Hyundai i10 1.1i Style
Veselá příď Hyundaie i10 rozjasní i tvář svého majitele.
Zatímco hranatý minivůz Atos si vydobyl nelichotivou pověst levného přibližovadla pro důchodce, novýá Hyundai i10 chce být hned na první pohled „in“ a „cool“. Orientace na mladé zákazníky je patrná
nejen podle nesrovnatelně atraktivnější karoserie a hodnotněji působícího interiéru, ale také podstatně vylepšeného požitku z řízení. Motor, který od nejnižší sazby povinného ručení dělí pouhých 86
cm3, posílil o 5 kW a vůz na „stovku“ rozjede za 15,8 sekundy (což je stále lepší hodnota než u základní fabie!), hlavně však překvapí relativně přesné řízení i řazení a skoro až sportovně
komunikativní podvozek. Čilé a sebevědomé proplétání se městským provozem (ve stoupáních na dálnici je ale přece jen občas třeba podřadit na čtyřku) umožňuje řidiči také velmi dobrý výhled všemi
směry, a to jak díky vyššímu posazu, tak díky velké zasklené ploše.
Čtyřválcový motor je dobře utlumen, příjemně se posádka uvnitř vozu bude cítit také díky dobré prostornosti vpředu i vzadu – i 190 cm vysokým cestujícím na zadních místech stále ještě zbývá místo nad hlavou. Na chodidla je dostatek prostoru pod předními sedáky, omezující je pouze méně místa pro kolena. Přístrojová deska navzdory výhradně tvrdým materiálům nevypadá levně a již u nejlevnějšího modelu je do ní vestavěno také autorádio, jehož kvalita výstupu by ale mohla být lepší. Zavazadlový prostor příjemně překvapí svým objemem 0,225 m3, škoda jen, že jeho kryt není spojen s pátými dveřmi, takže je vždy nutné jej vyklopit a znovu sklopit manuálně, na což si většinou vzpomenete až za jízdy při pohledu do vnitřního zpětného zrcátka…
Již základní verze za 199 900 Kč kromě již vzpomínaného rádia s přípojkou pro MP3 přehrávač obsahuje například airbag spolujezdce, otáčkoměr, centrální zamykání či dělené zadní opěradlo, o 40 000 Kč dražší testovaná vrcholná verze Style přidává mlhovky, boční airbagy elektricky ovládaná zrcátka i všechna boční okna a klimatizaci.
HODNOCENÍ: 4/5
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 3565 x 1595 x 1540 mm, rozvor 2380 mm, provozní/celková hmotnost 1000/1405 kg. Zavazadlový prostor 0,225/0,910 m3, objem palivové nádrže 35 l.
Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu vlečená ramena, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 165/60 R 14. Pohon předních kol, pětistupňová převodovka.
Motor
Řadový zážehový čtyřválec, tři ventily na válec, zdvihový objem 1086 cm3, nejvyšší výkon 48,5 kW (66 k) při 5500/min, točivý moment 98 Nm při 2800/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h 15,6 s
Nejvyšší rychlost 151 km/h
Spotřeba 6,3/4,6/5,2 l/100 km
Cena
Hyundai i10 1.1i Style 239 900 Kč
Testovaný vůz 244 900 Kč
sympatický design |
prostorný interiér |
dobré zpracování |
příjemný zvuk motoru |
relativně přesné řízení i řazení |
svižná jízda po městě |
dobrá výbava vč čtyř airbagů |
cena |
slabý výkon autorádia |
nutnost manuálního vyklápění krytu zavazadelníku |
slabší dynamika při vyšších rychlostech |