Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Lexus GS 450h

Test

Stejně jako podle našeho prezidenta není planeta zelená, ale modrá, testovaný lexus nemá logo zlaté, ale modré. Jde totiž o modernizovaný hybrid GS 450h.

Automobily Lexus GS 450h

Já opravdu, ale opravdu prosím, abychom se kriticky bez zlých, prázdných a falešných argumentů podívali, jak to tedy s těmi hybridy je! Přesně takhle by mohlo znít zadání nestranného ekonoma, kterého zajímá, co mu takový hybridní automobil, vyzdvihující spojení obdivuhodného výkonu na úrovni osmiválce (254 kW) a spotřebu benzinu jako u čtyřválce (7,9 l), doopravdy nabízí. Tak to tedy zkusme.

Automobily Lexus GS 450h

Interiér působí vzdušně a vstřícně, plasty jsou kvalitní stejně jako zpracování.


První dojem z luxusního Lexusu GS je dobrý. Zevnějšek sice působí poněkud fádně, pokrokovou techniku naznačuje jen zmíněné modré logo a decentní nápis na prazích, zato interiér vše napravuje. Kvalitní plasty, příjemné osvětlení přístrojů i interiéru „xenonovými“ diodami, v tomhle je lexus skutečně třída. Horší je to s ergonomií: ovládání klimatizace je zbytečně složité, abyste zjistili nastavenou teplotu, musíte nejdříve do speciálního menu, anebo stisknout nastavování teploty. Vrcholem je vlevo pod volantem ukryté nastavování zrcátek, dále se zde na výklopném panelu z neznámých důvodů doslova ukrývá resetování počítadla kilometrů a řada dalších celkem frekventovaných ovladačů.

Automobily Lexus GS 450h

Hra na schovávanou? Některé ovladače se ukrývají na výklopném panelu.


Dobrou náladu naopak vrací jízda. Lexus je mimořádně pohodlný, díky nastavitelné tuhosti tlumičů jsme si však s testovaným vozem užili i zatáčkovité silničky za Prahou, chce to ovšem suchý a kvalitní asfalt, jinak se pohon pouze zadních kol s porcí síly od té přesily motorů těžko vyrovnává. Řízení je klidné a poměrně přesné, brzdy dostatečně účinné. A když se k tomu přidá neuvěřitelně zatahující pohonné ústrojí složené z přímovstřikového šestiválce a elektromotoru, máte o zábavu postaráno. Nejvíce udiví zátah ve vysokých rychlostech, ze 160 km/h umí hybrid zabrat takovým způsobem, že by vylekal snad i majitele porsche. Vše přitom funguje jako v lexusu, lehce a samozřejmě. A testovaná spotřeba? Také bez vrásek na čele, průměr činil 10,5 l benzinu, což je o hodně více, než udává výrobce, ale na dané výkony (a náš styl jízdy...) to je skvělý výsledek.

Automobily Lexus GS 450h

Spíše než na Hradě mají z lexusu radost Zelení...


Jenže tohle v konkurenci Audi A6 či BMW řady 5 nestačí, důležitý je i vnitřní prostor. A ten bohužel sráží řadu cenných bodů, vzadu je prostoru tak akorát a místo pro kufry (tedy spíše jen tašky) utrpělo montáží objemných akumulátorů: 0,280 m3 je bohužel příliš málo. Výjimečný GS 450h, nabízený za ne úplně přehnaných 1,8 milionu korun, tak spíše osloví svou zvláštností několik individualit, než že by přetáhl po desítkách zastánce tradičních značek.


HODNOCENÍ: 3/5

Automobily Lexus GS 450h

Benzinový šestiválec je zakrytovaný jako ve futuristickém automobilu.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4835 x 1820 x 1430 mm, rozvor 2850 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1930/2355 kg. Zavazadlový prostor 0,280 m3, objem palivové nádrže 65 l.

Podvozek
Vpředu dvojitá lichoběžníková náprava, vzadu víceprvkový závěs, brzdy kotoučové s vnitřním chlazením. Pneumatiky 245/40 R 18. Pohon zadních kol, samočinná převodovka s plynule měnitelným převodem.

Motor
Hybridní systém složený ze zážehového motoru a elektromotoru. Zážehový šestiválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 3456 cm3, největší výkon 218 kW (296 k) při 6400/min, točivý moment 368 Nm při 4800/min. Maximální výkon celé soustavy 254 kW.

Jízdní výkony
0 – 100 km/h                  5,9 s
Nejvyšší rychlost             250 km/h
Spotřeba                        9,1/7,1/7,9 l/100 km

Cena
450h                             1 759 000 Kč
Testovaný exemplář      2 064 000 Kč

+
komfortní interiér
výborná výbava
pohodlné pérování
příjemná ovladatelnost
vynikající dynamika
příznivá spotřeba
-
omezená prostornost
horší trakce
extrémně malý zavazadlový prostor
vysoká pohotovostní a nízká užitečná hmotnost
neergonomická přístrojová deska





Tagy: lexus, gs, 450h, hybrid
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: