Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi A4 Avant 1.8 TFSI

Test

U moderních zážehových motorů se začíná vše točit okolo turbodmychadel a nové Audi A4 Avant není výjimkou. Dovede ale silnější verze základního čtyřválce 1.8 TFSI zahnat myšlenky na osvědčený turbodiesel 2.0 TDI?

Automobily Audi A4 Avant 1.8 TFSI

Tento vznětový čtyřválec je pro většinu zájemců o ingolstadtské kombi zcela automatickou volbou. Výborné pružné zrychlení ve středních otáčkách v kombinaci s nízkou spotřebou a velmi dobrou dynamikou, to je neodolatelná kombinace. Vývoj ale pokročil i u zážehových motorů a rostoucí ceny nafty strhávají pozornost k silnější verzi přeplňovaného zážehového čtyřválce 1.8 TFSI s výkonem 118 kW.

Automobily Audi A4 Avant 1.8 TFSI

Oproti výchozímu sedanu působí kombi ještě opticky vyváženěji.


V praxi zanechá silný dojem svým širokým rozsahem otáček, plynulým tahem odspodu a výbornou pružností. Osmnáctistovka je pružná jako baletka. V podstatě je jedno, který ze šesti stupňů manuální převodovky máte právě zařazený. Při klidné jízdě je motor velmi diskrétní, téměř vůbec o něm nevíte. Až do tuzemského dálničního limitu je oproti konkurenčnímu BMW 320i Touring a Mercedesu Kombi C 180 K o 2 až 3 decibely tišší. Že máte pod kapotou motor, se dozvíte prakticky až po vytočení do červeného pole otáčkoměru. Z hlediska kultivovanosti a odhlučnění tedy 1.8 TFSI nad 2.0 TDI vede. Jak to ale vypadá se spotřebou? U zážehového motoru více záleží na tom, kudy a jak jedete. Zatímco u turbodieselu se příliš neliší při popojíždění po městě a jízdě mimo něj, u zážehového agregátu je rozdíl mnohem větší. Zatímco sedan s motorem 2.0 TDI/105 kW si při našem testu průměrně „řekl“ o 7,7 l/100 km, s 1.8 TFSI jsme průměrně jezdili za 8,6 l/100 km. Na volné silnici ale není problém dosáhnout průměru 7,5 l/100 km, v městském provozu se však budete jen stěží dostávat pod 9,5 l/100 km. I to je však uspokojivá hodnota.

Automobily Audi A4 Avant 1.8 TFSI

Německá preciznost se odráží i ve výborně přehledném přístrojovém štítu.


Při zrychlení z klidu podle našich měření stačí na pokoření hranice 100 km/h jen 8,9 s, což je dokonce nepatrně lepší hodnota, než jakou uvádí výrobce i než kolik potřebují ve stejné disciplíně konkurenti z Mnichova a Stuttgartu. Celkově je dynamika slušná, nikoliv však omračující.

Nyní ale pozornost přesuňme pro změnu na zadní partie. S dynamickým profilem a poměrně dosti skloněným zadním oknem působí Audi A4 Avant oproti předchůdci sportovněji a oproti výchozímu sedanu díky nízké protáhlé siluetě ještě opticky vyváženěji. Mezigeneračně je o 12 cm delší a s metrem v ruce rychle zjistíte, že má v tomto směru náskok i před hlavními konkurenty.

Automobily Audi A4 Avant 1.8 TFSI

Objemem zavazadelník neoslní, roletku ale lze vysunout výše ve vodicích drážkách.


Tento fakt se podílí i na mnohem lepší nabídce místa pro cestující i náklad. Tedy v prémiovém segmentu, v porovnání s běžnými zástupci střední třídy naopak zaostává. Základní objem zavazadelníku 0,490 m3 je jen o 10 litrů větší než u sedanu. To je ale vcelku zanedbatelné. Hlavním benefitem karoserie kombi je lepší variabilita a možnost využít záď až po strop a navíc montáží mříže ve verzi N1 snížit cenu o 19% DPH. Pětilitrový náskok před mercedesem a třicetilitrový před BMW určitě nebude hlavní důvod při výběru. Po sklopení opěradel zadních sedadel (1,430 m3) si audi drží náskok před BMW s jeho 1,385 m3, ale musí se sklonit před stuttgartským rivalem s jeho 1,500 m3. Po sklopení opěradel zadních sedadel nevznikne zcela rovná ložná plocha.

Zavazadelník je kvalitně provedený a podobně jako u většího modelu A6 Avant lze do něj za příplatek získat kolejnicový systém s fixační sadou a podlahu, která po otočení díky omyvatelnému povrchu umožňuje převoz znečištěných předmětů. Krycí roletka bohužel není vedena bočními kolejnicemi podobně jako u Mercedesu C Kombi či Octavie Combi, pokud se ale potřebujete dostat k zavazadlům, stačí ji jednoduše vysunout výše ve vodicích drážkách v zadních sloupcích.

Automobily Audi A4 Avant 1.8 TFSI

Po sklopení opěradel zadních sedadel nevznikne zcela rovná ložná plocha.


Pro obytnou část interiéru platí to samé jako u sedanu. Plasty jsou tradičně kvalitní a zpracování si zaslouží označení precizní. Tlačítka na středové konzole možná ale působí až příliš jednoduše a zpočátku si občas spletete ovladače ventilace a audiosoustavy.

Dobře konturovaná přední sedadla vynikají pohodlím a ani ta zadní za nimi příliš nezaostávají. Místa by vzadu mohlo být i více, navíc trochu vadí vysoký středový tunel.

A4 Avant v testované specifikaci působí napohled sice sportovně, má sportovní atributy, o sport tu zase příliš nejde. Audi A4 Avant 1.8 TFSI se šestnáctipalcovými pneumatikami rozměru 225/55 R 16 je vozem jakoby zrozeným pro rozbité české silnice, které dovede vyžehlit do podoby kvalitních německých dálnic. Jedná se o až překvapivě pohodlný rodinný automobil. S předním pohonem řidiči nepřináší žádné výjimečné sportovní zážitky.

Automobily Audi A4 Avant 1.8 TFSI

Pneumatiky 225/55 R 16 zajišťují avantu vysoce nadprůměrný cestovní komfort.


Jen stěží ale najdete v této kategorii automobil, který poskytuje tak dobrý akustický komfort. Do celkového charakteru dobře zapadá i hladké řazení. Řízení je precizní, mohlo by ale poskytovat ještě lepší zpětnou vazbu. Komfortní nastavení podvozku se společně s předním pohonem projevuje větším náklonem a zřetelnější neotáčivostí. Stabilita jízdy je ale zásluhou mezigeneračně delšího rozvoru velmi dobrá. Vysloveně sportovní výkony odvádějí citlivě zpomalující, ale příkladně účinné brzdy.

Nová A4 Avant to bude mít oproti předchůdci ještě těžší. Kromě modelů od konkurenčních značek jí totiž bude dýchat na záda i rival z vlastní stáje, kompaktní SUV Q5.


HODNOCENÍ: 4/5

Text: Vladimír Löbl
Foto: Tomáš Mikule

Automobily Audi A4 Avant 1.8 TFSI

Díky pružnosti motoru 1.8 TFSI není třeba častěji řadit.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4703 x 1826 x 1436 mm, rozvor 2808 mm, provozní/celková hmotnost 1470/2080 kg. Zavazadlový prostor 0,490/1,430 m3, objem palivové nádrže 65 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvková náprava, vpředu i vzadu kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/55 R 16. Pohon předních kol, manuální šestistupňová převodovka.

Motor
Přeplňovaný zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1798 cm3, největší výkon 118 kW (160 k) při 4500-6200/min, točivý moment 250 Nm při 1500-4500/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                      8,9 s
Nejvyšší rychlost               218 km/h
Spotřeba                          9,7/5,8/7,2 l/100 km

Cena
A4 Avant 1.8 TFSI               836 646 Kč
Testovaná verze                 969 268 Kč

+
pružný
kultivovaný a dobře utlumený motor
kvalitní plasty a zpracování
pohodlná sedadla
na prémiový segment prostorný interiér
přesné a lehké řazení
dobrá ovladatelnost
výkonné brzdy
-
matoucí středová konzola
jen průměrná prostornost vzadu
některé běžné prvky se dodávají až za příplatek





Tagy: audi, a4, avant, 1.8, tfsi
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: