Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI

Test

Kabriolet odvozený od Audi A3 dokazuje, že klasická plátěná střecha má oproti pevné skládací stále řadu výhod.

Automobily Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI

Audi se očividně rozhodlo, že prostě nemůže chybět u ničeho a svět hodlá zaplavit vozy všech segmentů. Objektem jeho zájmu se stala kategorie malých kabrioletů, když ostatní výrobci sklízejí s relativně dostupnými vozy s pevnou skládací střechou. Vozy Audi ale musí vždy zůstat elegantní – čehož právě s pevnou střechou, která si vždy vynutí nepřirozeně velkou záď, dosáhnout dost dobře nejde. Proto výrobce raději zůstal u klasického plátna, což má za přínos ještě jedno pozitivum: do interiéru se navzdory relativně malé délce vozu 4238 mm vcelku pohodlně vejdou čtyři cestující. Místa na nohy sice není na rozdávání, stále je ho ale víc, než u většiny delších rivalů s pevnou skládací střechou. Ač přední okno není nijak extrémně rozměrné, do A3 ani při vyšších rychlostech výrazně nefouká. Naopak s nataženou střechou posádce to, že jede v kabrioletu, ani nepřijde. Díky několika vrstvám plátna a tlumících hmot akustiku uvnitř vozu nijak nenarušují ruchy zvenčí ani svist vzduchu proudící okolo karoserie při dálničních rychlostech.

Automobily Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI

Stav střechy ani nijak neovlivňuje velikost zavazadlového prostoru, který je u vozů CC buď doslova obrovský (se střechou nahoře), nebo naopak miniaturní (se staženou střechou). Nevýhodou zavazadelníku Audi je ale jeho naprosto miniaturní víko, které zasahuje prakticky jen do svislé zadní části a vylovení nákladu je tedy velmi, velmi nepohodlné. Navíc při ohýbání hrozí, že se hlavou bouchnete do hlavy o vystupující zámek. Naopak přepravní možnosti zvyšuje u kabrioletů kvůli tuhosti neobvyklá možnost sklopení zadních opěradel, kterým vznikne relativně velký otvor. Ani přesto jsme žádné výraznější kroucení karoserie nezaznamenali v rychlých zatáčkách ani na nerovnostech, ve voze ani nic nepovrzává či nedrnčí – což byste ostatně ani při pohledu na tradičné perfektně zpracovanou přístrojovou desku či výplně dveří nečekali.

Automobily Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI

Sklopná zadní opěradla u kabrioletů často nevidíme.


Testovaný vůz byl vybaven přeplňovaným motorem 1.8 TFSI, na který nemůžeme říct slovo kritiky. Dostatek výkonu i ke skutečně sportovní jízdě, silný zátah už od 1500/min, prakticky nulový turboefekt, to vše při průměrné spotřebě okolo 8 l/100 km. Kdo by chtěl jezdit ještě úsporněji, může si vybrat diesel 1.9 nebo 2.0 TDI, my bychom však charakter kabrioletu kvůli úspoře jednoho či dvou litrů paliva po zkušenostech s 1.8 TFSI určitě nekazili – byť bychom ušetřili i při nákupu.


HODNOCENÍ: 4/5

Text: Jiří Steiger
Foto: Tomáš Mikule

Automobily Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI

Zpracování interiéru je perfektní, škoda že volant není tříramenný.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4238 x 1765 x 1424 mm, rozvor 2578 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1425/1925 kg. Zavazadlový prostor 0,260 m3, objem palivové nádrže 55 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 205/55 R 16. Pohon předních kol, šestistupňová převodovka.

Motor
Řadový zážehový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1798 cm3, nejvyšší výkon 118 kW (160 k) při 5000-6200/min, točivý moment 250 Nm při 1500-4200/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                      8,3 s
Nejvyšší rychlost               218 km/h
Spotřeba                          10,0/5,7/7,3 l/100 km

Cena
A3 Cabriolet 1.8 TFSI Ambition            883 400 Kč
Testovaný vůz                                 1 082 000 Kč

+
design nezkažený velkou zádí
možnost sklopení zadních opěradel
tuhý karoserie
relativně dobrý prostor na zadních místech
výkonný
pružný a úsporný motor
přesné řazení
-
miniaturní pouze svislé víko zavazadlového prostoru
poněkud odtažité řízení
vyšší cena





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI (2008)
Technické informace:
Objem motoru 1798 cm3
Výkon 118 kW
Točivý moment 250 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 8,2 s
Spotřeba 6,7 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: