Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Octavia Scout 1.8 TSI

Test

Prošla Octavia Scout modernizací, nebo ne? Zepředu totiž tahle vydařená terénní škodovka vypadá jako dřív. Jenže vnější zpětná zrcátka, koncové svítilny a interiér hovoří o něčem jiném.

Automobily Škoda Octavia Scout 1.8 TSI

Zatímco běžné octavie se od minulého podzimu na svět tak trochu podivně šklebí, scout si i po modernizaci ponechal svůj přísnější výraz. Jenže nová, větší a mnohem praktičtější vnější zpětná zrcátka nebo upravené koncové svítilny prozrazují, že se i na této škodovce něco provádělo. Stejně tak v interiéru jsme již objevili „usměvavý“ volant, přepracovanou přístrojovou desku s bíle podsvětlenými ukazateli a středový panel s jinými ovladači klimatizace. Že by do boků výrazně protažené světlomety s novou maskou chladiče až příliš ubraly scoutu na drsnosti?

Automobily Škoda Octavia Scout 1.8 TSI

Čelní partie je původní, velká zpětná zrcátka už jsou nová.


Skutečnost je taková, že spolu se sportovním modelem RS projde plnohodnotným exteriérovým faceliftem až v polovině roku a výše popsané změny patří do balíčku nového modelového roku. Jak jsme se ale dozvěděli, čelní partie scoutu ani RS nepůjde tak úplně ve šlépějích běžných octavií. Nám osobně se tenhle polovičatý facelift scoutu náramně zamlouvá.

Stejně tak se opět v plné parádě předvedl i přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.8 TSI. Jeho 118 kW a 250 Nm zajišťují nejvyšší rychlost 218 km/h a zrychlení z klidu na stovku za 8,1 s. Pro jízdu velmi příjemná je i charakteristika motoru, která uspokojí klidné povahy i horké hlavy. Podobně jako diesel totiž i na šestku táhne od 2000/min (i když logicky ne tak silně), po překročení 4000/min ale výrazně ožívá a stává se z něj pořádný divoch. Ve srovnání s běžnou Octavií Combi 4x4, o které jsme psali v minulém čísle, tenhle čtyřválec působil o trochu zakřiknutějším dojmem. Zřejmě kvůli větším jízdním odporům, hlavně však za to asi mohla štědrá základní i příplatková výbava testovaného vozu. Ta nejenže zvedla základní cenu vozu ze 755 900 na téměř 970 000 korun (!), ale také jeho pohotovostní hmotnost na 1,56 t. A to už jsme se pak ani nedivili průměrné spotřebě přes devět litrů benzinu.

Automobily Škoda Octavia Scout 1.8 TSI

Přístrojová deska je spolu s volantem nová. Čalounění alcantara-kůže přijde na 50 000 korun.


Jízdní vlastnosti Octavie Scout jsou bezproblémové a její schopnosti na blátě či na sněhu díky čtyřkolce (spojka Haldex) až překvapivé. Když k tomu přidáte bezkonkurenční užitnou hodnotu, vynikající dojem kvality a prostorný interiér, pět hvězdiček jí patří právem. A to i přes vyšší spotřebu a cenu.


HODNOCENÍ: 5/5

Automobily Škoda Octavia Scout 1.8 TSI

Čtyřválec 1.8 TSI je pružný a výkonný divoch, který ale ve scoutu jezdí za devět litrů.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4581 x 1784 x 1533 mm, rozvor 2578 mm, provozní/celková hmotnost 1560/2145 kg. Zavazadlový prostor 0,580/1,620 m3, objem palivové nádrže 55 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení, brzdy kotoučové s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/50 R 17. Pohon všech kol s lamelovou spojkou Haldex, šestistupňová manuální převodovka.

Motor
Přeplňovaný zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1798 cm3, nejvyšší výkon 118 kW (160 k) při 4500-6200/min, točivý moment 250 Nm při 1500-4500/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                 8,1 s
Nejvyšší rychlost          218 km/h
Spotřeba                     10,2/6,4/7,8 l/100 km

Cena
Octavia Combi Scout 1.8 TSI         755 900 Kč
Testovaná verze                           966 240 Kč

+
výkonný a pružný motor
kvalitní dílenské zpracování
vysoká užitná hodnota
prostorný interiér
elegantní design
přesné řazení
trakce na sněhu
-
vyšší spotřeba a základní cena





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: