Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Smart Fortwo Cabrio 0.8 CDI Passion

Test

Menší kabriolet než Smart Fortwo na trhu nenajdete, stejně jako menší vznětový motor než 0.8 CDI.

Automobily Smart Fortwo Cabrio 0.8 CDI Passion

Smart ve své druhé generaci podstatně povyrostl, takže dvoučlenná posádka si již uvnitř může připadat jako v běžném malém voze. Rozdíl je spíš ve vyšší podlaze, nad níž jsou sedadla umístěna naopak nezvykle nízko. O to víc vadí pedál brzdy uchycený neobvykle zezdola, na nějž tak řidič šlape pod nevhodným úhlem, což značně znesnadňuje plynulé dávkování brzd. Neobvyklý vzhled přístrojové desky koresponduje s vnějším designem, výrazné prohřešky proti ergonomii jsme přesto nezaznamenali.

Automobily Smart Fortwo Cabrio 0.8 CDI Passion

Svoji délkou necelých 2,7 metru je smart jako vůz do města stále nepřekonatelný.


Střechu u verze Cabrio lze stáhnout hned třemi různými způsoby. Elektricky odsunout můžete buď jen plátěnou část nad hlavami, nebo po opětovném stisknutí tlačítka nechat srolovat také zadní část střechy. Kdo si ale chce připadat jako ve skutečném kabrioletu, může nad dveřmi jednoduše odmontovat také horní části rámu, pro které je chytře vymyšlené úložné místo ve víku zavazadlového prostoru. Posádku i v tomto případě stále chrání rám v zadní části, nahoře spojený silnou tyčí.

Automobily Smart Fortwo Cabrio 0.8 CDI Passion

Mezi příplatkovými prvky jsou samostatné hodiny a otáčkoměr uprostřed přístrojové desky.


Jízda bez střechy dá vyniknout zvuku tříválcového vznětového motoru, který je skutečně nepřeslechnutelný. Při rozběhu z nízkých otáček si agregát dává dost na čas, což spolu s velmi pomalým řazením pětistupňové robotizované převodovky činí jízdu velmi vláčnou. V případě nutnosti například rychlého opuštění křižovatky mohou vznikat i nebezpečné situace, neboť výsledná prodleva mezi stiskem plynu a výraznějším rozjezdem může být až dvě sekundy. Převodovka činí problémy i při pomalém popojíždění nebo třeba při parkování, kdy kvůli necitlivému záběru spojky vůz spíše poposkakuje. Manuální řazení krátkou páčkou mezi sedadly situaci nezlepší, reakce na povely i samotné řazení jsou stále velmi pomalé.

Automobily Smart Fortwo Cabrio 0.8 CDI Passion

Části rámu nade dveřmi lze po odmontování uložit do víka zavazadlového prostoru.


Parkování ztěžuje také řízení standardně bez posilovače, které navzdory vzadu umístěnému motoru a malým kolům může být zejména pro subtilní ženy příliš namáhavé. Při jízdě ale naopak řízení překvapí výbornou zpětnou vazbou. Jízdní vlastnosti jsou vzhledem k miniaturním rozměrům a vysoké karoserii překvapivě dobré, pouze při prudším výjezdu ze zatáček často musí kvůli riziku vybočení zádě zasahovat stabilizační systém. Počítat je nutno se značnými rázy od kol na nerovnostech, nejméně má podvozek smartu v oblibě příčné zpomalovací pásy.
 
Pro městský provoz představuje smart stále ojedinělou nabídku, hlavní nedostatek v podobě pomalých reakcí eliminuje klasický zážehový motor s v praxi jen nepatrně vyšší spotřebou, při jehož koupi zákazník navíc ušetří 32 000 Kč.


HODNOCENÍ: 3/5

Automobily Smart Fortwo Cabrio 0.8 CDI Passion

Robotizovaná převodovka řadí velmi pomalu. Startuje se klíčkem mezi sedadly.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 2695 x 1559 x 1542 mm, rozvor 1867 mm, pohotovostní/celková hmotnost 800/1050 kg. Zavazadlový prostor 0,220 m3, objem palivové nádrže 33 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu náprava typu DeDion, brzdy vpředu kotoučové, vzadu bubnové. Standardní pneumatiky vpředu 155/60 R 15, vzadu 175/75 R 15. Pohon zadních kol, pětistupňová robotizovaná převodovka.

Motor
Řadový vznětový přeplňovaný tříválec, dva ventily na válec, zdvihový objem 799 cm3, nejvyšší výkon 33 kW (45 k) při 3800/min, točivý moment 110 Nm při 1800/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                  19,8 s
Nejvyšší rychlost           135 km/h
Spotřeba                      3,4/3,2/3,3 l/100 km

Cena
Fortwo Cabrio 0.8 Cdi Passion      385 290 Kč
Testovaný vůz                            402 000 Kč

+
malé rozměry vhodné do města
dobrá prostornost pro dvojici cestujících
nízká spotřeba paliva
image
-
velmi pomalá převodovka
turboefekt a zvuk vznětového motoru
těžší řízení bez posilovače





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: