Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Renault Scenic 1.9 dCi Dynamique

Test

Renault Scenic je v nové generaci oproti delší verzi Grand tentokráte až „druhorozený“ a chystá se na vlastní kariéru.

Automobily Renault Scenic 1.9 dCi Dynamique

Oba sourozenci se oproti minulosti trochu více vyprofilovali. Scenic se nyní tváří sportovněji, má členitější nárazník a koncová světla pro změnu do tvaru písmene L. Oproti verzi Grand Scenic je o 216 mm kratší a má o 68 mm menší rozvor náprav. Působí díky tomu agilněji a je obratnější. Zadní sloupky jsou ale i u této verze široké, a tak se patrně nevyhnete investici do parkovacích čidel.

Příkladně variabilní interiér působí hodnotně i vzdušně, najdete v něm řadu odkládacích prostor, včetně těch v předních dveřích a přední posuvné loketní opěrce, kam lze odložit 1,5l PET lahev. Stejně jako u grandu jsou vzadu tři samostatná, podélně posuvná sedadla, která lze z vozu vyjmout.

Automobily Renault Scenic 1.9 dCi Dynamique

Scenic se od verze Grand nyní výrazněji odlišuje provedením koncových světel.


Poloha za volantem je přirozená, vzhledem k téměř panoramatickému čelnímu sklu si připadáte jako ve velkém MPV. Grafiku přístrojového štítu si je možné přizpůsobit, věnec volantu ale nepříjemně zakrývá část displeje rychloměru. Ovladače příplatkového rádia Arkamys jsou titěrné, kvalitní reprodukce a externí vstup umístěný před řadicí pákou ale rozhodně potěší. Stejně jako integrovaná navigace Carminat Tom Tom, kterou pořídíte za rozumných 17 300 Kč. Přes zkrácený rozvor mají zadní cestující dostatek místa na kolena, cestovní komfort ale trochu zhoršují jejich tuhé bočnice.

Poměrně krátká záď ukrývá překvapivě objemný zavazadelník, jehož půdorysná plocha odpovídá Meganu Grandtour. Podle polohy zadních sedadel je k dispozici 0,437 až 0,522 m3, po jejich vyjmutí pak velkorysých 1,837 m3.

Automobily Renault Scenic 1.9 dCi Dynamique

Poměrně krátká záď ukrývá překvapivě objemný zavazadelník.


Kdo se rozhodne pro turbodiesel 1.9 dCi s výkonem 130 koní, neprohloupí. Výborně táhne a průměrně jezdí okolo 6 l/100 km. Slabší 1.5 dCi pro klidnější jezdce ale také bohatě postačí. Náklony scenicu v zatáčkách jsou malé a řízení na poměry této kategorie poměrně přesné. Totéž lze říci i o řazení. Na horším povrchu je ale vůz oproti provedení Grand trochu neklidnější.

Scenic představuje vyváženou nabídku za rozumnou cenu. Přijde o 10 000 Kč dráž než kombi verze meganu a je naopak o 15 000 Kč levnější než srovnatelný Grand Scenic. Zlatá střední cesta?


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Renault Scenic 1.9 dCi Dynamique

Turbodiesel dobře táhne a potěší úsporností.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4344 x 1845 x 1678 mm, rozvor 2703 mm, provozní/celková hmotnost 1385/1925 kg. Zavazadlový prostor 0,437–0,522/1,837 m3, objem palivové nádrže 60 l.

Podvozek
Vpředu vzpěry McPherson, vzadu vlečená ramena, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 195/65 R15. Pohon předních kol, manuální šestistupňová převodovka.

Motor
Přeplňovaný vznětový čtyřválec, dva ventily na válec, zdvihový objem 1870 cm3, nejvyšší výkon 96 kW (130 k) při 3750/min, točivý moment 300 Nm při 1750/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h              10,6 s
Nejvyšší rychlost       195 km/h
Spotřeba                   6,6/4,9/5,5 l/100 km

Cena
Scenic 1.9dCi Dynamique        504 900 Kč
Testovaná verze                     580 200 Kč

+
prostornost a variabilita interiéru
hodnotné materiály
kvalitní zpracování
stabilita v zatáčkách
dynamický a úsporný motor
bohatá výbava
příznivá cena
-
věnec volantu zakrývá část rychloměru
tuhé bočnice zadních sedadel
oproti verzi Grand neklidnější na nerovnostech
široké zadní sloupky





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: