Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Seat Ibiza ST 1.4 16V Style

Test

Novodobá kombi od Seatu s přídomkem ST tříbí styl a také Ibiza ST by mohla dávat konkurentům hodiny estetické výchovy. V čem by se ale měla naopak Ibiza ST 1.4 16V poučit?

Automobily Seat Ibiza ST 1.4 16V Style

Na jedné věci se asi shodne většina – nová kombi verze ibizy vypadá ještě lépe než výchozí hatchback. Příplatek ve výši 15 000 Kč navíc působí rozumně. Fabii Combi, zdá se, vyrostla silná konkurence z vlastních koncernových řad.

Na co se tedy může těšit národ chatařů a chalupářů? Lehko ovladatelné zadní víko s širokým madlem zprostředkovává velmi dobrý přístup k zavazadelníku, který se svým objemem 0,430 m3 řadí jen k průměru (do fabie se vejde o 50 l více). Z hlediska praktického využití je ale na tom španělský model velmi dobře. O 8 cm širší vstupní otvor a vstupní práh 2-3 cm níže než u škody usnadňují nakládání zavazadel. Kryt je pevný a jeho část se vyklápí společně s víkem. Zavazadlový prostor působí kulturně, na rozdíl od fabie má čalouněné i boky. Po sklopení asymetricky dělených zadních sedadel vznikne stejně jako u škody malý schod a po vyklopení sedáků jsou stejně jako u ní vidět molitanové výstelky. Výsledkem je hodně podprůměrných 1,164 m3 při využití po střechu.

Automobily Seat Ibiza ST 1.4 16V Style

Spíše než objemem potěší zavazadlový prostor velmi dobrým a snadným přístupem.

Ibiza má hned čtyři držáky tašek, ale napevno po dvou v těsné blízkosti a s poměrně ostrými hranami a menší nosností. Ocelová oka těsně nad podlahou pro upevnění převáženého nákladu bohužel u španělského vozu zcela chybějí. Součástí standardní výbavy Style ale jsou naopak luxusně působící podélné chromované střešní nosiče á la Audi.

Automobily Seat Ibiza ST 1.4 16V Style

Dynamické linie korespondují se sportovně laděnými jízdními vlastnostmi.


Ibiza ST působí sportovně, její nízká silueta se ale odrazila v jen průměrné prostornosti kabiny. Vinou svažující se střechy je pro 180 cm vysokého pasažéra místa jen tak tak. Pár centimetrů navíc by neškodilo ani v případě kolen. Menší vnitřní výška a výrazně skloněné čelní sklo interiéru způsobují, že španělský vůz uvnitř nepůsobí zdaleka tak vzdušně jako fabia. Ibiza potěší přirozeným posazem za volantem, interiér s rozměrnými plastovými plochami z napohled laciných plastů není právě nejútulnější a ovládání autorádia je zbytečně komplikované.

Na rozdíl od fabie modernější podvozek zajišťuje ibize bezpečné sezení na vozovce. Rodinný seat má bezproblémové jízdní vlastnosti a řízení je nastavené tak akorát. Na standardních 15palcových kolech Bridgestone B250 rozměru 185/60 R 15 ale není cestovní komfort zcela ideální.

Automobily Seat Ibiza ST 1.4 16V Style

Přístrojový štít má sportovní ladění, velké plastové plochy ale působí lacině.


Zážehové čtrnáctistovce, která je druhou volbou v pořadí, se příliš nechce do otáček. Dynamika i spotřeba na úrovni 7,3 l/100 km jsou jen průměrné. Bezpochyby se tedy vyplatí investovat 16 tisíc Kč do mnohem dynamičtějšího čtyřválce 1.2 TSI/77 kW.

Ibiza ST je zajímavou alternativou k Fabii Combi, Peugeotu 207 SW a Renaultu Clio Grandtour. Cílí především na zákazníky, kteří více než maximální prostornost kabiny dovedou ocenit styl a dynamické ladění vozu.

HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Seat Ibiza ST 1.4 16V Style

Zážehová čtrnáctistovka dynamikou nevyniká, vyplatí se tak pouvažovat o 1.2 TSI.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4227 x 1693 x 1445 mm, rozvor 2469 mm, provozní/celková hmotnost 1055/1570 kg. Zavazadlový prostor 0,430/1,164 m3, objem palivové nádrže 45 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu vlečená ramena, vpředu kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, vzadu kotoučové. Standardní pneumatiky 185/60 R 15. Pohon předních kol, manuální pětistupňová převodovka.

Motor
Zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1390 cm3, největší výkon 63 kW (85 k) při 5000/min, točivý moment 132 Nm při 3800/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h: 12,4 s
Nejvyšší rychlost: 177 km/h
Spotřeba: 8,0/4,7/5,9 l/100 km

Cena
Ibiza ST 1.4 Style: 299 900 Kč
Testovaný vůz: 330 900 Kč

+
stylový design
přístup do zavazadlového prostoru
přesné řízení a řazení
agilní jízdní vlastnosti
velmi dobrý posaz za volantem
-
objem zavazadlového prostoru
zejména po rozšíření
dynamika motoru
vzadu jen průměrně místa na hlavu
stroze působící interiér





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Seat Ibiza ST 1.4 (2008)
Technické informace:
Objem motoru 1390 cm3
Výkon 62 kW
Točivý moment 132 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 12,3 s
Spotřeba 5,9 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: