Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC

Test

Nápis Type S na zádi Hondy Civic má naznačovat sportovní ambice třídveřové verze, jsou ale skutečně vyšší než u původního pětidveřového modelu?

Automobily Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC

Za odebrání zadního páru dveří si Honda účtuje 30 000 Kč, rozdíl v designu přitom díky schovaným klikám pětidveřového modelu na první pohled skoro nepoznáte. Dveře zavazadlového prostoru jsou dokonce zcela shodné, o nějakém sportovním kupé tedy v případě Civicu Type S nemůže být ani řeč. Rozdíly nenajdete ani v technice – existují tak vůbec nějaké důvody, proč si vybrat dražší třídveřovou verzi?

Automobily Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC

Spodní plastové části obou nárazníku Civicu Type S více vystupují z obrysu vozu.


Jedinou další odlišností karoserie jsou spodní tmavé části obou nárazníků, které jsou výrazněji tvarovány. Pravdou ale je, že nějaké další úpravy exteriéru by snad už ani nebyly žádoucí, protože i tak už mnozí považují civic za vůz vhodný spíš do komunity tunerů. Nám se ale líbí, obzvláště ve výrazné oranžové metalíze si testovaný vůz leckdo mohl splést i s nejvýkonnějším Type R. Cenový nárůst příliš neospravedlní ani výbava vozu, neboť Type S oproti základní pětidveřové verzi 1.8 Comfort za 439 000 Kč obsahuje navíc prakticky jen sedmnáctipalcové disky kol a hliníkové pedály.

Automobily Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC

Levá trojúhelníková koncovka výfuku je pravá, pravá je falešná.


Méně komfortní je nyní samozřejmě nastupování na zadní místa, které navíc komplikuje i absence jakékoliv paměti obou předních sedadel, u nichž je tak nutno stále znovu seřizovat vzdálenost sedáku i sklon opěradla. V úzkých prostorech je nastupování a vystupování komplikovanější i z místa řidiče a spolujezdce, a to kvůli mnohem větším předním dveřím. Vzadu je místa stejně jako u pětidveřové verze, výrazně horší je ale výhled z vozu menšími a příliš vysoko umístěnými bočními okénky. Velikost zavazadlového prostoru zůstala na solidních 0,415 m3, hrana třetích dveří je příjemně nízko.

Automobily Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC

Kovové pedály jsou jedinou odlišností v interiéru Type S.


Ostatní plusy a minusy vozu jsou již shodné s pětidveřovým modelem. Stará známá atmosférická osmnáctistovka s nadprůměrným výkonem 103 kW je pro civic optimální motorizací (Type S se ještě dodává i se vznětovým motorem 2.2 i-CTDi), zejména ve vyšších otáčkách odvádí dobrou práci, přičemž si ani při dynamické jízdě nenárokuje víc než 10 l/100 km, v běžném provozu jsme jezdili okolo 8 l/100 km. Podvozek je naladěn značně tvrdě, což v sobě ale nese ovoce v podobě dobré ovladatelnosti a souznění řidiče s vozem, a to i díky velmi přesnému a sportovně strmému řízení s výborně do ruky padnoucím malým volantem. Zadní náprava s vlečenými rameny ale v zatáčkách přece jen má své limity, o přicházejícím smyku je však řidič velmi dobře informován a možná právě o to je ostřejší jízda s civicem zábavnější.

Automobily Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC

Pro sportovněji založené a navíc tak trochu excentrické řidiče je civic výborným vozem, místo Type S bychom ale dali přednost praktičtější, levnější, a přitom neméně působivé pětidveřové verzi.


HODNOCENÍ: 4/5

Text: Jiří Steiger
Foto: Tomáš Mikule

Automobily Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC

Známý motor Hondy 1.8 i-VTEC má rád vyšší otáčky.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4270 x 1785 x 1460 mm, rozvor 2620 mm, provozní/celková hmotnost 1266/1750 kg. Zavazadlový prostor 0,415/1,352 m3, objem palivové nádrže 50 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu vlečná ramena, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/45 R 17. Pohon předních kol, šestistupňová převodovka.

Motor
Zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1799 cm3, nejvyšší výkon 103 kW (140 k) při 4300/min, točivý moment 174 Nm při 4300/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                    8,9 s
Nejvyšší rychlost             205 km/h
Spotřeba                        8,4/5,5/6,6 l/100 km

Cena
Civic Type S 1.8 i-VTEC           469 000 Kč
Testovaný vůz                         469 000 Kč

+
výkonný a úsporný motor
přesné a strmé řízení
komunikativní podvozek
objemný zavazadelník
působivý design karoserie i interiéru
bohatá výbava
-
vyšší cena oproti pětidveřovému modelu
absence paměti předních sedadel
horší výhled vzad
tvrdé pérování
špatný výhled cestujících na zadních místech





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Honda Civic Type-S 1.8 i-VTEC (2008)
Technické informace:
Objem motoru 1799 cm3
Výkon 103 kW
Točivý moment 174 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 8,9 s
Spotřeba 6,6 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: