cest nebo větších louží to ale postačí. Diodová světla jsou pro kiu novinkou.

Novou sportage můžete mít již za 419 980 Kč, jde ale o benzinovou šestnáctistovku s pohonem jen předních kol a základní výbavou. Testovaný vůz s automatem stojí s částkou 754 980 Kč (bez příplatků) na opačném konci ceníku, optimálním kompromisem může být testovaný motor s výbavou Active plus a manuální převodovkou za 614 980 Kč. A to je obdobná částka, kolik stojí výkonem i výbavou srovnatelná verze menší Škody Yeti.

HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4 AT Exclusive

Motor 2.0 CRDi disponuje rovnými 100 kW, později by měla přijít ještě výkonnější 135kW verze.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4440 x 1855 x 1635 mm, rozvor 2640 mm, provozní/celková hmotnost 1787/2140 kg. Zavazadlový prostor 0,564/1,353 m3, objem palivové nádrže 58 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu vlečená ramena, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 235/55 R 18. Pohon všech kol, samočinná šestistupňová převodovka.

Motor
Vznětový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1995 cm3, nejvyšší výkon 100 kW (136 k) při 4000/min, točivý moment 375 Nm při 1800–2500/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h:                                        12,1 s
Nejvyšší rychlost:                                 181 km/h
Spotřeba paliva:                                   8,9/5,9/7,0 l/100 km

Cena
Sportage 2.0 CRDi 4x4 AT Exclusive:      754 980 Kč
Testovaný vůz:                                     789 980 Kč

+
design
zpracování interiéru
souhra motoru a samočinné převodovky
komfort
cena
sedmiletá záruka
-
nízko výklopné páté dveře
menší zavazadlový prostor
horší výhled vzad
s panoramatickou střechou méně místa na hlavu vzadu





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4 (2010)
Technické informace:
Objem motoru 1995 cm3
Výkon 99 kW
Točivý moment 319 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 11,3 s
Spotřeba 5,7 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: