Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Toyota RAV4 D-4D Premium

Test

Toyota RAV4 vyrazila do ofenzivy. Verze Premium mává tomahavkem v podobě lepší výbavy a nižší ceny.

Automobily Toyota RAV4 D-4D Premium

Ve třídě „městských džípů“ začíná být pořádně horko. Po VW Tiguan přijíždí Ford Kuga a za rohem je již i Renault Koleos. Toyota tedy v duchu hesla, že nejlepší obranou je útok, rychle servíruje akční verzi RAV4 Premium s bohatou výbavou. Cena necelých 800 tisíc Kč ve spojení s celkovou vytříbeností tohoto modelu by měla přinést své ovoce.

Automobily Toyota RAV4 D-4D Premium

Zavazadelník má nízký vstupní práh, vpravo uchycené dveře se ale otevírají směrem k chodníku.


Interiér má díky podélně posuvným a velmi snadno sklopným zadním sedadlům dobrou variabilitu a potěší i řadou odkládacích míst na drobnosti. Sportovně střižená palubní deska působí hodnotně a sportovní volant padne dobře do rukou. Displej samočinné ventilace je ale za slunečného počasí hůře čitelný a palubní počítač se přepíná kolíčkem v přístrojovém štítu. Sedadla jsou pohodlná, zasloužila by si ale delší sedáky. Rezervní kolo je šikovně zakomponované do zadních dveří, díky čemuž zbývá ještě hodně místa pod podlahou jen průměrně velkého zavazadelníku. Dveře se ale nadále otevírají směrem k chodníku.

Automobily Toyota RAV4 D-4D Premium

Přístroje působí sportovně a jsou dobře čitelné.


Slabší verze turbodieselu 2.2 D-4D jde odspodu rozvážně, ve středních otáčkách ale oslní výborným pružným zrychlením. I při plném zatížení je dynamika dobrá. Šestistupňová převodovka přispívá k příjemně nízké spotřebě (jezdili jsme za 6,7 l/100 km), řazení má ale delší dráhy a mírnou vůli v kulise. Motor je dostatečně kultivovaný a i při rychlé jízdě dobře odhlučněný.

Systém pohonu všech kol (viskózní spojka přenáší točivý moment na nápravy v poměru 100:0 až 55:45) pomůže při horších adhezních podmínkách, do terénu ale tato toyota, jak je v této třídě obvyklé, příliš stavěná není. Přes vyšší stavbu karoserie se „ravka“ na silnici chová jako běžné kombi. Je komfortní, má přesné řízení, účinné brzdy a na tuto kategorii agilní jízdní vlastnosti. I se třemi křížky na zádech je pro horké nováčky těžkým soupeřem bez výraznějších slabin.


HODNOCENÍ: 4/5

Text: Vladimír Löbl
Foto: Tomáš Mikule

Automobily Toyota RAV4 D-4D Premium

Tlačítkem Lock lze nastavit pevné rozdělení točivého momentu na nápravy v poměru 50:50.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4395 x 1815 x 1720 mm, rozvor 2560 mm, provozní/celková hmotnost 1675/2190 kg. Zavazadlový prostor 0,469/1,552 m3, objem palivové nádrže 60 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení, vpředu i vzadu kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/65 R 17. Stálý pohon všech kol, manuální šestistupňová převodovka.

Motor
Vznětový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2231 cm3, největší výkon 100 kW (136 k) při 3600/min, točivý moment 310 Nm při 2000-2800/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                10,5 s
Nejvyšší rychlost         180 km/h
Spotřeba                     8,1/5,8/6,6 l/100 km

Cena
RAV4 D-4D Premium          799 900 Kč
Testovaná verze                811 900 Kč

+
agilní jízdní vlastnosti
úsporný a kultivovaný motor
kvalitní zpracování
přesné řízení
komfortní odpružení
dobrá variabilita interiéru
výkonné brzdy
malý poloměr otáčení
bohatá výbava
-
zadní dveře se otevírají k chodníku
malý rozsah využitelných otáček motoru
ovládání palubního počítače
delší dráhy a mírná vůle řadicí páky v kulise
krátké sedáky





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Toyota RAV4 2.2 D-4D (2010)
Technické informace:
Objem motoru 2231 cm3
Výkon 110 kW
Točivý moment 340 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 10,2 s
Spotřeba 6 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: