Ford Fiesta 1.4 TDCI
Třídveřová karoserie či vznětový motor u nás nebudou nejčastějšími specifikacemi zákazníků, své opodstatnění ale i u fiesty mají.
Při nákupu testované verze byste ale moc neušetřili – slevu 15 000 Kč za absenci zadního páru dveří totiž několikanásobně překonával příplatek 70 000 Kč (oproti základní verzi) za vznětový motor 1.4
TDCi. Ten ale na druhou stranu uspoří náklady při provozu, neboť bez problémů si i ve městě vystačí s 5,5 litru na sto kilometrů, mimo město se vejdete i do 4,5 litru. Díky jen slabému přeplňování je
zátah motoru příjemně konstantní, motor má přitom dostatek síly i v nízkých otáčkách. Dech mu dojde jen na dálnici při plném obsazení, kdy je nutno ve stoupáních přesně se pohybující pákou řadit na
čtyřku. Nevýhodou „dieselu“ tak zůstává jen vyšší hlučnost.
Třídveřová karoserie samozřejmě znesnadňuje nastupování (či montáž dětské sedačky) na zadní místa, cestující zde ale mají téměř tolik prostoru jako u pětidveřové verze. Nezměnil se ani solidní objem zavazadlového prostoru 0,281 m3, resp. 0,965 m3 po sklopení opěradel. Ostatně, proč by také měl, když obě verze karoserie mají zcela shodné vnější rozměry i díly zadních dveří, světlometů či nárazníku. Na testovanou kombinaci karoserie a motoru si ale zákazníci ještě musejí počkat, třídveřová verze se u nás zatím prodává jen s benzinovými jednotkami.
HODNOCENÍ: 4/5
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor
Vznětový čtyřválec, dva ventily na válec, zdvihový objem 1399 cm3, nejvyšší výkon 50 kW (68 k) při 4000/min, točivý moment 160 Nm při 2000/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h 4,2 s
Nejvyšší rychlost 162 km/h
Spotřeba paliva 6,5/4,7/5,4 l/100 km
Cena
Fiesta 3dv. 1.4 TDCi Trend odhad 349 000 Kč
na třídveřovou karoserii dostatečně prostorný interiér |
nízká spotřeba paliva |
lineární zátah motoru bez prodlení |
vyšší hlučnost motoru |
slabší dynamika při plném zatížení |
horší výhled ze zadních míst |