Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Honda Accord Tourer 2.4 Executive

Test

Japonský rodinný kombík Honda Accord Tourer je již delší dobu přihlášen do soutěže o nejhezčí kombi střední třídy. A pro úspěch se rozhodl i mnohé obětovat.

Automobily Honda Accord Tourer 2.4 Executive

Už to není ta dělná hospodyňka, která napeče a navaří, ale spíše záletná kráska, která je „do světa“ a po návštěvě vizážistky neopomene ještě obrazit kosmetický salon a nehtové studio. Zatímco o předchůdkyni s hranatou neforemnou zádí bylo jen stěží možné říci, že je sexy, v případě aktuální generace již určitě ano. Ostatně tato Honda Accord Tourer zahájila svou kariéru hmatatelným výsledkem. Její tvary totiž zamotaly hlavy porotců z prestižní německé designérské soutěže Red Dot.

Automobily Honda Accord Tourer 2.4 Executive

Kariéra modelky není bez odříkání a ústupků. V tomto případě na úkor užitných vlastností. Zatímco do předchůdkyně se s nadsázkou vešla půlka domácnosti, novinka objemem zavazadlového prostou ostentativně dává najevo, že image rozhodně staví nad jeho kapacitu. Zatímco sedan si mezigeneračně polepšil o 8 litrů, kombi jich má oproti dřívějšku v základním uspořádání o plných 186 l méně – tedy o plnou třetinu! 406 l, to je dokonce o 61 l méně, než se vejde do výchozí tříprostorové verze. Více naložíte i do civiku v provedení hatchback či Fabie Combi. Obhajoba ve stylu: „Chtěli jste sportovní design? Tak ho máte!“ obstojí jen částečně. Taková Mazda 6 Wagon také působí sportovně a vejde se do ní o 100 litrů více, větším zavazadelníkem navíc disponuje i další rivalka v boji o korunku Miss Kombi střední třídy – Alfa 159 SW.

Automobily Honda Accord Tourer 2.4 Executive

Mohutná palubní deska působí hodnotně, multifunkční volant má příjemně tlustý, optimálně vytvarovaný věnec.


Design se opravdu povedl. Výsledek po stránce optické dynamiky dokonce předčí sedan, který samozřejmě deklasuje i větším vstupním otvorem, lepší přístupností a variabilitou. Zadní sedadlo lze opět sklopit jedním pohybem, přičemž výsledkem je zcela rovná ložná plocha. Při využití až po strop je k dispozici 1252 l, což je ale v porovnání s konkurencí opět podprůměrná hodnota. Tyto ústupky se Honda Accord Tourer snaží vyvážit mnohem kvalitnějším provedením zavazadelníku než u sedanu. Vstupní hrana je v rovině s podlahou a kryje ji efektní i praktický plech. V přední části má zavazadelník velkorysou šířku 110 cm, vzadu ale do něj naopak výrazněji zasahují podběhy. Nechybí praktická úchytná oka a několik menších schránek na drobnosti pod podlahou. Cenový rozdíl oproti sedanu je rovných 50 tisíc Kč, jehož součástí je u testované verze dálkově ovládané elektrické otevírání zadního víka.

Pokud se jedná o obytnou část interiéru, až na velkorysejší nabídku místa po hlavy zadních cestujících odpovídá poměrům v sedanu. I u kombi oceníte kvalitní zpracování mohutné palubní desky, dobrou polohu za volantem a výborně vytvarovaná přední sedadla. Vzadu je ale i u kombi místa na kolena jen průměrně.

Automobily Honda Accord Tourer 2.4 Executive

Objemově malý zavazadelník potěší dobrou variabilitou.


Na silnicích, tedy svém pomyslném předváděcím molu, je nová Honda Accord Tourer ve svém živlu. Pohybuje se velmi zkušeně, mrštně a s grácií. I přes vysoké podpatky velmi dobře tlumí nerovnosti. Sportovní naturel dává najevo velmi jistými jízdními vlastnostmi a řízením s jen 2,6 otáčky mezi krajními polohami, které může být někým vnímáno až jako velmi citlivé.

Kdo se rozhodne pro silnější zážehový čtyřválec 2,4 l/148 kW, dočká se plynulého zátahu odspodu i ochoty k vytáčení až červenému poli otáčkoměru. Zatímco ve spodním spektru je motor velmi diskrétní, „nahoře“ se umí ozvat. Na rozumné spotřebě okolo 10,4 l/100 km se podílí vhodně odstupňovaná a velmi přesně řadicí šestistupňová převodovka.

Oproti modelům evropských značek jsou zákazníkovi k dispozici jen dvě verze výbavy (pro motor 2.4) bez možnosti si ji individuálně upravit. Ve výbavě je nejen vše potřebné, ale i řada luxusních prvků, je za ně ale třeba také náležitě zaplatit. Inu, krásky se musí hýčkat.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Honda Accord Tourer 2.4 Executive

Silnější zážehový čtyřválec táhne díky vhodně odstupňované převodovce v širokém spektru otáček.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4750 x 1840 x 1440 mm, rozvor 2705 mm, provozní/celková hmotnost 1865/2445 kg. Zavazadlový prostor 0,406/1,252 m3, objem palivové nádrže 65 l.

Podvozek
Vpředu dvojité lichoběžníkové závěsy, vzadu víceprvková náprava, vpředu i vzadu kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/50 R 17. Pohon předních kol. Manuální šestistupňová převodovka.

Motor
Zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2354 cm3, největší výkon 148 kW (200 k) 7000/min, točivý moment 234 Nm při 4300-4400/min.

Jízdní výkony
0 – 100 km/h                 8,1 s
Nejvyšší rychlost            222 km/h
Spotřeba                       12,3/7,1/9,0 l/100 km

Cena
Accord Tourer 2.4 Executive      899 000 Kč
Testovaná verze                       899 000 Kč

+
design
agilní jízdní vlastnosti
sladění motoru s převodovkou
praktické sklápění zadních sedadel
hodnotně působící interiér
pečlivé dílenské zpracování
dobře odhlučněná kabina
tvar sedadel
výborné jízdní vlastnosti
-
podprůměrný objem zavazadlového prostoru
v porovnání s přímou konkurencí jen průměrná nabídka místa vzadu na kolena
nepřehledná karoserie
malý výřez zadních dveří
vyšší cena





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: