Renault Scenic 1.9 dCi Dynamique
Renault Scenic je v nové generaci oproti delší verzi Grand tentokráte až „druhorozený“ a chystá se na vlastní kariéru.
Oba sourozenci se oproti minulosti trochu více vyprofilovali. Scenic se nyní tváří sportovněji, má členitější nárazník a koncová světla pro změnu do tvaru písmene L. Oproti verzi Grand Scenic je o
216 mm kratší a má o 68 mm menší rozvor náprav. Působí díky tomu agilněji a je obratnější. Zadní sloupky jsou ale i u této verze široké, a tak se patrně nevyhnete investici do parkovacích
čidel.
Příkladně variabilní interiér působí hodnotně i vzdušně, najdete v něm řadu odkládacích prostor, včetně těch v předních dveřích a přední posuvné loketní opěrce, kam lze odložit 1,5l PET lahev. Stejně
jako u grandu jsou vzadu tři samostatná, podélně posuvná sedadla, která lze z vozu vyjmout.
Poloha za volantem je přirozená, vzhledem k téměř panoramatickému čelnímu sklu si připadáte jako ve velkém MPV. Grafiku přístrojového štítu si je možné přizpůsobit, věnec volantu ale nepříjemně zakrývá část displeje rychloměru. Ovladače příplatkového rádia Arkamys jsou titěrné, kvalitní reprodukce a externí vstup umístěný před řadicí pákou ale rozhodně potěší. Stejně jako integrovaná navigace Carminat Tom Tom, kterou pořídíte za rozumných 17 300 Kč. Přes zkrácený rozvor mají zadní cestující dostatek místa na kolena, cestovní komfort ale trochu zhoršují jejich tuhé bočnice.
Poměrně krátká záď ukrývá překvapivě objemný zavazadelník, jehož půdorysná plocha odpovídá Meganu Grandtour. Podle polohy zadních sedadel je k dispozici 0,437 až 0,522 m3, po jejich vyjmutí pak velkorysých 1,837 m3.
Kdo se rozhodne pro turbodiesel 1.9 dCi s výkonem 130 koní, neprohloupí. Výborně táhne a průměrně jezdí okolo 6 l/100 km. Slabší 1.5 dCi pro klidnější jezdce ale také bohatě postačí. Náklony scenicu v zatáčkách jsou malé a řízení na poměry této kategorie poměrně přesné. Totéž lze říci i o řazení. Na horším povrchu je ale vůz oproti provedení Grand trochu neklidnější.
Scenic představuje vyváženou nabídku za rozumnou cenu. Přijde o 10 000 Kč dráž než kombi verze meganu a je naopak o 15 000 Kč levnější než srovnatelný Grand Scenic. Zlatá střední cesta?
HODNOCENÍ: 4/5
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4344 x 1845 x 1678 mm, rozvor 2703 mm, provozní/celková hmotnost 1385/1925 kg. Zavazadlový prostor 0,437–0,522/1,837 m3, objem palivové nádrže 60 l.
Podvozek
Vpředu vzpěry McPherson, vzadu vlečená ramena, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 195/65 R15. Pohon předních kol, manuální šestistupňová převodovka.
Motor
Přeplňovaný vznětový čtyřválec, dva ventily na válec, zdvihový objem 1870 cm3, nejvyšší výkon 96 kW (130 k) při 3750/min, točivý moment 300 Nm při 1750/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h 10,6 s
Nejvyšší rychlost 195 km/h
Spotřeba 6,6/4,9/5,5 l/100 km
Cena
Scenic 1.9dCi Dynamique 504 900 Kč
Testovaná verze 580 200 Kč
prostornost a variabilita interiéru |
hodnotné materiály |
kvalitní zpracování |
stabilita v zatáčkách |
dynamický a úsporný motor |
bohatá výbava |
příznivá cena |
věnec volantu zakrývá část rychloměru |
tuhé bočnice zadních sedadel |
oproti verzi Grand neklidnější na nerovnostech |
široké zadní sloupky |