Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Fiat Sedici 1.9 Multijet 4x4 Emotion

Test

Parketou Fiatu byly odjakživa malé vozy a svého životního poslání (či údělu?) se drží také v kategorii SUV.

Automobily Fiat Sedici 1.9 Multijet 4x4 Emotion

Nejnovější model Sedici měří na délku pouhých 4,1 metru a stejně jako v případě ostatních nejnovějších malých fiatů i tentokrát se trefil do černého. I když… V případě sedici zásluha italského výrobce spočívá spíš v tom, že si dokázal vybrat toho správného partnera. Než aby totiž od základu vyvíjel v tomto pro něj zatím neprobádaném segmentu svůj vlastní model, spojil raději své síly s japonským Suzuki. Část z produkce v Maďarsku vyráběného modelu SX4 tak dostala jinou masku chladiče a znak na volantu – a první SUV od Fiatu (nepočítáme-li malou Pandu Cross) je na světě! Se všemi klady i zápory japonského modelu…

Automobily Fiat Sedici 1.9 Multijet 4x4 Emotion

V terénu lak karoserie ochrání plastové chrániče.


Plusy ale jednoznačně převažují. Navzdory vyšší karoserii se sedici chová na silnici velmi sebejistě, řízení je ještě přesnější a komunikativnější než u většiny stejně velkých běžných hatchbacků. Karoserie se v zatáčkách nenaklání, přesto však pérování není přehnaně tvrdé. Radost je pracovat také s precizně se pohybující řadicí pákou. Na silnici jsme jezdili s pohonem pouze předních kol, na mokru či na polní cestě jsme volič mezi sedadly přepnuli na automatický režim, při němž mezinápravová spojka pohon zadních kol sepne při prokluzu kol přední nápravy. Pro těžký terén, sníh nebo písek do rychlosti 60 km/h je určen režim Lock, který napevno sepne poměr 50:50.

Na výběr mají zákazníci dva motory, benzinovou šestnáctistovku a o nemalých 80 000 Kč dražší vznětový agregát 1.9 JTD ve verzi s 88 kW. Ten poháněl i testovaný vůz, kde exceloval v zátahu okolo 2000/min s relativně malým turboefektem, spotřeba paliva se ale pohybovala okolo vcelku vysokých 8 l/100 km. Přednost bychom tak spíš dali mnohem levnějšímu a také přece jen kultivovanějšímu benzinovému motoru, u nějž výrobce slibuje průměrnou spotřebu 7,1 l/100 km, tedy o pouhých 0,5 litru vyšší než u dieselu (6,6).

Automobily Fiat Sedici 1.9 Multijet 4x4 Emotion

Objem zavazadlového prostoru je spíš průměrný.


Dobrý výhled z vozu díky vyššímu posazu a relativně nízko umístěné hraně bočních oken trochu kazí až příliš široké přední sloupky. O co víc cestujícím vzadu poskytuje vysoká karoserie místa pro hlavu, o to méně jim ho nabízí na nohy. Rekordy netrhá ani zavazadlový prostor o objemu 0,270 m3, je ale dobře přístupný.

Základní cena Fiatu Sedici s pohonem pouze předních kol a benzinovým motorem 1.6 16V začíná na 359 900 Kč, což je jen o málo víc, než kolik stojí srovnatelně výkonné a vybavené hatchbacky třídy fabie. Cena vznětové „čtyřkolky“ ve verzi Emotion 559 900 Kč je již ale až nebezpečně blízko mnohem větším „opravdovým“ SUV korejské provenience, jakým je třeba Kia Sportage či Hyundai Tucson.


HODNOCENÍ: 4/5

Text: Jiří Steiger
Foto: Jan Dvořáček

Automobily Fiat Sedici 1.9 Multijet 4x4 Emotion

Na silnici lze nastavit pohon pouze předních kol, v terénu napevno 4x4.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4115 x 1755 x 1620 mm, rozvor 2500 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1350/1790 kg. Zavazadlový prostor 0,270 m3, objem palivové nádrže 50 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu vlečná ramena, brzdy vpředu kotoučové s vnitřním chlazením, vzadu bubnové. Standardní pneumatiky 205/60 R 16. Pohon všech kol, šestistupňová převodovka.

Motor
Řadový vznětový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1910 cm3, nejvyšší výkon 88 kW (120 k) při 4000/min, točivý moment 280 Nm při 2050/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                      11,2 s
Nejvyšší rychlost               180 km/h
Spotřeba                          8,1/5,7/6,6 l/100 km

Cena
Sedici 1.9 Multijet 4x4 Emotion           559 900 Kč
Testovaný vůz                                  575 900 Kč

+
jízdní vlastnosti
přesné řízení i řazení
výkonný motor
design
kvalitně zpracovaný interiér
příznivá cena nižších verzí
-
vysoký příplatek za vznětový motor
vyšší spotřeba paliva
méně místa na zadních sedadlech





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: