Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 Exclusive

Test

Kia Sorento vzbudila v roce 2002 takový zájem, že se na ni muselo čekat mnoho měsíců. Dnes se to atraktivními konkurenty na trhu jen hemží, což ale neznamená, že by podobný „majstrštyk“ nemohla zopakovat!

Automobily Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 Exclusive

Stejně jako mnoho off-roadů minulosti, tak i sorento přišlo o pevný rám ve prospěch civilnější samonosné karoserie. Ve voze teď nenajdeme ani terénní redukci, naopak nechybějí elektroničtí pomocníci v podobě elektronické uzávěrky mezinápravového diferenciálu nebo asistentů pro rozjezd do kopce a sjezdu dolů. Nadprůměrná světlá výška stejně jako velké nájezdové úhly vozu zůstaly, takže majitelé se ani nyní rozhodně nemusejí bát, že by terénní schopnosti vozy nedostály jejich nárokům. Jízdní vlastnosti na silnici se přitom výrazně vylepšily, a to nejen díky úspoře hmotnosti přes 200 kg (plně vybavené sorento ale i tak váží s řidičem přes dvě tuny…). Vůz na asfaltu sedí velmi přesvědčivě, na dálnici již jej není třeba „nahánět“ a řízení až udivuje svoji strmostí a přesností. Uvítali bychom však o něco měkčí odpružení.

Automobily Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 Exclusive

Pohon zadních kol se připojuje spolehlivě s neznatelnou prodlevou.


Nový vznětový motor 2.2 CRDi můžeme bez diskuzí zařadit k tomu nejlepšímu na trhu, a to nejen díky obdivuhodnému výkonu 145 kW. Toho bylo docíleno použitím jediného turbodmychadla, motor ale ani přesto netrpí turboefektem a perfektní je také jeho utlumení. Vůz jsme na test dostali v syrovém stavu s pouhými 400 najetými kilometry, takže očekáváme, že i námi naměřená spotřeba 10 l/100 ve městě a 8,5 l/100 km mimo něj ještě poklesne. Nadmíru spokojeni jsme byli také s šestistupňovou samočinnou převodovkou, jejíž reakce jsou velmi rychlé a přitom jemné.

Automobily Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 Exclusive

Doby „bakelitových“ přístrojových desek korejských vozů jsou minulostí.


Po designové stránce již sorento nepůsobí tak výrazně jako dřív, negativní emoce ale ani tentokrát rozhodně nevzbudí – a to platí i pro interiér. Přístrojová deska vypadá kvalitně a po ergonomické stránce jí vytýkáme jen vskutku archaické přepínání počítače kolíkem mezi přístroji. Prostoru je na všech hlavních čtyřech místech požehnaně, krátké vzdálenosti bez úhony přežijí i menší cestující v prostřední řadě uprostřed nebo na příplatkové, z podlahy výklopné třetí řadě. Na ní vadí spíš velmi nízký posaz s koleny doslova u brady. Manipulace se sedadly je velmi lehká, pasažéry na prostřední řadě potěší možnost nastavit si libovolný sklon opěradla. Zavazadelník o objemu 0,510 m3 bohatě postačí, v sedmimístné konfiguraci však uvezete jen 0,111 m3. U vozu jak dělaného na hory překvapí absence průvlaku na lyže. Cena testované verze přes milion korun odpovídá bohaté výbavě, prvky jako satelitní navigace nebo bezklíčkový vstup se však zatím nedodávají ani za příplatek.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 Exclusive

Mezinápravovou spojku lze v terénu sepnout natvrdo.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4685 x 1885 x 1745 mm, rozvor 2700 m, provozní/celková hmotnost 1920/2510 kg. Zavazadlový prostor 0,510/1,525 m3, objem palivové nádrže 45 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvková náprava, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 175/70 R14. Pohon všech kol, šestistupňová samočinná převodovka.

Motor
Vznětový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2199 cm3, nejvyšší výkon 145 kW (197 k) při 3800/min, točivý moment 436 Nm při 1800–2500/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h              10,0 s
Nejvyšší rychlost       190 km/h
Spotřeba paliva         9,3/6,2/7,4 l/100 km

Cena
Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 Exclusive           949 980 Kč
Testovaný vůz                                      1 038 980 Kč

+
výkonný a dobře utlumený motor
dobré sladění se samočinnou převodovkou
příjemné řízení
prostorný
praktický a solidně zpracovaný interiér
-
tvrdší odpružení
ovládání počítače kolíkem
absence průvlaku na lyže
nemožnost objednání nejmodernějších prvků výbavy





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: