Škoda Octavia Scout 1.8 TSI
Test
Prošla Octavia Scout modernizací, nebo ne? Zepředu totiž tahle vydařená terénní škodovka vypadá jako dřív. Jenže vnější zpětná zrcátka, koncové svítilny a interiér hovoří o něčem jiném.
Zatímco běžné octavie se od minulého podzimu na svět tak trochu podivně šklebí, scout si i po modernizaci ponechal svůj přísnější výraz. Jenže nová, větší a mnohem praktičtější vnější zpětná zrcátka
nebo upravené koncové svítilny prozrazují, že se i na této škodovce něco provádělo. Stejně tak v interiéru jsme již objevili „usměvavý“ volant, přepracovanou přístrojovou desku s bíle podsvětlenými
ukazateli a středový panel s jinými ovladači klimatizace. Že by do boků výrazně protažené světlomety s novou maskou chladiče až příliš ubraly scoutu na drsnosti?
Skutečnost je taková, že spolu se sportovním modelem RS projde plnohodnotným exteriérovým faceliftem až v polovině roku a výše popsané změny patří do balíčku nového modelového roku. Jak jsme se ale dozvěděli, čelní partie scoutu ani RS nepůjde tak úplně ve šlépějích běžných octavií. Nám osobně se tenhle polovičatý facelift scoutu náramně zamlouvá.
Stejně tak se opět v plné parádě předvedl i přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.8 TSI. Jeho 118 kW a 250 Nm zajišťují nejvyšší rychlost 218 km/h a zrychlení z klidu na stovku za 8,1 s. Pro jízdu velmi příjemná je i charakteristika motoru, která uspokojí klidné povahy i horké hlavy. Podobně jako diesel totiž i na šestku táhne od 2000/min (i když logicky ne tak silně), po překročení 4000/min ale výrazně ožívá a stává se z něj pořádný divoch. Ve srovnání s běžnou Octavií Combi 4x4, o které jsme psali v minulém čísle, tenhle čtyřválec působil o trochu zakřiknutějším dojmem. Zřejmě kvůli větším jízdním odporům, hlavně však za to asi mohla štědrá základní i příplatková výbava testovaného vozu. Ta nejenže zvedla základní cenu vozu ze 755 900 na téměř 970 000 korun (!), ale také jeho pohotovostní hmotnost na 1,56 t. A to už jsme se pak ani nedivili průměrné spotřebě přes devět litrů benzinu.
Jízdní vlastnosti Octavie Scout jsou bezproblémové a její schopnosti na blátě či na sněhu díky čtyřkolce (spojka Haldex) až překvapivé. Když k tomu přidáte bezkonkurenční užitnou hodnotu, vynikající dojem kvality a prostorný interiér, pět hvězdiček jí patří právem. A to i přes vyšší spotřebu a cenu.
HODNOCENÍ: 5/5
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4581 x 1784 x 1533 mm, rozvor 2578 mm, provozní/celková hmotnost 1560/2145 kg. Zavazadlový prostor 0,580/1,620 m3, objem palivové nádrže 55 l.
Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení, brzdy kotoučové s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/50 R 17. Pohon všech kol s lamelovou spojkou Haldex, šestistupňová manuální převodovka.
Motor
Přeplňovaný zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1798 cm3, nejvyšší výkon 118 kW (160 k) při 4500-6200/min, točivý moment 250 Nm při 1500-4500/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h 8,1 s
Nejvyšší rychlost 218 km/h
Spotřeba 10,2/6,4/7,8 l/100 km
Cena
Octavia Combi Scout 1.8 TSI 755 900 Kč
Testovaná verze 966 240 Kč
výkonný a pružný motor |
kvalitní dílenské zpracování |
vysoká užitná hodnota |
prostorný interiér |
elegantní design |
přesné řazení |
trakce na sněhu |
vyšší spotřeba a základní cena |