Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Lexus IS 250 C

Test

Lexus rozšířil klub prémiových kabrioletů střední třídy. Šestiválcový model IS 250C ctí poslední módu a vsadil na pevnou skládací střechu.

Automobily Lexus IS 250 C

Proměna kupé v kabriolet zabere dvacet sekund po zmáčknutí příslušného tlačítka. Aby při sklápění střechy nedošlo k jejímu poškození, jsou v zádi senzory hlídající blízkost překážky. V případě nebezpečí se proces zablokuje. Celý mechanismus působí na rozdíl od některých evropských konkurentů poměrně robustně a také pověstná pečlivost konstruktérů Lexusu by mohla být zárukou spolehlivosti. Japonci se také ukázali jako hračičkové, neboť rychlost pohybu střechy se mění. Trochu nám ale vadilo, že po sklopení střechy nevyjedou boční okna a řidič musí použít tlačítka ve dveřích. Přitom v opačném směru se tak stane.

Automobily Lexus IS 250 C

Vyboulená záď je daní za pevnou skládací střechu. U lexusu tolik neruší.


Při jízdě se staženou střechou začne do auta foukat tak kolem 90 km/h. Se zvyšující se rychlostí už intenzita proudění uvnitř neroste. Víření sníží dodáváná skládací větrná clona. Mnohem hůř jsou na tom však cestující vzadu, kteří jsou vydáni napospas větru už v nízkých rychlostech. Je to škoda, protože IS 250C je plnohodnotné čtyřmístné auto. S nataženou střechou zase nezbývá mnoho místa pro hlavu. Ve čtyřech se ale v tomhle autě až tak často jezdit nebude.

Otevřený lexus se prodává výhradně s jediným motorem, kterým je benzinový šestiválec 2,5 l. Vzhledem ke 150kg navýšení hmotnosti proti sedanu (1825 kg) už se jeho 153 kW a 252 Nm jeví jako málo, hlavně odspodu motor působí ospale. Ocenili jsme ale jeho spotřebu kolem 9,5 litru. S agregátem spolupracuje samočinná šestistupňová převodovka. V automatickém režimu řadí plynule, na pokyny páček na volantu však reaguje dost vlažně.

Automobily Lexus IS 250 C

Do auta začne foukat tak kolem 90 km/h, ale nikterak dramaticky. Vzadu jsou na tom hůř.


Otevřené IS 250C má dostatečně tuhou karoserii, na Mercedes SLK nemá. Při jízdě působí těžkopádnějším dojmem než sedan, oceňujeme ale komfortní pérování, ticho uvnitř a famózní audio Mark Levinson.

Lexus si model IS 250C cení na 1 289 000 korun, automatem vybavená konkurence Audi A5 2.0 TFSI s plátěnou střechou stojí 1 178 400 Kč, BMW 325i pořídíte od 1 311 328 Kč a obstarožní plátěný Mercedes CLK 280 stojí 1 366 261 korun.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Lexus IS 250 C

Třídílná složená střecha ponechá v zavazadlovém prostoru pouhých 165 l.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4635 x 1800 x 1415 mm, rozvor 2730 mm. Provozní/celková hmotnost 1825/2075 kg. Zavazadlový prostor 0,420/0,165 m3. Objem palivové nádrže 65 l.

Podvozek
Vpředu zavěšení McPherson, vzadu víceprvková náprava. Vpředu i vzadu kotoučové brzdy. Rozměr pneumatik vpředu 225/40 R 18, vzadu 255/40 R 18. Pohon zadních kol, samočinná šestistupňová převodovka.

Motor
Zážehový šestiválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2500 cm3, nejvyšší výkon 153 kW (208 k) při 6400/min, točivý moment 252 Nm při 4800/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h               9,0 s
Nejvyšší rychlost        210 km/h
Spotřeba paliva          13,1/7,1/9,3 l/100 km

Cena
Lexus IS 250C           1 289 000 Kč
Testovaný vůz           1 599 000 Kč

+
kvalita zpracování
komfortní pérování
úsporný motor
punc originality
bohatá základní výbava
vynikající audiosoustava
mechanismus sklápění střechy
-
hmotnost
málo výkonu
okna po stažení střechy nevyjedou nahoru
skromný zavazadlový prostor





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: