Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Kia Venga 1.4 CRDi Comfort

Test

Korejská Kia Rio se u nás moc neujala, segment kompaktních vozů se ale automobilka nyní rozhodla dobýt zevnitř. Malé MPV Venga bylo navrženo evropskými konstruktéry a vyrábí se v České republice.

Automobily Kia Venga 1.4 CRDi Comfort

S prvními zkušenostmi s vozem jsme vás seznámili již v posledním loňském čísle, kdy jsme měli k dispozici benzinovou čtrnáctistovku, nyní jsme otestovali vůz se stejně objemným motorem, ale spalujícím naftu. Do vozu se montuje ve dvou výkonových verzích s 55 nebo 66 kW. Od té slabší náš odradily tabulkové parametry prozrazující zrychlení z 0 na 100 km/h za dlouhých 17,4 s, s výkonnější ale chybu rozhodně neuděláte – pokud tedy nehodláte často jezdit s plným zatížením, kdy by se někdy pár koníků navíc přece jen i tady hodilo, a proto bude lepší volbou větší šestnáctistovka. Motor 1.4 CRDi si libuje spíš v nižších otáčkách, k čemuž mu napomáhá šestistupňová převodovka s řadicí pákou s přesným, i když trochu hlučnějším chodem. Zvyknout si je třeba na nezvykle prudký záběr spojky. Motoru by prospělo ještě o něco lepší odhlučnění, ale to je problém většiny malých dieselových vozů. Důležitější je spotřeba paliva, která se i za mrazivého počasí a při většině jízd po městě držela na velmi příznivých 5,9 l/100 km.

Automobily Kia Venga 1.4 CRDi Comfort

Rozvor 2615 mm překonává z rivalů jen Škoda Roomster, a to o pouhé 2 mm.


Dalším neméně sledovaným parametrem u MPV je vnitřní prostor – a i zde venga uspěla se ctí. Na všech až překvapivě tuhých, nikoliv však nepohodlných sedadlech je dostatek prostoru, a to i nad hlavou na místech vzadu. Lavice dělená v poměru 2:3 je posuvná, dospělý cestující se ale pohodlně usadí jen při její poloze zcela vzadu. I pak na zavazadla zbývá solidních 0,422 m3 (0,552 při odsunutí vpřed), po sklopení opěradel 1,341 m3. Vzniklý schod vyrovná dvojité dno, které se uchytí „o patro“ výš. I v jeho spodní poloze je pod ním ještě prostor pro dojezdové náhradní kolo a povinnou výbavu.

Automobily Kia Venga 1.4 CRDi Comfort

Solidně zpracovaná přístrojová deska je řešena klasicky.


Přístrojová deska rozhodně nevypadá levně ani přes použití výhradně tvrdých plastů, ve výplních dveří bychom ale aspoň kousek měkčího materiálu uvítali. K ergonomii nemáme připomínky, ovladače klimatizace jsou vtipně uspořádány do tří okruží a v tlačítkách autorádia standardně vybaveného vstupy pro připojení MP3 přehrávače nebo paměti flash jsme se také rychle zorientovali. Odkládací prostory najdete, kam se podíváte, jen ve středovém tunelu jsme napočítali čtyři. Když už mezi přístroji chybí dnes celkem často opomíjený teploměr chladicí kapaliny, uvítali bychom alespoň kontrolku studeného motoru. Údaje palubního počítače se nezobrazují před řidičem, ale na centrálním displeji autorádia. Přepínání údajů tlačítkem na středovém panelu není ideální, stále však lepší než kolíkem mezi přístroji jako v minulosti. Výhled z vozu je díky vyššímu posazu dobrý, s výjimkou šikmo vpřed, kde vadí relativně silné sloupky.

Automobily Kia Venga 1.4 CRDi Comfort

Dno zavazadelníku lze umístit do jedné ze dvou rovin.

Na patnáctipalcových kolech je odpružení příjemně komfortní, vůz se přitom v zatáčkách příliš nenaklání. Občas nás ale zaskočil silný a nepřeslechnutelný ráz od přední nápravy. Řízení je relativně přesné, chybějící cit u vozu této kategorie asi nikdo postrádat nebude.

Automobily Kia Venga 1.4 CRDi Comfort

Zadní sedadla lze posouvat o 150 mm.


Kvalit svých vozů si Korejci začínají být dobře vědomi, cena 354 980 Kč za základní výbavu Active 66kilowattové vznětové verze (55kW verze s horší výbavou Fresh stojí 299 980 Kč) není ani po odečtení současného bonusu 20 000 Kč o nic nižší, než za kolik jsou dnes k mání Škoda Roomster, Renault Grand Modus, Citroën C3 Picasso, Honda Jazz nebo Nissan Note. Výbava za tuto cenu obsahuje šest airbagů i stabilizační systém, obejít se ale musíte bez autorádia, počítače nebo klimatizace.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Kia Venga 1.4 CRDi Comfort

Motor 1.4 CRDi doporučujeme ve výkonnější verzi s 66 kW.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4068 x 1765 x 1600 mm, rozvor 2615 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1309/1800 kg. Zavazadlový prostor 0,422-1,341 m3, objem palivové nádrže 48 l.

Podvozek
Nezávislé zavešení kol vpředu a vzadu, vpředu náprava typu McPherson, vzadu vlečená ramena, teleskopické tlumiče, vinuté pružiny a stabilizátor vpředu a vzadu. Hřebenové řízení s elektromechanickým posilovačem, počet otáček volantu mezi krajními polohami 2,75. Hydraulický dvouokruhový brzdový systém s posilovačem a ABS, vpředu kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, vzadu kotoučové brzdy, parkovací brzda působící na zadní kola. Velikost disku kol 6 J x 16, rozměr pneumatik 205/55 R 16 H, pneumatiky Continental Premium Contact 2.

Motor
Kapalinou chlazený vznětový přeplňovaný čtyrválec, uložený vpředu napříč, čtyři ventily na válec s hydraulickým vymezováním vůlí, dvě vačkové hřídele, pětkrát uložená kliková hřídel. Přeplňování turbodmychadlem s mezichladičem stlačeného vzduchu, filtr pevných částic, zdvihový objem 1396 cm3, největší výkon 66 kW (90 k) při 4000/min, točivý moment 220 Nm při 1750/min.

Jízdní výkony
0 – 100 km/h                   14,6 s
Nejvyšší rychlost              167 km/h
Spotřeba                         6,2/4,3/4,7 l/100 km

Cena
Kia Venga 1.4 CRDi Comfort         394 980 Kč
Testovaný vůz                             404 980 Kč

Závěr

Svěrit vývoj nového vozu evropským inženýrum se Kii určite vyplatilo, výsledkem je malé MPV, které se může směle měřit s nejlepšími konkurenty. Sympaticky tvarovaná karoserie skrývá nadprůmerně prostorný a dobře zpracovaný interiér. Vznětová čtrnáctistovka víc než výkonem vyniká nízkou spotřebou.

+
Karoserie: prostor pro cestující
posuvná zadní lavice
dvojitá podlaha zavazadelníku
množství odkládacích prostor
Jízdní komfort: dobré naladění odpružení
pohodlná sedadla
Pohon: dobře odstupňovaná a přesná převodovka
Jízdní vlastnosti: bezpečné jízdní vlastnosti
dobrá ovladatelnost
relativně přesné řízení
dobře nastavené a citlivé ESP
Bezpečnost: solidní bezpečnostní výbava
odolné brzdy
Životní prostředí: nízká spotřeba paliva
nízké emise
Náklady: sedmiletá záruka
-
Karoserie: horší výhled šikmo vpřed
Jízdní komfort: tvrdé loketní opěrky ve dveřích
horší odhlučnění motoru
Pohon: horší dynamika při plném zatížení
Náklady: relativně vyšší cena





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Kia Venga 1.4 CRDi VGT 75 hp
Technické informace:
Objem motoru 1396 cm3
Výkon 55 kW
Točivý moment 220 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 17,4 s
Spotřeba 4,8 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: