Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW

Test

Novým čtyřválcem 1.2 TSI si chce Škoda u fabie pojistit zájem zákazníků. Jeho parametry i cena vypadají až podezřele dobře. Není v tom nějaký háček?

Automobily Škoda Fabia 1.2 TSI

V parafrázi na známý výrok Henryho Forda lze říci, že modernizovanou fabii (s výjimkou sportovní verze RS) můžete mít s každým zážehovým motorem, pokud má objem 1,2 l. Zlatou střední cestou se zdá být slabší 63kW verze nového čtyřválce 1.2 TSI, která v tuzemské nabídce nahradila agregát 1.4 16V. Je tomu ale opravdu tak?
 

Automobily Škoda Fabia 1.2 TSI

Design, který nenadchne, ale ani neurazí.


Rozjezd je plynulý, motor dobře táhne odspodu, přičemž do plné formy se dostává okolo 1700 otáček. Malé turbodmychadlo se podílí na rychlém a plynulém nástupu plnicího tlaku a agregát bryskně reaguje na povely řidiče. Při razantnější akceleraci musí krotit jeho elán protiprokluzový systém. Nejvyšší točivý moment 160 Nm je k dispozici až do téměř 4000 otáček, tedy v jejich nejpoužívanějším spektru. Dynamické vlastnosti a zejména pružné zrychlení jsou výborné. Při jízdě po městě je tato verze velmi příjemným společníkem. Pružný motor nenutí k častému řazení ve srovnání s yetim a octavií „jen“ pětistupňové převodovky a místo přeřazování stačí většinou více „pracovat“ s plynovým pedálem, a potažmo tedy plnicím tlakem turbodmychadla. To dává fabii potřebné sebevědomí i na dálnici. Tam, kde HTP již dávno neprojevuje ochotu zrychlovat, má fabia s motorem TSI stále elánu na rozdávání. I ve vyšších rychlostech stále ochotně zrychluje. Agregát potěší kultivovaným chodem a příjemným zvukem, který do kabiny vzhledem k pečlivému odhlučnění proniká jen minimálně.
  

Součástí rozměrných mlhovek jsou i světla denního svícení.


Citlivost downsizingových motorů na spotřebu se potvrzuje i u této verze. Na hodnoty výrobce se dostanete jen výjimečně. Na volné silnici budete volnějším tempem jezdit do 7 litrů, při popojíždění po městě ale počítejte minimálně s dvěma litry navíc, průměrně pak se 7,6 litru.
 

Turbodmychadlo dělá s fabií divy. Motor je příkladně pružný.


A fabie po modernizaci celkově? Úpravy přídě fabii opticky rozšiřují, kabina je však na poměry v této třídě nadále úzká. Oceníte v ní novou přehlednější grafiku přístrojů a postesknete si nad rohem panelu rádia, který nadále nepříjemně tlačí do kolena.
 

Výstupek panelu rádia nadále nepříjemně tlačí do kolena.


Pokud se jedná o jízdní projev a nastavení řízení fabie, zůstalo vše při starém. Při placení ale budete příjemně překvapeni. Oproti „jednačtyřce“ je nový motor 1.2 TSI o 27 000 Kč levnější a finance uspoří nižší povinné ručení. Oproti silnější verzi motoru 1.2 HTP s 51 kW stačí připlatit 15 000 Kč (včetně desetitisícové „akční“ slevy), což za poskytovanou dynamiku i v porovnání s konkurencí určitě stojí. Na druhou stranu lze nepochybně očekávat trochu vyšší vyšší servisní náklady, zejména při větším ročním proběhu kilometrů. Přeplňovaný motor si vyžaduje i trochu šetrnější zacházení.


HODNOCENÍ: 4/5
  

Nový tříramenný volant je přínosem.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4000 x 1642 x 1498 mm, rozvor 2451 mm, provozní/celková hmotnost 1116/1646 kg. Zavazadlový prostor 0,315/1,180 m3, objem palivové nádrže 45 l.

Podvozek
Vpředu příčná ramena a vzpěry McPherson, vzadu vlečená ramena spojená zkrutnou příčkou, kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 1955/55 R 15. Pohon předních kol, manuální pětistupňová převodovka.

Motor
Přeplňovaný zážehový čtyřválec, dva ventily na válec, zdvihový objem 1197 cm3, nejvyšší výkon 63 kW (86 k) při 4800/min, točivý moment 160 Nm při 1500–3500/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h             11,7 s
Nejvyšší rychlost      177 km/h
Spotřeba                 6,6/4,4/5,2 l/100 km

Cena
Fabia 1.2 TSI Ambiente          274 900 Kč
Testovaná verze                    384 100 Kč

+
dynamika
plynulý zátah z nízkých otáček
pružnost
kultivované chování motoru
nízká sazba povinného ručení
kvalitní zpracování
příznivá cena
-
při větším zatížení rychlý nárůst spotřeby
v porovnání s konkurencí úzký interiér
tvar panelu rádia





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Škoda Fabia 1.2 TSI 86 hp (2010)
Technické informace:
Objem motoru 1197 cm3
Výkon 63 kW
Točivý moment 160 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 11,7 s
Spotřeba 5,2 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Superbiky jsou odnepaměti považovány za výkladní skříň technických schopností výrobců motocyklů.…

Labe aréna v Račicích žije dál taky triatlonem. Rekonstrukci areálu si po evropských veslařích a před…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: