Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes-Benz E 300 Bluetec

Test

Čistý diesel? Mercedes se s pomocí malé chemické továrny pod kapotou modelu E 300 Bluetec rozhodl učinit z homonyma synonymum. Budoucnost vznětových motorů, zdá se, začíná právě zde.

Automobily Mercedes-Benz E 300 Bluetec

Stuttgartský sedan ukazuje cestu, kudy se bude ubírat vývoj automobilů se vznětovým motorem, ale i to, že dokáže držet krok s mnohem složitějšími hybridy. Napříště již tedy nejen žádná začouzená záď od sazí, ale ani vysoké hodnoty oxidu dusíku.

Humbuk okolo bluetecu udělal Mercedes relativně velký, a to zejména v USA. Samotný model však navenek od běžného dieselového „éčka“ poznáte jen podle decentního štítku na víku zavazadlového prostoru. Okolí se tedy o vašem bohulibém zájmu o ochranu životního prostředí. A rozdíl není patrný ani při jízdě. Vše funguje zcela normálně, nečekají vás žádná omezení. Náročné chemické reakce probíhají bez vaší pozornosti a ani o 10 kW snížený výkon díky velkému točivému momentu 540 Nm v praxi nepoznáte.

Automobily Mercedes-Benz E 300 Bluetec

Jen decentní nápis Bluetec na zádi naznačuje, že šetříte planetu.


Motor je dobře utlumený, že spaluje naftu, však díky jeho hrubšímu chodu přesto zaregistrujete. Bluetec má v porovnání s E320 CDI o 0,4 s pomalejší akceleraci z 0 na 100 km/h, o 6 km/h nižší nejvyšší dosažitelnou rychlost, což jsou hodnoty relativně zanedbatelné, stejně jako o 35 000 Kč vyšší cena. Navíc se není třeba bát náročnější techniky. Jedná se o relativně jednoduchý systém. Nutnost spalovat bohatší směs si ale vyžádala nepatrně vyšší spotřebu paliva. Tím je pro bezproblémový provoz bluetecu nezbytná nízkosirná nafta, která je u nás ale bez problémů k dostání u čerpacích stanic Benziny a nadnárodních koncernů.

Automobily Mercedes-Benz E 300 Bluetec

Žádný rozdíl oproti standardní verzi nezaznamenáte ani ve výborně odtlumeném interiéru.


A spotřeba? Na volné silnici i 7,4 l/100 km, ve městském provozu ale minimálně o 2 litry více. Na tak těžký vůz a velký objem motoru je to odpovídající hodnota. Zástavba SCR katalyzátoru si bohužel vyžádala zmenšení palivové nádrže o 15 l na 65 l.

Sedmistupňová převodovka svou ležérností dobře zapadá do konzervativního stylu třídy E, jejíž béžový interiér s obklady z ořechu připomíná hřejivou atmosféru anglického čajového salonku. Je prostorný s pohodlnými sedadly a výbornou ergonomií přístrojové desky. Charakteru luxusního sedanu odpovídá i patrný náklon v zatáčkách a velmi dobrý komfort odpružení.


HODNOCENÍ: 5/5

Text: Vladimír Löbl
Foto: Jan Dvořáček

Automobily Mercedes-Benz E 300 Bluetec

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4856 x 1822 x 1484 mm, rozvor 2854 mm, provozní/celková hmotnost 1735/525 kg. Zavazadlový prostor 0,540 m3, objem palivové nádrže 65 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvková náprava, vpředu i vzadu kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/55 R 16. Pohon zadních kol, samočinná sedmistupňová převodovka.

Motor
Přeplňovaný vznětový šestiválec do V, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2987 cm3, největší výkon 155 kW (211 k) při 3400/min, točivý moment 540 Nm při 1600-2400/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                  7,2 s
Nejvyšší rychlost           244 km/h
Spotřeba                      10,1/5,7/7,3 l/100 km

Cena
E300 Bluetec                1 330 000 Kč
Testovaná verze           1 546 491 Kč

+
nízké emise
výkonný a pružný motor
prostorná kabina
velký zavazadlový prostor
komfortní odpružení
kvalitní plasty a zpracování
pohodlná sedadla
-
příliš velký převod řízení s malou zpětnou vazbou
stárnoucí design
malá vnější zpětná zrcátka
menší palivová nádrž





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: