Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mazda 6 Wagon 2.0 MZR

Test

Zastánci klasických sedanů budou možná při koupi nové Mazdy 6 přece jen na vážkách: za verzi kombi stačí připlatit pouhých 30 000 Kč, navíc nepozbyla ničeho ze své elegance.

Automobily Mazda 6 Wagon 2.0 MZR

Bezpochyby povedený design Mazdy 6 Wagon nezapadne ani vedle elegánů formátu Fordu Mondeo, Renaultu Laguna nebo nejnovějšího Citroënu C5. Záď obdobně jako u liftbacku či sedanu příjemně okořeňují výrazné světlomety, i když jsme se setkali i s názorem, že působí přece jen až moc výstředně. Zadním spoilerem a efektní dvojicí výfuků disponují všechny verze – na (znovu)získání sportovního image Mazda pracuje skutečně důsledně… Praktickým a současně i elegantním standardem jsou rovněž střešní ližiny. Příď vozu se nijak nezměnila, a to jak při pohledu zvenčí, tak v interiéru.

Uvnitř vozu se ale nejprve zaměřme na to nové, tedy zadní část. Zavazadlový prostor má při standardním uspořádání 0,519 m3, čímž dnes již vůz sice nikoho neohromí (obzvláště ne české zákazníky, zhýčkané 0,580 m3 o třídu menší Octavie Combi), v každém případě však jde o solidní hodnotu. Nadprůměrně kvalitní je čalounění, v jehož bocích se za podběhy kol skrývají další dvě menší schránky. Další prostor například na povinnou výbavu je pod podlahou. Po vyjmutí polystyrenového výlisku jsme na samém dně karoserie objevili velký subwoofer, což vysvětluje skvělý zvuk verze TE Plus sériové aparatury Bose. Nakládací hrana je příjemně nízko, lehce sklopitelná zadní opěradla nevytvoří žádný schod – škoda jen, že je nelze položit zcela do roviny.

Automobily Mazda 6 Wagon 2.0 MZR

Velmi prakticky je u Mazdy 6 Wagon vyřešen kryt zavazadlového prostoru. Na konci pevné výklopné části je totiž ještě menší roletka, kterou lze uchytit na zadní dveře. Po jejich otevření se tak roletka automaticky vytáhne a poodklopí zadní díl plata, čímž se automaticky otevře volný prostor k nákladu. Po zabouchnutí dveří se zavazadelník opět samočinně přikryje. Proč na podobný systém výrobci u kombíků již nepřišli dřív a nutí nás bojovat s velkými a věčně se krčícími roletami?

Pochvalu mazda zaslouží také za prostor na zadních sedadlech, a to jak na hlavu, tak na nohy. Snad jen chodidla by mohla jít ještě lépe podstrčit pod přední sedáky. Na nepohodlí si nebude stěžovat ani případný pátý cestující, jehož místo není příliš vyvýšeno a je relativně měkce polstrováno – alespoň tedy ve srovnání s většinou konkurentů. Vynikající jsou také přední sedadla, jejichž výrazné bočnice sedáku i opěradla výborně podrží tělo v rychleji projížděných zatáčkách.

Automobily Mazda 6 Wagon 2.0 MZR

Ergonomii ani zpracování přístrojové desky nelze nic vytknout, pouze palubní počítač by mohl mít jednodušší ovládání.


Přístrojová deska je shodná s ostatními verzemi, tzn. nemáme výraznějších výhrad. Výjimkou je systém ovládání palubního počítače pomocí kolébkového přepínače na volantu, který ale standardně ovládá hlasitost rádia. K jeho dalším funkcím, jež se zobrazují na středovém displeji, se tak musíte dopracovat pomocí dalšího tlačítka, což je jednak zbytečně složité, jednak pro nezainteresovaného uživatele bez nahlédnutí do příručky takřka nezjistitelné…

Sportovně malý volant se jinak drží velmi příjemně, řízení je přesné a relativně strmé. Do zatáček se Mazda 6 s dvoulitrovým zážehovým motorem vrhá přímo s chutí, podvozek vykazuje velmi malou nedotáčivost. Při řízení je jasně znát nízká provozní hmotnost vozu 1430 kg. Vynikající jízdní vlastnosti přitom nejsou na úkor komfortu, se standardními sedmnáctipalcovými pneumatikami je tlumení nerovností vozovky velmi dobré. Výborný dojem z řízení navíc umocňuje až extrémně přesné řazení šestistupňové převodovky, dráhy řadicí páky jsou navíc příjemně krátké.

Automobily Mazda 6 Wagon 2.0 MZR

Zavazadlový prostor je kvalitně čalouněn, jeho hlavním bonusem je ale „chytrá“ roletka.


Dobrým společníkem se ukázal být také benzinový dvoulitr. Vozu uděluje solidní dynamiku, sportovně založené řidiče potěší také sytý zvuk. Zvyknout si je ale třeba na mírné zpoždění plynu při rozjezdu a bohužel také častější zastávky u benzinové pumpy. Na konci testu jsme spočítali průměr 10,2 l/100 km, a to jsme navzdory sportovnímu charakteru vozu jezdili spíše rodinným tempem s přibližně polovičním podílem jízd po městě a mimo něj. Při razantnějším stylu spotřeba stoupá až k 13 l/100 km, pod 7,5 l/100 km se nám naopak nepodařilo dostat ani při velmi defenzivní jízdě.

Pro spořivější řidiče ale mazda má v portfoliu pohonných jednotek vznětový dvoulitr (viz test sedanu v ams 3/2008), který je dražší o pouhých 20 000 Kč, takže většina zákazníků asi bude předem rozhodnuta… Ceny Mazdy 6 jsou celkově dalším z plusů vozu, 769 900 Kč za s dvoulitrem nejvyšší verzi TE Plus (resp. chcete-li 789 900 Kč za „diesel“) rozhodně nepředstavuje přemrštěnou sumu, obzvláště uvážíme-li velmi bohatou výbavu tohoto kombi, nevyjímající například ani bixenonové adaptivní světlomety, dvouzónovou klimatizaci, samočinné stěrače či již vzpomínaný audiosystém Bose.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Mazda 6 Wagon 2.0 MZR

Zážehový dvoulitr je pro kombi dostatečně výkonný, škoda vyšší spotřeby paliva. Potěší sytý sportovní zvuk.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4765 x 1795 x 1490 mm, rozvor 2725 mm, provozní/celková hmotnost 1430/1970 kg. Zavazadlový prostor 0,519 m3, objem palivové nádrže 64 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 255/50 R 17. Pohon předních kol, šestistupňová převodovka.

Motor
Řadový zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1999 cm3, nejvyšší výkon 108 kW (147 k) při 6500/min, točivý moment 184 Nm při 4000/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                     10,3 s
Nejvyšší rychlost              208 km/h
Spotřeba                         10,0/5,6/7,2 l/100 km

Cena
Mazda 6 Wagon 2.0 MZR TE Plus          769 900 Kč
Testovaný vůz                                    781 800 Kč

+
jízdní vlastnosti
sportovní řízení
přesné řazení
design
kvalitně zpracovaný interiér
„chytrá“ roletka zavazadelníku
nízká cena
-
vyšší spotřeba paliva
složité ovládání počítače





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: