Infiniti FX37 S Premium
Test
Přijdou vám BMW X6, Porsche Cayenne nebo Audi Q7 stále jako málo chlapská auta, vhodná spíš jako bonus pro blonďaté milenky? Měli bychom pro vás jeden tip…
S Infiniti FX jsme vás v testu seznámili již dříve, a to ve verzi s osmiválcovým motorem. Tento u nás největší model značky ale nyní
můžete pořídit také se šestiválcem o objemu 3,7 litru, který najdete nejen ve všech menších sourozencích, ale s o pár kilowatty navíc také třeba v Nissanu 370Z.
Jak se tedy do mohutného, více než dvoutunového SUV s nekompromisní vizáží vypracovaného svalovce hodí menší motor? O ztrátu dynamiky majitelé strach rozhodně mít nemusí, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 s, což je jen o jednu sekundu pomaleji než u pětilitrového osmiválce, je toho jasným důkazem. Dynamika je velmi dobrá i v praxi, působivý je zejména „odpich“ při rozjezdu díky prudkému záběru s motorem dobře sladěné sedmistupňové samočinné převodovky. Její vcelku svižné reakce jsme si užívali také prostřednictvím řazení velkými páčkami pod volantem, které se, jak je u Infiniti dobrým zvykem, neotáčejí s volantem. Velmi efektně je vyladěn také zvuk motoru, i když škarohlídi by jistě namítli, že bublání osmiválce se vyrovnat ani zdaleka nemůže… Pravda ale je, že to je v praxi asi tak jediná výhoda většího motoru, která majitele kromě o bezmála 220 000 Kč vyšší pořizovací ceny bude stát také asi pět litrů benzinu každých sto kilometrů jízdy. Zatímco osmiválec si bez ostychu řekne o 18 litrů, šestiválec se spokojí „jen“ se třinácti. Další výhodou menšího motoru je nižší hmotnost nad předními koly, takže vůz působí paradoxně ještě agilněji a sportovněji než výkonnější model a požitkem z řízení bez diskuzí patří na vrchol segmentu.
Obdivuhodná je také přesnost a strmost řízení (navíc prostřednictvím velmi malého volantu), a to navzdory obřím 21palcovým pneumatikám. Ty však ještě více zhoršují komfort už i tak velmi tvrdě nastaveného podvozku, takže prvotní domnění, že infiniti je rozložité houpavé SUV amerického střihu, vezme za své po pár prvních metrech jízdy. Výhled ze skutečně vysoko umístěného sedadla řidiče přes značně vystouplé blatníky je působivý, snadno ale přehlédnete obrubník nebo zábradlí. Důraz na stylovost a požitek z řízení je patrný nejen ve výborně zpracovaném interiéru, ale i v miniaturním zavazadlovém prostoru a jen průměrném místu na zadních sedadlech. Cena 1 652 200 Kč je vzhledem k maximální možné výbavě nižší než u konkurence.
HODNOCENÍ: 4/5
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4865 x 1925 x 1680 mm, rozvor 2885 m, pohotovostní/celková hmotnost 2012/2520 kg. Zavazadlový prostor 0,410/1,3053 m3, objem palivové nádrže 90 l.
Podvozek
Vpředu lichoběžníková náprava, vzadu víceprvková náprava, brzdy kotoučové s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 265/45 R 21. Pohon všech kol, sedmistupňová samočinná převodovka.
Motor
Zážehový vidlicový šestiválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 3696 cm3, nejvyšší výkon 235 kW (320 k) při 7000/min, točivý moment 360 Nm při 5200/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h: 6,8 s
Nejvyšší rychlost: 233 km/h
Spotřeba paliva: 16,8/9,4/12,1 l/100 km
Cena
Infiniti FX37 S Premium: 1 437 000 Kč
Testovaný vůz: 1 437 000 Kč
design |
kvalitní provedení interiéru |
dynamika |
jízdní agilita |
přesné řízení |
sladění motoru a převodovky |
maximální výbava |
relativně nízká cena |
příliš tvrdé odpružení |
malý zavazadlový prostor |
méně místa na zadních sedadlech |
horší výhled |