Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 4WD

Test

Předobraz kompaktního SUV představilo Mitsubishi coby Concept-cX již před třemi lety, nyní k nám konečně dorazila sériová verze. Otestovali jsme vůz se vznětovým motorem 1.8 DI-D.

Automobily Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 4WD

Mitsubishi Outlander se na trhu SUV etablovalo vcelku úspěšně, oproti konkurenčním kompaktním SUV je ale od začátku mírně v nevýhodě kvůli vyšší ceně. Není se čemu divit, neboť vůz se svými rozměry a sedmimístným interiérem pokukuje spíš o třídu výš, příchod menšího sourozence tak byl jen otázkou času. Novinka se jmenuje ASX a je opět na pomezí tříd – tentokrát malých SUV jako Suzuki SX4 či Škoda Yeti a kompaktních SUV typu VW Tiguan, Fordu Kuga nebo Kie Sportage.

Automobily Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 4WD

Kvůli menší světlé výšce je na nezpevněných cestách třeba dávat pozor na vyjeté koleje.


Vývoj vozu si japonští konstruktéři ulehčili použitím základu právě z většího outlanderu, navzdory o plných 470 mm kratší karoserii mají oba vozy dokonce stejný rozvor. Není proto divu, že ASX má kola umístěna skutečně v rozích karoserie, z čehož těží posádka. Nejen na předních, ale dokonce ani na zadních sedadlech není totiž místa o nic méně než v outlanderu, výjimkou je snad jen šířka interiéru. I ta je však plně postačující i při pětičlenném obsazení. Rozdíl je znát v zádi – třetí řada sedadel by se sem rozhodně nevešla, na zavazadla ale zbývá stále solidních 0,442 m3. Pravda ale je, že tato udávaná hodnota je při kolmé poloze nastavitelných opěradel zadních sedadel, která jsou pak již ale prakticky neobsaditelná, takže mnohem reálnější je hodnota 0,419 m3 při skloněných opěradlech. I to je však prakticky stejně jako u yetiho, větší tiguan nabídne 0,470 m3.

Automobily Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 4WD

Díky vyšší podlaze zavazadelníku po sklopení zadních opěradel nevznikne schod.


Přístrojová deska je tvarována podobně jako u outlanderu, použité materiály ale působí paradoxně hodnotněji. Co se týče ergonomie, tak nemáme připomínek, cestující zde najdou také dostatek odkládacích prostor. Za volantem se na sedadlech s nepříliš výrazným vedením sedí vysoko jako v pravém terénním voze, což je další z důvodů, proč vůz řadíme mezi klasická SUV, a ne mezi crossovery, kam se jej snaží začlenit automobilka – jako by písmena SUV v dnešní ekologické době pomalu vycházela z módy…

Automobily Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 4WD

Přístrojová deska má podobný design jako v outlanderu.


Mitsubishi ASX se totiž nemusí stydět ani za své terénní schopnosti. Světlá výška vozu je sice jen 170 mm, pomáhají ale krátké převisy a hlavně systém pohonu všech kol převzatý z outlanderu, umožňující jak zapnutí pohonu pouze předních kol, což snižuje spotřebu na běžné silnici, tak uzamknutí mezinápravové spojky Haldex na 50:50. I v náročnějším terénu se ale můžete spolehnout na automatiku.

Automobily Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 4WD

Na silnici lze zařadit pohon pouze předních kol, v terénu naopak mezinápravovou spojku napevno sepnout.

Na silnici se karoserie v zatáčkách relativně dost naklání, na druhé straně je ale posádka hýčkána příjemným komfortem, a to jak díky pohodlnému odpružení, tak rovněž důkladnému odhlučnění zcela nového vznětového čtyřválce 1.8 DI-D. Ten má jako první dieselový motor variabilní časování sacích ventilů (u Mitsubishi označované MIVEC) a unikátní je také jeho velmi nízký kompresní poměr 14,9:1. V praxi se motor u testovaného vozu ve své silnější verzi se 110 kW (slabší má 85 kW) vyznačuje tichým chodem, silným zátahem a slabým turboefektem, spokojeni jsme byli také se spotřebou 6 litrů mimo město a 7,5 po městě.

Nejlevnější Mitsubishi ASX koupíte se zážehovou šestnáctistovkou a pohonem pouze předních kol již za 429 900 Kč, což je jen o 10 000 Kč víc, než kolik stojí základní verze nové Kie Sportage. Nejlevnější výbava testovaného silnějšího dieselu s pohonem 4x4 stojí 599 900 Kč, což je také prakticky stejná cena jako za srovnatelnou kiu, obdobná Škoda Yeti 2.0 TDI/103 kW 4x4 je dražší o 25 000 Kč, tiguan o 67 000 Kč.

HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 4WD

Nový motor 1.8 DI-D je spojen s vypínatelným systémem stop-start AS&G, také díky němu přibylo na zádi vozu označení ClearTec.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4295 x 1770 x 1615 mm, rozvor 2670 mm, provozní/celková hmotnost 1600/2060 kg. Zavazadlový prostor 0,442/1,219 m3, objem palivové nádrže 60 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu vlečená ramena, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 215/60 R 17. Pohon všech kol, manuální šestistupňová převodovka.

Motor
Vznětový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1798 cm3, nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 4000/min, točivý moment 300 Nm při 2000–3000/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h: 10,0 s
Nejvyšší rychlost: 198 km/h
Spotřeba paliva: 6,9/5,0/5,7 l/100 km

Cena
ASX 1.8 DI-D 4WD 110 kW Intense: 659 900 Kč
Testovaný vůz: 659 900 Kč

+
prostorný interiér
výkonný
tichý a úsporný motor
možnost zařazení pohonu pouze předních kol
výhled z vozu
komfort
cena
-
náklony v zatáčkách
malá světlá výška
plochá sedadla
méně citlivé řízení





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: