Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Fabia Combi RS

Test

Zrychlení na stovku za 7,3 sekundy, v zavazadlovém prostoru přes 500 litrů a cena jen o málo převyšující půl milionu. Který jiný vůz umí nabídnout podobnou kombinaci než Škoda Fabia Combi RS?

Automobily Škoda Fabia Combi RS

Zážitky z prvního svezení s nejrychlejší fabií jsme vám přinesli zde, a nyní jsme důkladně otestovali verzi kombi. Rychlé kombíky nejsou ve vyšších třídách ničím zvláštním (jejich králem je Audi RS6 s výkonem 580 koní), mezi malými vozy je však fabia unikátem – ostatně podobně jako o třídu výš Octavia Combi RS. Na rozdíl od krátké verze si ale zákazníci musejí odepřít příplatkové originální polepy střechy. I bez nich ale „eresko“ dává jasně najevo, že nejde jen tak o obyčejnou verzi, a to díky pozměněným nárazníkům, zadnímu náznaku difuzoru s dvojitou koncovkou výfuku nebo originálním a vskutku pohledným sedmnáctipalcovým kolům. V interiéru se toho zase tolik nezměnilo, přehlédnout ale rozhodně nejdou sportovní tuhá sedadla s dostatečně výrazným vedením (mohla by ale jít nastavit ještě o něco níž) a výrazněji tvarovaný volant s logem RS. Dále si možná všimnete kovových pedálů a ručiček přístrojů, které se po zapnutí zapalování efektně „projedou“ po stupnici.

Automobily Škoda Fabia Combi RS

Sportovní volant a samočinná klimatizace jsou pro RS standardem, navigace je za příplatek.


Mnohem důležitější je ale jiný detail, a to páčky pod volantem řazení sedmistupňové samočinné dvouspojkové převodovky DSG. Ta je stejně jako u konstrukčně spřízněného VW Polo GTI a Seatu Ibiza Cupra pro Fabii RS jedinou volbou, jde ale tak trochu o z nouze ctnost, neboť klasická šestistupňová manuální převodovka by se ve spojení se čtrnáctistovkou pod kapotu již údajně nevešla. Právě DSG však do značné míry posouvá charakter vozu od ostrého hot-hatche k prostě jen hodně rychlému kombi. Na manuální povely ústrojí reaguje vcelku rychle, jednotlivé převody ale řadí až příliš jemně, u sportovního vozu bychom naopak uvítali alespoň mírný náznak razantnějšího škubnutí. Při manuálním řazení se navíc řidič může ztrácet v počtu sedmi stupňů, zařazenou rychlost zobrazuje jen malá číslice v horní části displeje mezi přístroji, kterou navíc může zakrývat věnec volantu. Ani v nejnovějším provedení se převodovka nezbavila cukání při jemném popojíždění, resp. parkování.

Automobily Škoda Fabia Combi RS

Pákou se volí vyšší rychlosti nepřirozeně dopředu, lepší je používat páčky pod volantem.

O motoru, kterým je turbodmychadlem i kompresorem přeplňovaná čtrnáctistovka, jinak nemůžeme říct jediné křivé slovo, skvěle táhne od nejnižších otáček, turboefekt je zanedbatelný, zvukový projev efektní a spotřeba při klidné jízdě cca 8,5 l/100 km adekvátní. Jen při ostřejší jízdě jde spotřeba prudce nahoru, bez problémů i nad 15 litrů. Přední kola už mají občas problém s přenesením výkonu, časté zásahy elektroniky můžete zmírnit vypnutím protiprokluzového systému. ESP však deaktivovat nelze. Podvozek „ereska“ není přehnaně tvrdý, jízdní vlastnosti jsou však velmi dobré a v zatáčkách vůz díky delší karoserii a přidanému závaží v zádi působí ještě vyváženěji než hatchback.
 
 Automobily Škoda Fabia Combi RS
Sedmnáctipalcová kola Gigaro můžete mít v jednom ze čtyř barevných provedení.

Příplatek za kombi je stejně jako u jiných fabií 15 000 Kč, cena vozu 514 900 Kč je pak vzhledem k bohaté výbavě přiměřená.

HODNOCENÍ: 4/5
Automobily Škoda Fabia Combi RS

Sedmnáctipalcová kola Gigaro můžete mít v jednom ze čtyř barevných provedení.


TECHNICKÉ ÚDAJE:

Karoserie
Délka x šířka x výška 4247 x 1642 x 1498 mm, rozvor 2451 mm, provozní/celková hmotnost 1239/1694 kg. Zavazadlový prostor 0,505/1,485 m3, objem palivové nádrže 45 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu vlečená ramena, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 205/40 R 17. Pohon předních kol, samočinná sedmistupňová převodovka.

Motor
Zážehový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1390 cm3, nejvyšší výkon 132 kW (180 k) při 6200/min, točivý moment 250 Nm při 2000–4500/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h: 7,3 s
Nejvyšší rychlost: 226 km/h
Spotřeba paliva: 7,7/5,2/6,2 l/100 km

Cena
Škoda Fabia Combi RS: 514 900 Kč
Testovaný vůz: 596 000 Kč

Celkové hodnocení

4
+
výkon motoru
vyvážené jízdní vlastnosti
výrazně tvarovaná sedadla
velký zavazadlový prostor
kvalitní zpracování
bohatá výbava
-
až příliš jemně řadící a při popojíždění škubající převodovka DSG
vysoko umístěná přední sedadla
rychle rostoucí spotřeba při ostré jízdě





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Škoda Fabia Combi RS (2010)
Technické informace:
Objem motoru 1390 cm3
Výkon 132 kW
Točivý moment 250 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 7,3 s
Spotřeba 6,2 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: