Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opel Astra Caravan 1.9 CDTI Cosmo

Test

Opel Astra Caravan 1.9 TDCI Cosmo představuje po praktické stránce vrchol modelové řady.

Automobily Opel Astra Caravan 1.9 CDTI Cosmo

Druhý nejrozšířenější vůz v České republice, Opel Astra, se nyní bude muset utkat s výrazně modernizovaným Volkswagenem Golf a zanedlouho také se zcela novým Renaultem Mégane. Faceliftovaný model má sice mírně upravenou příď – maska včetně chromované lišty dostala mírně šípovitý vzhled, přední nárazník se zakulatil a jeho vnější falešné otvory s případnými mlhovkami jsou více protažené do stran – na první pohled jej ale od starších modelů nepoznáte. Na působivosti podařeného a jen pomalu stárnoucího designu to ale neubírá, stejně jako na stálých kvalitách vozu – a také jeho nedostatcích.

Automobily Opel Astra Caravan 1.9 CDTI Cosmo

Pokud právě u nich máme začít, výčet bude vcelku krátký. Kruhové ovladače na středovém panelu se nám pletly i po týdnu intenzivního užívání vozu, stejně tak jsme proklínali například nutnost vstoupit do menu kvůli triviálnímu zapnutí/vypnutí klimatizace. Vzhledem k rozvoru testované verze kombi prodlouženém na 2703 mm jsme také očekávali na zadních sedadlech o něco víc místa na kolena a také manipulace s obří zadní stěnou by mohla být o něco lehčí. Díky ní je ale na druhou stranu zavazadlový prostor výborně přístupný, práh dveří je navíc zcela v rovině s podlahou. Natažení roletky zavazadelníku usnadňuje její uchycení v kolejnicích a pro její srolování stačí stisknout madlo.

Automobily Opel Astra Caravan 1.9 CDTI Cosmo

Zavazadlový prostor o objemu 0,490 m3 je výborně přístupný a kvalitně čalouněný.


Navzdory zadní nápravě s vlečenými rameny jsou jízdní vlastnosti velmi dobré, příplatkové sportovní nastavení tlumičů, aktivovatelné tlačítkem na přístrojové desce, jsme vůbec nevyužili. Líbilo se nám přesné řízení, příjemně tlustý, tvarovaný věnec volantu i precizní řazení krátkou pákou, na které ale někomu může vadit pojistka zpátečky ze spodní části hlavice.

Testovaný vůz poháněla nejvýkonnější vznětová jednotka 1.9 CDTI o výkonu 110 kW. Druh spalovaného benzinu nezapře zvukem ani menší prodlevou z nízkých otáček, na druhou stranu ale ani velmi silným zátahem okolo 2000/min a spotřebou paliva i při plném zatížení držící se na cca 7 l/100 km.

Automobily Opel Astra Caravan 1.9 CDTI Cosmo

Kombi nabízí na zadních sedadlech na nohy méně místa než sedan se stejným rozvorem.


Opel Astra po pěti letech výroby na našich silnicích možná již trochu zevšedněl, pro zákazníka ale může být dobrou „sázkou na jistotu“, nyní navíc importérem podpořenou velmi atraktivními akčními pobídkami: pětidveřový hatchback můžete mít s benzinovou čtrnáctistovkou při nákupu za hotové již za 319 900 Kč, kombi o 25 000 Kč dráž. Za testovaný motor 1.9 TDCI ale musíte připlatit plných 115 000 Kč (!), za nejvyšší výbavu Cosmo pak 98 000 Kč. Akční cena plně vybaveného prostorného kombi s výkonným a úsporným dieselem pak činí ale stále velmi příznivých 557 900 Kč.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Opel Astra Caravan 1.9 CDTI Cosmo

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4515 x 1753 x 1500 mm, rozvor 2703 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1278/1810 kg. Zavazadlový prostor 0,490/1,590 m3, objem palivové nádrže 52 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu vlečená ramena, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 205/55 R 16. Pohon předních kol, šestistupňová převodovka.

Motor
Řadový vznětový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1910 cm3, nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 4000/min, točivý moment 320 Nm při 2000-2750/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                  9,2 s
Nejvyšší rychlost           207 km/h
Spotřeba                      7,3/4,8/5,7 l/100 km

Cena
Astra Caravan 1.9 CDTI 150k Cosmo      689 900 Kč
Testovaný vůz                                       759 900 Kč

+
výkonný a úsporný motor
jízdní vlastnosti
přesné řízení i řazení
velmi výhodná akční cena
-
méně místa na kolena vzadu
nepřehledný středový panel
ne zcela vyrovnaný zátah motoru





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: