Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Honda Accord 2.2 i-DTEC

Test

Modernizace turbodieselu s novým názvem 2.2 i-DTEC sice opět nepřinesla drtivé výkony, konstruktéři totiž hlavně čarovali s čistotou a jeho projevem.

Automobily Honda Accord 2.2 i-DTEC

Generační obměna turbodieselu přinesla novou hlavu válců se sáním vzadu a výfukem vpředu (dříve obráceně). Turbodmychadlo je tak zcela nahoře a filtr pevných částic s oxidačním katalyzátorem hned pod ním, což zlepšuje účinnost čištění výfukových plynů. Inovací jsou i piezoelektrické vstřikovače s tlakem 180 MPa, nové vstřikovací čerpadlo a snížení kompresního poměru z 16,7 na 16,3.

Podobně jako předchůdce ani teď čtyřválec nesází na závratné dynamické parametry. Výkon stoupl o 7 kW na 110 kW a točivý moment poskočil z 340 na 350 Nm. Vzhledem k nárůstu hmotnosti accordu (o 100 kg na 1,6 t) tak nepřekvapí zhoršení zrychlení z 0 na 100 km/h o 0,6 s na 9,7 sekundy. Nejvyšší rychlost 212 km/h zůstala zachována, stejně jako spotřeba 5,9 l, kterou jsme překračovali asi o 1,5 litru.

Automobily Honda Accord 2.2 i-DTEC

Členitý zavazadlový prostor pojme podprůměrných 467 litrů.


Výkonový hendikep ale motor umně maskuje skvělou pružností, širokým polem působnosti od 1600 do 4500/min, měkkostí běhu a bleskovou reakcí na plyn. Místo dieselového drnčení na vás opět čeká charakteristické svištění motoru (v našem případě ale až nezvykle výrazné).

Celohliníkový 2.2 i-DTEC pořídíte od 709 000 korun, testovaná vrcholná verze Top Executive nabitá bezpečnostní i komfortní výbavou stojí 949 000 korun.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Honda Accord 2.2 i-DTEC

Spíš než na drtivé výkony sází celohliníkový motor na pružnost a čistotu. Plní totiž Euro 5.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor
Vznětový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2199 cm3, nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 4000/min, točivý moment 350 Nm při 2000-2500/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                  9,7 s
Nejvyšší rychlost           212 km/h
Spotřeba                      7,5,/4,9/5,9 l/100 km

Cena
Accord 2.2 i-DTEC Top Executive      949 000 Kč
Testovaný vůz                                949 000 Kč

+
plynulý zátah z nízkých otáček
reakce na přidání plynu
přesné řazení
komfortní a bezpečné jízdní vlastnosti
-
průměrná dynamika
jen průměrná spotřeba paliva
nulová individualizace výbavy
malý a členitý zavazadlový prostor





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: