Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opel Combo Tour 1.6 CNG Arizona

Test

Zatímco Opel Zafira CNG se po silnici div neplouží, combo přestavěné na zemní plyn umí být docela svižné. Překvapilo ale i příjemně nízkou spotřebou.

Automobily Opel Combo Tour 1.6 CNG Arizona

Na první pohled to s dynamickou převahou nevypadá tak přesvědčivě: zafira i combo totiž dosáhnou shodné maximální rychlosti 165 km/h a na stovce nadělí osobní dodávka sedmimístnému MPV jen dvě sekundy (15 proti 17 s). Subjektivně však combo působí o poznání živějším dojmem.

Však také dává zážehová šestnáctistovka s výkonem 69 kW (94 k) a točivým momentem 133 Nm do pohybu jen 1365 kg, tedy o 300 kg méně než v Zafiře CNG. A i když ani combo není žádný drak, máte na rozdíl od MPV alespoň nějakou rezervu pro předjíždění. Na pedál plynu reaguje 16V čtyřválec ochotněji, jde i lépe do otáček a po 4000/min dokonce zažijete i gradaci výkonu.

Automobily Opel Combo Tour 1.6 CNG Arizona

Přístrojová deska z corsy minulé generace asi nejvíce prozrazuje konstrukční stáří comba.


Velmi se nám zamlouvala spotřeba. Rozumným stylem a se čtyřmi pasažéry jsme trojici nádrží na zemní plyn (19 kg) ukrytou pod podlahou vyprázdnili po ujetí 350 km, což znamená průměr 5,4 kg/km. Údajům výrobce jsme se přitom vzdálili o pouhého půl kilogramu. Spolu se skromnou 14litrovou nádrží na benzin, která při 7litrovém nároku vystačí asi na 200 km, lze s Combem CNG ujet až 530 km. To není špatné, ale podobně jako u všech aut na zemní plyn je problém číslo 1 nedostatek čerpacích stanic. V ČR jich stojí pouze 18, takže pokud ji nemáte v blízkosti a budete odkázáni pouze na benzin, budete jezdit od jedné pumpě ke druhé.

Automobily Opel Combo Tour 1.6 CNG Arizona

Velký zavazadlový prostor pojme 0,510-2,695 m3.


I přes své konstrukční stáří (od podzimu 2001) se může combo pochlubit velmi příjemným a komfortním podvozkem, solidním řazením, na výšku nadprůměrným interiérem (centimetry naopak scházejí napříč) a velkým zavazadlovým prostorem (550-2690 l). Vzhledem k rodinnému charakteru vozu bychom si ale přáli více odkládacích míst.

Přestože akční nabídka srazila cenu Opelu Combo CNG na úroveň naftového motoru 1.7 CDTi/74 kW (od 430 800 Kč), ve srovnání s dynamičtějším základním modelem 1.4/66 kW stojí téměř o 100 000 Kč víc. A ty se i při ceně kolem 23 Kč za kg CNG vrátí po nějakých 83 000 km za rok. Přesto ale Opel zaslouží za podporu zemního plynu velkou pochvalu.


HODNOCENÍ: 3/5

Automobily Opel Combo Tour 1.6 CNG Arizona

Zážehová 1,6 l/69 kW má v combu mnohem snadnější život než v zafiře. Tomu odpovídá i lepší dynamika a nižší spotřeba kolem 5,4 kg zemního plynu.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4332 x 1684 x 1801 mm, rozvor 2716 mm, provozní/celková hmotnost 1365/1899 kg. Zavazadlový prostor 0,510/2,695 m3, objem palivové nádrže na benzin 14 l + 19 kg na CNG.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu vlečená ramena, vpředu kotoučové a vzadu bubnové brzdy. Standardní pneumatiky 185/65 R 15. Pohon předních kol, manuální pětistupňová převodovka.

Motor
Zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1598 cm3, nejvyšší výkon 69 kW (94 k) při 6200/min, točivý moment 133 Nm při 4200/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                     15,0 s
Nejvyšší rychlost              165 km/h
Spotřeba                          6,6/3,9/4,9 kg/100 km

Cena
Combo 1.6 CNG Arizona           465 150 Kč
Testovaná verze                      480 150 Kč

+
velký zavazadlový prostor
komfortní pérování
přesné řazení i řízení
vzhledem k výšce solidní jízdní vlastnosti
levný provoz na CNG
-
nepřehledné menu palubního počítače
lacině vyhlížející interiér
omezený dojezd na benzin
zákaz vjezdu do podzemních garáží
malá šířka interiéru
nedostatek odkládacích míst





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: