Ford S-Max 2.2 TDCI Titanium S
Ford S-Max 2.2 TDCI Titanium S je destilátem výkonu a luxusní výbavy. Agilní MPV s fordovskou „švestkou“ na přídi dokáže jet s novým turbodieselem na plné „pecky“.
Nový turbodiesel posiluje pozici tohoto sportovně laděného MPV i na poli vznětových motorů. Agregát s třetí generací vstřikování common-rail láká nejen svým výkonem 129 kW, ale zejména točivým
momentem 400 Nm (krátkodobě až 420 Nm). Zatahuje těsně pod hranicí 2000 otáček a na diesel se velmi ochotně vytáčí. Na volné silnici se s ním bez problémů vejdete do 8 l/100 km, ve městě ale jen
stěží dosáhnete méně než 10 l/100 km. To je průměrně minimálně o tři litry méně, než kolik proteče nejvýkonnější zážehovou verzí s pětiválcem 2,5 l. Dynamickými parametry dieselový model v disciplíně
akcelerace z klidu na 100 km/h zaostává za benzinovým o 1,5 s, v pružném zrychlení z 50 na 100 km/h ho ale o 1,3 s trumfne. Že motor spaluje naftu, nepřeslechnete, pohoda na palubě tím ale není nijak
narušena.
Vrcholná verze Titanium S je opatřena optickým sportovním paketem s novými nárazníky, spoilery a 18´´ koly. Výsledkem je ryze atletický dojem. Ten stejně jako u verze 2.5 T podtrhuje i snížený, více do sportovna upravený podvozek. Ten mu na tuto kategorii propůjčuje nezvykle agilní jízdní vlastnosti a jen minimální náklon. Sportovní pocit podporují nízkoprofilové pneumatiky i účinné brzdy. Elektrický posilovač vznětové verze ale neposkytuje řidiči tak dobrou zpětnou vazbu jako hydraulický u zážehových verzí. Drobné rezervy má i řazení šestistupňové převodovky. Přes ryze sportovní nastavení podvozku odpružení s-maxu není přehnaně tuhé. U adaptivních tlumičů v praxi nejvíce využijete prostřední mód, sportovní je totiž pro rodinnou jízdu již příliš tvrdý a v komfortním se s-max zase až příliš houpe.
Interiér s grafitově černými obklady, stříbrnými prvky a čalouněním sedadel v kombinaci kůže a alcantary působí luxusně. Přední sedadla dobře drží tělo v zatáčkách a posaz za volantem je přirozený. Přístrojový štít Convers+ působí efektně, ve skutečnosti ale příliš nových funkcí nepřináší. Ovládání ruční brzdy ve stylu letecké páky si vyžaduje více síly, a při troše nešikovnosti si lze navíc i přiskřípnout prsty.
Na MPV nápadně nízký a relativně široký model disponuje ukázkově prostorově využitým interiérem. Trojici samostatných sedadel druhé řady lze jednotlivě snadno zaklopit do podlahy. Sousedy můžete oslnit za příplatek ve výši 15 500 Kč dodávanou výsuvnou podlahou, která usnadňuje manipulaci s těžšími předměty.
Lepší poměr agility, dynamiky, prostornosti a úsporného provozu v této třídě nenajdete. Na druhou stranu řada luxusních prvků dovede vyhnat cenu s-maxu až příliš vysoko.
HODNOCENÍ: 5/5
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4768 x 1884 x 1658 mm, rozvor 2850 mm, provozní/celková hmotnost 1802/706 kg. Zavazadlový prostor 0,755/2,0 m3, objem palivové nádrže 70 l.
Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkový závěs, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 235/45 R 18. Pohon předních kol, manuální šestistupňová převodovka.
Motor
Zážehový řadový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2179 cm3, největší výkon 129 kW (175 k) při 3500/min, točivý moment 400 (420) Nm při 1750-2750/min.
Jízdní výkony
0 – 100 km/h 9,4 s
Nejvyšší rychlost 212 km/h
Spotřeba 9,0/5,2/6,6 l/100 km
Cena
Ford S-Max 2.2 TDCI Titanium S 1 119 990 Kč
Testovaná verze 1 306 900 Kč
optimální poměr sportovnosti |
praktičnosti a hospodárnosti |
výborné jízdní vlastnosti |
posaz za volantem |
prostorný a variabilní interiér a zavazadlový prostor |
vyšší cena |
široké přední sloupky |
ovládání ruční brzdy |
motor je k dispozici jen u vyšších výbav |
jen sada pro nouzovou opravu pneumatiky |