Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Hyundai i10 1.1i Style

Test

Veselá příď Hyundaie i10 rozjasní i tvář svého majitele.

Automobily Hyundai i10 1.1i Style

Zatímco hranatý minivůz Atos si vydobyl nelichotivou pověst levného přibližovadla pro důchodce, novýá Hyundai i10 chce být hned na první pohled „in“ a „cool“. Orientace na mladé zákazníky je patrná nejen podle nesrovnatelně atraktivnější karoserie a hodnotněji působícího interiéru, ale také podstatně vylepšeného požitku z řízení. Motor, který od nejnižší sazby povinného ručení dělí pouhých 86 cm3, posílil o 5 kW a vůz na „stovku“ rozjede za 15,8 sekundy (což je stále lepší hodnota než u základní fabie!), hlavně však překvapí relativně přesné řízení i řazení a skoro až sportovně komunikativní podvozek. Čilé a sebevědomé proplétání se městským provozem (ve stoupáních na dálnici je ale přece jen občas třeba podřadit na čtyřku) umožňuje řidiči také velmi dobrý výhled všemi směry, a to jak díky vyššímu posazu, tak díky velké zasklené ploše.
 

Automobily Hyundai i10 1.1i Style

Zavazadlový prostor vyniká objemem, opěradla lze sklopit téměř do roviny.


Čtyřválcový motor je dobře utlumen, příjemně se posádka uvnitř vozu bude cítit také díky dobré prostornosti vpředu i vzadu – i 190 cm vysokým cestujícím na zadních místech stále ještě zbývá místo nad hlavou. Na chodidla je dostatek prostoru pod předními sedáky, omezující je pouze méně místa pro kolena. Přístrojová deska navzdory výhradně tvrdým materiálům nevypadá levně a již u nejlevnějšího modelu je do ní vestavěno také autorádio, jehož kvalita výstupu by ale mohla být lepší. Zavazadlový prostor příjemně překvapí svým objemem 0,225 m3, škoda jen, že jeho kryt není spojen s pátými dveřmi, takže je vždy nutné jej vyklopit a znovu sklopit manuálně, na což si většinou vzpomenete až za jízdy při pohledu do vnitřního zpětného zrcátka…

Automobily Hyundai i10 1.1i Style

Na oblé přístrojové desce je znát stejný rukopis designéra karoserie.


Již základní verze za 199 900 Kč kromě již vzpomínaného rádia s přípojkou pro MP3 přehrávač obsahuje například airbag spolujezdce, otáčkoměr, centrální zamykání či dělené zadní opěradlo, o 40 000 Kč dražší testovaná vrcholná verze Style přidává mlhovky, boční airbagy elektricky ovládaná zrcátka i všechna boční okna a klimatizaci.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Hyundai i10 1.1i Style

Verze Style disponuje dokonce elektrickým ovládáním oken všech dveří.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 3565 x 1595 x 1540 mm, rozvor 2380 mm, provozní/celková hmotnost 1000/1405 kg. Zavazadlový prostor 0,225/0,910 m3, objem palivové nádrže 35 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu vlečená ramena, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 165/60 R 14. Pohon předních kol, pětistupňová převodovka.

Motor
Řadový zážehový čtyřválec, tři ventily na válec, zdvihový objem 1086 cm3, nejvyšší výkon 48,5 kW (66 k) při 5500/min, točivý moment 98 Nm při 2800/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                    15,6 s
Nejvyšší rychlost             151 km/h
Spotřeba                         6,3/4,6/5,2 l/100 km

Cena
Hyundai i10 1.1i Style      239 900 Kč
Testovaný vůz                 244 900 Kč

+
sympatický design
prostorný interiér
dobré zpracování
příjemný zvuk motoru
relativně přesné řízení i řazení
svižná jízda po městě
dobrá výbava vč čtyř airbagů
cena
-
slabý výkon autorádia
nutnost manuálního vyklápění krytu zavazadelníku
slabší dynamika při vyšších rychlostech





Tagy: hyundai, i10, 1.1
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: