Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D TC-SST

Test

Mitsubishi Outlander je pyšný na své loňské prodejní výsledky a v modernizovaném provedení má po vzoru lanceru nos hodně nahoru. Oprávněně?

Automobily Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D TC-SST

Mičurin by měl určitě radost. Negativně skloněná maska, tak typická pro modely Mitsubishi z 80. a 90. let, se po lanceru a coltu objevila i na modernizovaném outlanderu. Roubování se, zdá se podařilo a mělo by přinést své plody. Další vnější změny jsou již jen decentní.

Variabilní interiér se třemi řadami sedadel působí opět o něco útulněji. Strohost řady tvrdých, ale japonsky pečlivě slícovaných plastů úspěšně eliminuje efektní obšití čalounění části palubní desky a výplní dveří. Přínosem je i modifikovaný palubní počítač s barevným displejem, který se lépe obsluhuje. Také ovladače ventilace působí hodnotněji. Volant je ale i po modernizaci nadále nastavitelný jen výškově. U milionového vozu je to v dnešní době již na pováženou…

Automobily Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D TC-SST

Interiér působí o něco útulněji, volant lze nadále nastavit jen výškově.


Za zkratkou TC-SST se skrývá dvouspojková automatizovaná převodovka, která je u testovaného nejvyššího stupně výbavy Instyle jen o 15 000 Kč dražší než manuální šestistupňová. Tato verze však o 19 tisíc Kč překračuje milionovou hranici. Outlander je tak nepatrně levnější než konkurenční o něco lépe vybavená ale jen pětimístná Honda CR-V.

Ve většině situací převodovka řadí rychle a plynule. Při popojíždění, kdy jedete na volnoběh a chcete rychle akcelerovat, tak jí poměrně dlouho trvá, než se opět „chytne“, přičemž jen málokdy se to obejde bez cuknutí. Rovněž po zařazení zpětného chodu je třeba mít chvíli strpení. Ve sportovním režimu a manuální volbě prostřednictvím táhel na sloupku řízení však přeřazuje velmi rychle. Dodává se pouze ve spojení s nejsilnějším turbodieselem 2.2 DI-D, který poctivě táhne, ale jen výjimečně se s ním dostanete pod 10 l/100 km. Oproti slabšímu dvoulitru má ale mnohem kultivovanější chod.

Automobily Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D TC-SST

Koncová světla mají mírně poupravenou podobu.

Jízdní vlastnosti outlanderu jsou bezproblémové a posádce poskytuje komfortní svezení, kvůli slabé odezvě řízení se řidič musí na jízdu více soustředit. Světlost 176 mm naznačuje, že se toto mitsubishi hodí spíše na silnice než do terénu. Na to, aby se outlander vydrápal po cestě k horské chatě, jeho elektro-magneticky řízená lamelová spojka bohatě postačí.


HODNOCENÍ: 3/5

Automobily Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D TC-SST

Režim Lock 4x4 přijde vhod při jízdě po nezpevněných cestách.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4665 x 1800 x 1680 mm, rozvor 2670 mm, provozní/celková hmotnost 1830/2410 kg. Zavazadlový prostor 0,220/0,774-0,882/1,691 m3, objem palivové nádrže 60 l.

Podvozek
Vpředu nápravy typu McPherson, vzadu víceprvková náprava, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 235/50 R 18. Pohon předních nebo všech kol, dvouspojková automatizovaná převodovka.

Motor
Vznětový řadový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2179 cm3, největší výkon 115 kW (156 k) při 4000/min, točivý moment 380 Nm při 2000/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                11,7 s
Nejvyšší rychlost         198 km/h
Spotřeba                    9,3/6,1/7,3 l/100 km

Cena
Outlander 2.2 DI-D TC-SST Instyle       1 019 900 Kč
Testovaný vůz                                    1 040 449 Kč

+
výkonný motor
prostorný a variabilní interiér
dobré jízdní vlastnosti
pohodlné odpružení
-
jen výškově stavitelný volant
vyšší spotřeba
občas delší prodleva při přeřazení a cukání převodovky
malá světlost podvozku
slabá odezva řízení





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: