Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Subaru Outback 2.0D Comfort

Test

Outback začouzený od sazí? Tak to tu ještě nebylo! Subaru vstupuje do dieselového ringu a konkurence je v pozoru. Přijde drtivý útok, nebo rychlé K. O.?

Automobily Subaru Outback 2.0D Comfort

Subaru si s ním dávalo hodně načas, ale pohled do jeho technických údajů zrovna příliš neohromí. Výkon 110 kW a točivý moment 350 Nm, stejně jako jen pětistupňová převodovka, to není nic, před čím by se měla konkurenci roztřást kolena. Suchá fakta jsou ale jen jedna věc a praxe druhá. Ta vyznívá pro historicky první vznětový agregát značky již mnohem lépe. Ploché uspořádání zlepšuje těžiště a přispívá k potlačení vibrací. Ty do kabiny nepronikají, jen občas se při volnoběhu celé auto krátce mírně zatřese. Velmi kultivovaný motor má až na drobné výjimky velmi klidný chod, a pokud sedíte ve voze, téměř nepoznáte, že spaluje naftu. Tak dobře je odhlučněný. V tomto směru konkurence inkasuje od Subaru tvrdý direkt.

Automobily Subaru Outback 2.0D Comfort

Štítek diesel na zádi znamená jednou takový akční rádius než u zážehové alternativy.

Pro řidiče této značky jsou kontrolka žhavení v přístrojovém štítu a malý rozsah otáčkoměru stejně nezvyklé jako nezvykle velký akční rádius vozu. Ten dosahuje hranice 1000 km, což je téměř dvojnásobek toho, co lze ujet se zážehovými verzemi.

Žhavení je rychlé, na rozjezd se je ale třeba silně soustředit a trochu více přišlápnout plyn. Nárůst otáček je plynulý, je ale lépe se držet nad hranicí 2000/min. Subaru se totiž snažilo dohnat absenci šestého převodového stupně převodovky jejím poměrně dlouhým zpřevodováním. Pokud si nedáte pozor, tak vám v nižších rychlostech občas zhasne motor. Tam, kde u jiných aut stačí při zařazeném druhém rychlostním stupni prošlápnout plyn, je tak u subaru nutné rychle podřadit. Ve středních otáčkách je ale již vše v pořádku. Motor je příjemně pružný, má příjemný zvuk a nádherně táhne nad hranici 4500 otáček. Výrobcem udávané průměrné spotřeby 5,8 litru dosáhnete jen stěží, o litr vyšší však ale relativně snadno.

Automobily Subaru Outback 2.0D Comfort

Pouze pětistupňová převodovka má dlouhé zpřevodování i u nižších stupňů a tuhé řazení.


Největší slabina? Určitě řazení. To je stejně jako u zážehových verzí tuhé a zadrhává, páka má navíc i poměrně dlouhý chod. Pochvalu naopak zaslouží příjemně lehké, velmi precizní řízení. Jízdní vlastnosti jsou neméně dobré jako u zážehových verzí, k pocitu jistoty však příliš nepřispívají slabé brzdy. Přenos hnacích sil je díky stálému pohonu všech kol bezproblémový, na rozdíl od jiných outbacků s manuálním řazením nemá vznětová verze redukci. Podvozek velmi dobře odfiltrovává nerovnosti vozovky, což ve spojení s výborně odhlučněným motorem zajišťuje velmi komfortní cestování. Kabina je kvalitně zpracovaná, ve dne jsme se však marně snažili nastavit výraznější podsvícení přístrojů.

Velké kombi na dlouhé cesty a vznětový motor, to je tedy nově synonymum i pro japonské Subaru. Diesel se prodává za stejnou cenu jako alternativní zážehová verze, a to je vzhledem k jeho vlastnostem hodně silný argument při rozhodování.


HODNOCENÍ: 4/5

Text: Vladimír Löbl
Foto: Jan Dvořáček

Automobily Subaru Outback 2.0D Comfort

První turbodiesel Subaru vyniká kultivovaností.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4730 x 1770 x 1545 mm, rozvor 2670 mm, provozní/celková hmotnost 1580/2030 kg. Zavazadlový prostor 0,459/1,649 m3, objem palivové nádrže 64 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvková náprava, vpředu i vzadu kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/55 R 17. Stálý pohon všech kol, manuální pětistupňová převodovka.

Motor
Vznětový přeplňovaný ležatý čtyřválec s protiběžnými písty, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1998 cm3, největší výkon 110 kW (150 k) při 3600/min, točivý moment 350 Nm při 1800/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                      9,2 s
Nejvyšší rychlost               200 km/h
Spotřeba                          7,2/5,2/5,9 l/100 km

Cena
Outback 2.0 D Comfort            998 800 Kč
Testovaná verze                     998 800 Kč

+
kultivovaný
dobře odhlučněný motor
příznivá spotřeba
téměř dvojnásobně delší dojezd na nádrž oproti zážehovým alternativám
přesné řízení
komfortní odpružení
přesné řízení
nízká hladina vnitřního hluku
kvalitně zpracovaný interiér
příznivá cena
-
převodovka jen s pěti stupni
příliš dlouhým odstupňováním a tuhým řazením
zastarávající design
slabý účinek brzd





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: