Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Fabia Combi 1.4 TDI GreenLine

Test

Fabia Greenline je dalším ideálem pro rekordmany, kteří při řízení nespustí oči z palubního počítače.

Automobily Škoda Fabia 1.4 TDI GreenLine

Svoji řadu ekologických vozů má již většina velkých automobilek, nyní mezi ně přichází také Škoda. Její příspěvek k pozastavení globálního oteplování má název GreenLine a je pro nás ideální příležitostí ověřit si, do jaké míry jde o praktické úpravy, nebo jen markentigový tah.

Automobily Škoda Fabia 1.4 TDI GreenLine

Škoda šla cestou nejmenších nákladů, takže žádné vodíkové či hybridní technologie nečekejte. Pod kapotou Fabie Combi GreenLine bije starý známý agregát 1.4 TDI, naštěstí ve své výkonnější variantě. Naštěstí uvádíme záměrně, neboť hlavní úpravou k docílení nižší spotřeby bylo u Škody nastavení těžšího převodu pětistupňové převodovky. I s 59 kW (slabší motor má 51 kW) tak dynamika příliš valná není, agregát hlavně přišel o pro něj typické „nakopnutí“ ihned po přeřazení, které je plusem použití pouze tří válců u standardních verzí. Pro poklidnou jízdu však výkon přece jen postačí, posádka bude mrzutá spíš s hluku a vibrací, kterými jednotka 1.4 TDI patří již skutečně mezi nejhorší unikáty.

Automobily Škoda Fabia 1.4 TDI GreenLine

Pneumatiky mají speciální vzorek a jsou huštěny na vyšší tlak.


Druhou nejdůležitější změnu představují pneumatiky o rozměru 165/70 R14, který mají speciální vzorek pro dosažení co nejmenšího valivého odporu a výrobce je hustí na vyšší tlak 270 kPa – k čemuž také nabádá i řidiče na víčku nádrže. Na komfortu jízdy je to samozřejmě znát, drncání přes nerovnosti se rytmicky doplňuje s vibracemi karoserie od tříválcového motoru.

Jsou tak tyto prozatím jen negativa na spotřebě paliva skutečně znát? Musíme uznat, že ano. Během celého testu jsme s greenlineem jezdili i po městě se spotřebou okolo čtyř litrů, což je cca o půl litru méně, než by požadovala standardní verze. Pro koho je tedy na prvním místě skutečně jen a jen spotřeba, Škoda má pro něj v nabídce model na míru.


HODNOCENÍ: 3/5

Text: Jiří Steiger
Foto: Tomáš Mikule

Automobily Škoda Fabia 1.4 TDI GreenLine

Tříválcová jednotka 1.4 TDI/59 kW je spojena s převodovkou s delšími převody.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor
Řadový vznětový přeplňovaný tříválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1422 cm3, nejvyšší výkon 59 kW (80 k) při 4000/min, točivý moment 195 Nm při 2200/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                     13,7 s
Nejvyšší rychlost              172 km/h
Spotřeba                          5,2/3,4/4,1 l/100 km

Cena
Fabia Combi 1.4 TDI GreenLine      366 900 Kč

+
nízká spotřeba paliva a emise
velký zavazadlový prostor
kvalitně zpracovaný a prostorný interiér
dobré jízdní vlastnosti
-
hlučný a vibrující motor
slabé tlumení nerovností
vlažná dynamika





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Superbiky jsou odnepaměti považovány za výkladní skříň technických schopností výrobců motocyklů.…

Labe aréna v Račicích žije dál taky triatlonem. Rekonstrukci areálu si po evropských veslařích a před…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: