Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Fabia Combi RS

Test

Zrychlení na stovku za 7,3 sekundy, v zavazadlovém prostoru přes 500 litrů a cena jen o málo převyšující půl milionu. Který jiný vůz umí nabídnout podobnou kombinaci než Škoda Fabia Combi RS?

Automobily Škoda Fabia Combi RS

Zážitky z prvního svezení s nejrychlejší fabií jsme vám přinesli zde, a nyní jsme důkladně otestovali verzi kombi. Rychlé kombíky nejsou ve vyšších třídách ničím zvláštním (jejich králem je Audi RS6 s výkonem 580 koní), mezi malými vozy je však fabia unikátem – ostatně podobně jako o třídu výš Octavia Combi RS. Na rozdíl od krátké verze si ale zákazníci musejí odepřít příplatkové originální polepy střechy. I bez nich ale „eresko“ dává jasně najevo, že nejde jen tak o obyčejnou verzi, a to díky pozměněným nárazníkům, zadnímu náznaku difuzoru s dvojitou koncovkou výfuku nebo originálním a vskutku pohledným sedmnáctipalcovým kolům. V interiéru se toho zase tolik nezměnilo, přehlédnout ale rozhodně nejdou sportovní tuhá sedadla s dostatečně výrazným vedením (mohla by ale jít nastavit ještě o něco níž) a výrazněji tvarovaný volant s logem RS. Dále si možná všimnete kovových pedálů a ručiček přístrojů, které se po zapnutí zapalování efektně „projedou“ po stupnici.

Automobily Škoda Fabia Combi RS

Sportovní volant a samočinná klimatizace jsou pro RS standardem, navigace je za příplatek.


Mnohem důležitější je ale jiný detail, a to páčky pod volantem řazení sedmistupňové samočinné dvouspojkové převodovky DSG. Ta je stejně jako u konstrukčně spřízněného VW Polo GTI a Seatu Ibiza Cupra pro Fabii RS jedinou volbou, jde ale tak trochu o z nouze ctnost, neboť klasická šestistupňová manuální převodovka by se ve spojení se čtrnáctistovkou pod kapotu již údajně nevešla. Právě DSG však do značné míry posouvá charakter vozu od ostrého hot-hatche k prostě jen hodně rychlému kombi. Na manuální povely ústrojí reaguje vcelku rychle, jednotlivé převody ale řadí až příliš jemně, u sportovního vozu bychom naopak uvítali alespoň mírný náznak razantnějšího škubnutí. Při manuálním řazení se navíc řidič může ztrácet v počtu sedmi stupňů, zařazenou rychlost zobrazuje jen malá číslice v horní části displeje mezi přístroji, kterou navíc může zakrývat věnec volantu. Ani v nejnovějším provedení se převodovka nezbavila cukání při jemném popojíždění, resp. parkování.

Automobily Škoda Fabia Combi RS

Pákou se volí vyšší rychlosti nepřirozeně dopředu, lepší je používat páčky pod volantem.

O motoru, kterým je turbodmychadlem i kompresorem přeplňovaná čtrnáctistovka, jinak nemůžeme říct jediné křivé slovo, skvěle táhne od nejnižších otáček, turboefekt je zanedbatelný, zvukový projev efektní a spotřeba při klidné jízdě cca 8,5 l/100 km adekvátní. Jen při ostřejší jízdě jde spotřeba prudce nahoru, bez problémů i nad 15 litrů. Přední kola už mají občas problém s přenesením výkonu, časté zásahy elektroniky můžete zmírnit vypnutím protiprokluzového systému. ESP však deaktivovat nelze. Podvozek „ereska“ není přehnaně tvrdý, jízdní vlastnosti jsou však velmi dobré a v zatáčkách vůz díky delší karoserii a přidanému závaží v zádi působí ještě vyváženěji než hatchback.
 
 Automobily Škoda Fabia Combi RS
Sedmnáctipalcová kola Gigaro můžete mít v jednom ze čtyř barevných provedení.

Příplatek za kombi je stejně jako u jiných fabií 15 000 Kč, cena vozu 514 900 Kč je pak vzhledem k bohaté výbavě přiměřená.

HODNOCENÍ: 4/5
Automobily Škoda Fabia Combi RS

Sedmnáctipalcová kola Gigaro můžete mít v jednom ze čtyř barevných provedení.


TECHNICKÉ ÚDAJE:

Karoserie
Délka x šířka x výška 4247 x 1642 x 1498 mm, rozvor 2451 mm, provozní/celková hmotnost 1239/1694 kg. Zavazadlový prostor 0,505/1,485 m3, objem palivové nádrže 45 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu vlečená ramena, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 205/40 R 17. Pohon předních kol, samočinná sedmistupňová převodovka.

Motor
Zážehový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1390 cm3, nejvyšší výkon 132 kW (180 k) při 6200/min, točivý moment 250 Nm při 2000–4500/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h: 7,3 s
Nejvyšší rychlost: 226 km/h
Spotřeba paliva: 7,7/5,2/6,2 l/100 km

Cena
Škoda Fabia Combi RS: 514 900 Kč
Testovaný vůz: 596 000 Kč

Celkové hodnocení

4
+
výkon motoru
vyvážené jízdní vlastnosti
výrazně tvarovaná sedadla
velký zavazadlový prostor
kvalitní zpracování
bohatá výbava
-
až příliš jemně řadící a při popojíždění škubající převodovka DSG
vysoko umístěná přední sedadla
rychle rostoucí spotřeba při ostré jízdě





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: