Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW 635d

Test

Mírný facelift BMW řady šest byl dobrou příležitostí, jak motorovou nabídku rozšířit také o vznětový agregát. Nepokazí ale „diesel“ velkému kupé image?

Automobily BMW 635d

Po pěti letech výroby BMW připravilo facelift pro své velké kupé řady 6 – na první pohled aktuální verzi poznáte třeba podle předních blikačů a zadních světlometů složených z diod, třetího brzdového světla ve víku zavazadlového prostoru nebo mírně pozměněného předního nárazníku. V interiéru se zase vylepšily materiály na přístrojové desce a po vzoru BMW X5 a rovněž nedávno modernizované řady 5 také „šestka“ dostala originální elektronický volič samočinné převodovky. Systém iDrive byl doplněn osmi praktickými tlačítky na středovém panelu, kterým lze nejen zadat funkci předvolby rádia, ale například také cílový bod navigace.
 

Automobily BMW 635d

Třetí brzdové světlo se přesunulo ze zadního skla do víka zavazadelníku.


Mnohem větší revoluce se ale udála pod kapotou: BMW totiž dospělo k závěru, že image vznětových motorů už natolik povyrostl, že implantaci jednotky spalující naftu snese i prestižní kupé řady 6. Skutečnost je taková, že majitel se za „diesel“ pod kapotou stydět rozhodně nemusí, protože mnichovský dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec patří bezpochyby k těm nejlepším vznětovým motorům vůbec. Rozhodně nijak neutrpěla ani dynamika, právě naopak: BMW 635d dokonce ve zrychlení 0-100 km/h o jednu desetinu sekundy překonává zážehový šestiválec (6,3 vs. 6,4 s), pokud tedy bereme v potaz verze s šestistupňovou samočinnou převodovkou. Na rozdíl od modelů 630i a 650i se do 635d „manuál“ totiž ani nedodává, zákazníky to ale nijak mrzet nemusí. Reakce ústrojí jsou velmi svižné, navíc díky doslova býčí síle motoru už v nízkých otáčkách nemusí převodovka při potřebě akcelerace tak často podřazovat jako u benzinových motorů. Ani v údaji o maximální rychlosti „diesel“ nijak neztrácí, a nebýt omezovače, překonal by 250 km/h. Dalším velmi příjemným údajem je samozřejmě spotřeba paliva: Výrobcem deklarovaných 6,9 l/100 km jsme sice v testu překročili o 1,5 litru, i to je však velmi nízká hodnota. Vznětový zvuk není nepostřehnutelný, jeho hluboké dunění však v interiéru nepůsobí nijak nepatřičně.

Automobily BMW 635d

Největší inovací interiéru je elektronický volič samočinné převodovky.


Roli prestižního GT plní BMW 635d nejen z hlediska prostorného interiéru a velkého zavazadelníku o objemu 0,450 m3, ale také ceny. Základní částka 2 085 810 Kč je bohužel skoro o 140 000 Kč vyšší než u benzinového šestiválce, četné příplatkové prvky ji u testovaného vozu zvedly dokonce na 2 542 000 Kč. V této cenové kategorii už se nabízejí ještě prestižnější kupé Jaguaru či Maserati, po technické stránce však BMW patří na samou špičku.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily BMW 635d

Vznětový šestiválec dopují hned dvě turbodmychadla – menší nastupuje už od volnoběžných otáček, v těch vyšších se přidává větší.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4820 x 1855 x 1374 mm, rozvor 2780 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1725/2100 kg. Zavazadlový prostor 0,450 m3, objem palivové nádrže 70 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 245/50 R 17. Pohon zadních kol, šestistupňová samočinná převodovka.

Motor
Řadový vznětový přeplňovaný šestiválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2993 cm3, nejvyšší výkon 210 kW (286 k) při 4400/min, točivý moment 580 Nm při 1750-2250/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                   6,3 s
Nejvyšší rychlost            250 km/h
Spotřeba                       9,2/5,6/6,9 l/100 km

Cena
BMW 635d                     2 085 810 Kč
Testovaný vůz               2 542 000 Kč

+
silný motor
nízká spotřeba paliva
dobré odhlučnění
výborné jízdní vlastnosti
prostor na předních sedadlech
objemný zavazadlový prostor
-
méně místa na zadních sedadlech
i přes vylepšení stále komplikovaný iDrive





Tagy: bmw, 635d
Nahoru

Komentáře

Autokatalog
BMW 635d Coupe (2003)
Technické informace:
Objem motoru 2993 cm3
Výkon 209 kW
Točivý moment 580 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 6,3 s
Spotřeba 6,9 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: