Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Citroën C4 Sedan 1.6

Test

Roubování kompaktních hatchbacků na klasické sedany jede na plné obrátky a i nabídka řady Citroën C4 je díky tomu nyní mnohem košatější. Od nové čínské odrůdy vypěstované v argentinských podmínkách si Francouzi slibují i na vybraných evropských trzích bohatou sklizeň.

Automobily Citroën C4 Sedan 1.6

Mezi zástupci kompaktní třídy působí Citroën C4 Sedan asi stejně jako pomelo mezi pomeranči. Provedení sedan již prorůstá hluboko do střední třídy. Podobně jako u Opelu Astra Sedan francouzskému modelu oproti výchozímu hatchbacku „narostl“ i rozvor, a to o plných 104 mm. Hodnotou 2712 mm tak tento francouzský výrostek zastiňuje Opel Vectru či VW Passat, které uvádí do rozpaků i svou délkou 4771 mm. Mimochodem i takoví velikáni střední třídy jako Ford Mondeo a nový Citroën C5 Sedan uhájili svoji pozici o pouhých 7, respektive 8 mm…

Automobily Citroën C4 Sedan 1.6

Přední partie jsou shodné s hatchbackem, registrační značka je umístěná příliš nízko.


Záď vozu vyráběného v Argentině a vyvinutého původně pro čínský trh je skutečně impozantní a její „naroubování“ je zdařilé. Z určitých úhlů ale novinka přesto působí trochu nezvykle.

Zatímco prostorové podmínky na předních sedadlech odpovídají dalším zástupcům řady C4, vzadu je místa mnohem více a v nabídce prostoru pro kolena a hlavu tento model konkuruje i nové generaci Citroënu C5, pro chodidla je ale pod předními sedadly místa málo. Zatímco přední sedadla jsou velmi tuhá, měkčí zadní vynikají komfortem. Jejich opěradla jsou sklopná a zvyšují tak využitelnost vozu, byť vzniklý otvor je poměrně nízký. Stejně jako vnějšími rozměry i objemem zavazadelníku 0,513 m3 Citroën C4 Sedan pošilhává po střední třídě. Je rozlehlý, jeho využitelnost je však omezena poměrně malým vstupním otvorem, typickým pro klasické sedany. Je tak hluboký, že z jeho hloubi není lehké věci vylovit. Chválíme široké víko s velkým, dobře přístupným vnějším madlem s elektrickým odjišťováním.

Automobily Citroën C4 Sedan 1.6

Ovládání ventilace je umístěné nízko.

Palubní deska je stejná jako u hatchbacku a její ergonomie není bez slabších míst. Ovládání ventilace je příliš nízko a čtveřice informačních displejů rozesetých na několika místech působí trochu schizofrenicky. Řidič ocení na volantu dobře po ruce umístěné tlačítko vnitřního okruhu ventilace i řadu odkládacích prostor na drobnosti.

Zážehová šestnáctistovka má s tělnatějším sedanem více práce než s výchozím hatchbackem. Dynamika je přesto dostatečná, horší je to ale již se spotřebou. Ta ve městě osciluje okolo 9 l/100 km, mimo něj je jen o litr nižší. Při pohodové jízdě je motor dobře odhlučněný, na dálnici o něm ale kvůli odstupňování pětistupňové převodovky již víte poměrně zřetelně. Řazení je relativně přesné, ale nadále gumové s vůlí páky v kulise. Alternativní turbodiesel 1.6 HDI je úspornější a nabízí větší točivý moment, cenový rozdíl 71 tisíc Kč je ale neúměrný.

 
Automobily Citroën C4 Sedan 1.6

Zavazadelník s možností rozšíření je prostorný, vstupní otvor ale omezuje jeho využitelnost.


Delší rozvor přispívá k pocitu stability, překvapivě však jízda není plavnější, ale dosti prkenná. Tuhé odpružení dává nerovnosti poměrně dosti znát, ty se přenášejí i do řízení. Jízdní vlastnosti jsou bezproblémové a výhled vzad je zásluhou rozměrného zadního okna příkladný. Při manévrování by ale řidič vzhledem k dlouhé nepřehledné zádi ocenil parkovací senzory. Ty se ale překvapivě nedodávají ani za příplatek. To je asi jediné slabé místo jinak zdařilého vozu s dobrým poměrem ceny a užitné hodnoty. Při porovnání ceníkových cen je C4 Sedan překvapivě levnější než výchozí hatchback, je ale otázkou, jak se věci budou mít po promítnutí různých slev a bonusů.


HODNOCENÍ: 3/5

Automobily Citroën C4 Sedan 1.6

Motor 1,6 l má se sedanem více práce, dynamika je přesto dostatečná.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4771 x 1773 x 1512 mm, rozvor 2712 mm, provozní/celková hmotnost 1317/1765 kg. Zavazadlový prostor 0,513 m3, objem palivové nádrže 60 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu vlečená ramena, vpředu i vzadu kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 195/65 R 15. Pohon předních kol, manuální pětistupňová převodovka.

Motor
Zážehový řadový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1587 cm3, největší výkon 80 kW (109 k) při 5800/min, točivý moment 147 Nm při 4000/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                   11,8 s
Nejvyšší rychlost            185 km/h
Spotřeba                       10,1/6,0/7,6 l/100 km

Cena
C4 Sedan Exclusive        484 500 Kč
Testovaná verze            515 500 Kč

+
poměr ceny a užitné hodnoty
objemný zavazadlový prostor
rozměrné zadní dveře
velké madlo víka zavazadelníku
prostornost na zadních sedadlech
dobrý výhled
-
malý vstupní otvor zavazadelníku
příliš tuhé odpružení
umístění přední registrační značky
malá vnější zpětná zrcátka
absence zadních parkovacích senzorů
nelze si připlatit ESP





Tagy: citroen, c4, 1.6, sedan
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: