Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Land Rover Freelander TD4 Sport

Test

Freelander se po modernizaci opět vrhá do hlavního proudu kompaktních SUV. Svou komplexností se ale nadále trochu vymyká.

Automobily Land Rover Freelander TD4 Sport

Modernizovaná verze se liší jen v drobných detailech. Nejmenší zástupce Land Roveru se „svezl“ s modernizacemi dalších modelů. Drobné detaily zaznamenáme v případě přídě a nově provedená jsou i koncová světla. Interiér zůstal téměř beze změny a nadále je zajímavou směsicí důstojnosti s určitou zemitostí land roveru. Některé plasty jsou stále jen průměrné kvality a ergonomie zaostává za nejlepšími. Středová konzola je trochu nepřehledná a velmi nízko umístěné ovládání ventilace odvádí pozornost od řízení. Přístroje vyhoví, byť ve spojení s „obyčejnými“, již trochu zastarale působícími displeji bychom si u prémiové značky dovedli představit i ještě lepší. Drobná výtka směřuje k věnci volantu, který je sice příjemně tlustý, ale jako v nějaké dodávce bez jakéhokoliv vytvarování. Určitě se vyplatí v objednávce zatrhnout kolonku kůží obšitý volant a nenechat se zlákat možností připlatit si lakované plasty na nájezdových hranách a prahových lištách, kterým v terénu hrozí odření.

Automobily Land Rover Freelander TD4 Sport

Středová konzola je nepřehledná, ovládání ventilace je umístěné nízko.


Sedadla jsou pohodlná, prostornost kabiny je ale jen průměrná, a to zejména vzadu. Rozhazovačný není ani zavazadlový prostor. Řidič sedí velmi vysoko a stejně jako v mohutném range roveru si připadá jako na trůně. Manévrování ulehčuje výborný výhled a poměrně dobře přehledná karoserie.

Automobily Land Rover Freelander TD4 Sport

Sedadla jsou pohodlná, prostornost kabiny je ale jen průměrná.

Motor 2.2 TD4 vyniká velkou tažnou silou, vzhledem k vysoké provozní hmotnosti ale i vyšší spotřebou na úrovni 10,3 l/100 km. V modernizované verzi se objevil systém stop-start, ale zatím jen u manuální verze.

Z hlediska toho, jak se freelander chová nejen na silnici, ale i v terénu, snese absolutorium. Na vozovce vyniká jistotou, kterou umocňuje vhodně nastavené řízení. Brzdy uspokojí, stejně jako stabilita a jen minimální náklon v zatáčkách. Nerovnosti „landy“ překonává s přehledem, a to i v terénu. Tam skutečně díky své velké světlé výšce 220 mm a propracovanému systému pohonu všech kol s možností volby ze čtyř režimů pro různé druhy povrchů v této třídě exceluje. Své kvality si ale, jakožto zástupce prémiové značky, nechává draze zaplatit. Kdo bude jezdit jen po silnici, využije vyspělý systém jen ojediněle. Má ale záruku, že když půjde „do tuhého“, britský aristokrat ho nenechá v úzkých.

HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Land Rover Freelander TD4 Sport

Možnost volby ze čtyř režimů pohonu 4x4 nemá konkurenci.


TECHNICKÉ ÚDAJE:

Podvozek
Vpředu příčná ramena a vzpěry McPherson, vzadu víceprvková náprava, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 235/60 R 18. Pohon všech kol, samočinná šestistupňová převodovka.

Motor
Přeplňovaný vznětový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2179 cm3, největší výkon 112 kW (152 k) při 4000/min, točivý moment 400 Nm při 2000/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h: 11,2 s
Nejvyšší rychlost: 181 km/h
Spotřeba paliva: 10,7/6,6/7,9 l/100 km

Cena
Freelander 2 2.2 TD4 Sport: 905 102 Kč
Testovaný vůz: 1 065 295 Kč

+
ideální spojení vlastností pro jízdu na silnici i v terénu
velká světlost podvozku
ovladatelnost
velmi dobrý výhled
přesné řízení
komfortní odpružení
-
jen průměrně prostorná kabina
místy lacinější plasty
nepřehledná a hůře přístupná středová konzola
malý zavazadelník
vyšší spotřeba paliva
vyšší cena





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: