Toyota RAV4 D-4D Premium
Test
Toyota RAV4 vyrazila do ofenzivy. Verze Premium mává tomahavkem v podobě lepší výbavy a nižší ceny.
Ve třídě „městských džípů“ začíná být pořádně horko. Po VW Tiguan přijíždí Ford Kuga a za rohem je již i Renault Koleos. Toyota tedy v duchu hesla, že nejlepší obranou je útok, rychle servíruje akční
verzi RAV4 Premium s bohatou výbavou. Cena necelých 800 tisíc Kč ve spojení s celkovou vytříbeností tohoto modelu by měla přinést své ovoce.
Interiér má díky podélně posuvným a velmi snadno sklopným zadním sedadlům dobrou variabilitu a potěší i řadou odkládacích míst na drobnosti. Sportovně střižená palubní deska působí hodnotně a sportovní volant padne dobře do rukou. Displej samočinné ventilace je ale za slunečného počasí hůře čitelný a palubní počítač se přepíná kolíčkem v přístrojovém štítu. Sedadla jsou pohodlná, zasloužila by si ale delší sedáky. Rezervní kolo je šikovně zakomponované do zadních dveří, díky čemuž zbývá ještě hodně místa pod podlahou jen průměrně velkého zavazadelníku. Dveře se ale nadále otevírají směrem k chodníku.
Slabší verze turbodieselu 2.2 D-4D jde odspodu rozvážně, ve středních otáčkách ale oslní výborným pružným zrychlením. I při plném zatížení je dynamika dobrá. Šestistupňová převodovka přispívá k příjemně nízké spotřebě (jezdili jsme za 6,7 l/100 km), řazení má ale delší dráhy a mírnou vůli v kulise. Motor je dostatečně kultivovaný a i při rychlé jízdě dobře odhlučněný.
Systém pohonu všech kol (viskózní spojka přenáší točivý moment na nápravy v poměru 100:0 až 55:45) pomůže při horších adhezních podmínkách, do terénu ale tato toyota, jak je v této třídě obvyklé, příliš stavěná není. Přes vyšší stavbu karoserie se „ravka“ na silnici chová jako běžné kombi. Je komfortní, má přesné řízení, účinné brzdy a na tuto kategorii agilní jízdní vlastnosti. I se třemi křížky na zádech je pro horké nováčky těžkým soupeřem bez výraznějších slabin.
HODNOCENÍ: 4/5
Text: Vladimír Löbl
Foto: Tomáš Mikule
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4395 x 1815 x 1720 mm, rozvor 2560 mm, provozní/celková hmotnost 1675/2190 kg. Zavazadlový prostor 0,469/1,552 m3, objem palivové nádrže 60 l.
Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení, vpředu i vzadu kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/65 R 17. Stálý pohon všech kol, manuální šestistupňová převodovka.
Motor
Vznětový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2231 cm3, největší výkon 100 kW (136 k) při 3600/min, točivý moment 310 Nm při 2000-2800/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h 10,5 s
Nejvyšší rychlost 180 km/h
Spotřeba 8,1/5,8/6,6 l/100 km
Cena
RAV4 D-4D Premium 799 900 Kč
Testovaná verze 811 900 Kč
agilní jízdní vlastnosti |
úsporný a kultivovaný motor |
kvalitní zpracování |
přesné řízení |
komfortní odpružení |
dobrá variabilita interiéru |
výkonné brzdy |
malý poloměr otáčení |
bohatá výbava |
zadní dveře se otevírají k chodníku |
malý rozsah využitelných otáček motoru |
ovládání palubního počítače |
delší dráhy a mírná vůle řadicí páky v kulise |
krátké sedáky |