Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Subaru Tribeca 3.6 Executive

Test

Po „designové pyrotechnice“ bude dál Subaru bojovat s modelem Tribeca o místo na slunci již jen konvenčními zbraněmi. Nevozí ale upravený model tak trochu dříví do lesa?

Automobily Subaru Tribeca 3.6 Executive

U Subaru se, zdá se, zalekli své odvahy a tak trochu výstřední, ale originálně tvarovaný model Tribeca po třech letech upravili do mnohem anonymnější konzervativnější podoby. Ta je sázkou na jistotu a Japonci si od ní slibují, že vyhoví vkusu mnohem širšího okruhu zákazníků. Největší model Subaru sice již nepůsobí tak sportovně a exoticky, zato ale pro změnu mnohem honosněji. Z původního designu zůstala beze změn jen střední část vozu, zatímco příď i záď prošly důslednou „normalizací“. Ta se naopak vyhnula originálně řešené palubní desce připomínající velín kosmické lodi, byť si volant zasloužil i možnost podélného nastavení a rozměrný displej pro změnu modernější grafiku a přehlednější ovládání.

Automobily Subaru Tribeca 3.6 Executive

Přes nadprůměrnou světlou výšku má tribeca díky konstrukci motoru velmi nízko položené težiště.

Nadále si pochvalujeme prostorný, výborně přístupný interiér, pohodlná přední sedadla, dobře čitelné přístroje, rozměrná vnější zpětná zrcátka i variabilitu zadní části interiéru. Podélně posuvná zadní sedadla ale mají nadále příliš ploché sedáky a krycí roletka rozlehlého, ale poměrně mělkého zavazadlového prostoru působí lacině. Přínosem modernizace je sériová montáž bixenonových světlometů, které osvětlují vozovku mnohem lépe a jsou v této kategorii i více „in“ než dřívější halogeny.

Díky větším zadním bočním okénkům je nyní z vozu lepší výhled vzad při parkování. Od testovaného druhého stupně výbavy Executive je součástí velmi bohaté standardní výbavy parkovací kamera v zadním víku, díky níž řidič vidí prostor za vozidlem. Pro manévrování ve stísněných podmínkách by ale byla přínosnější parkovací čidla. Ta však v nabídce bohužel nadále nefigurují.

Automobily Subaru Tribeca 3.6 Executive

Originálně řešená palubní deska připomínající velín kosmické lodi zůstala, volant je ale nadále nastavitelný jen výškově.

Tribeca stále poskytuje na svou velikost velmi dobrou ovladatelnost a má i dostatečně komunikativní řízení. Přestože největší model Subaru disponuje relativně velkou světlou výškou podvozku 210 mm, může se díky konstrukci ležatého šestiválce s protiběžnými písty pochlubit velmi nízko položeným těžištěm, a tedy i stabilitou při průjezdu zatáček. K ní přispívá zásluhou stálého pohonu všech kol i dobrá trakce. Japonské SUV je vzhledem ke konstrukci podvozku a nájezdovým úhlům (16,7º vpředu, 21,1º vzadu) stavěné pro silniční použití, kde poskytuje dobrý cestovní komfort.

Automobily Subaru Tribeca 3.6 Executive

Návrháři „umravnili“ i koncová světla.


Modernizovaná tribeca přišla o dodatkové označení B9, její ležatý šestiválec s protiběžnými písty naopak dostal o 0,6 litru větší objem, a tedy i více síly. Fakt, že se opět jedná o jediný nabízený motor, podtrhuje americký původ tohoto vozu. Agregát o objemu 3,6 litru má oproti svému předchůdci sice jen o 10 kW vyšší výkon (190 kW), ale dosahuje o plných 53 Nm většího točivého momentu (350 Nm), navíc v nepatrně nižších otáčkách. Tento fakt se společně se zdařilejším sladěním se samočinnou pětistupňovou převodovkou projevil lepší dynamikou. Jízda je navíc zásluhou téměř neznatelně přeřazujícího pětistupňového „automatu“ velmi plynulá. Šestiválec šlechtí tichý a kultivovaný chod, slabším místem je však spotřeba. Ta se na volné silnici pohybuje okolo 14 litrů a ve městě běžně stoupne o tři litry. V této souvislosti se tak palivová nádrž o objemu 64 litrů jeví jako ještě více poddimenzovaná než u minulého provedení. Akcie tribeky významně stoupnou až ve spojení s v této kategorii velmi žádaným turbodieselem. Na něj si ale budeme muset ještě minimálně rok počkat.


HODNOCENÍ: 3/5

Text: Vladimír Löbl
Foto: Jan Dvořáček

Automobily Subaru Tribeca 3.6 Executive

Dynamika jízdy se zásluhou silnějšího motoru o objemu 3,6 l zlepšila.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4865 x 1880 x 1685 mm, rozvor 2750 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1876/2586 kg. Zavazadlový prostor 0,525/1,674 m3, objem palivové nádrže 64 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvková náprava, vpředu i vzadu kotoučové brzdy s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 255/55 R 18. Stálý pohon všech kol, samočinná pětistupňová převodovka.

Motor
Plochý zážehový šestiválec s protiběžnými písty, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 3630 cm3, největší výkon 190 kW (258 k) při 6000/min, točivý moment 350 Nm při 4000/min.

Jízdní výkony
0 – 100 km/h                  8,9 s
Nejvyšší rychlost             207 km/h
Spotřeba                        16,2/9,0/11,6 l/100 km

Cena
Tribeca 3.6 Executive           1 398 800 Kč
Testovaná verze                  1 398 800 Kč

+
nadčasový vzhled
pohodlné nastupování
posuvná zadní sedadla
snadná ovladatelnost
tichý motor
plynule přeřazující převodovka
velká světlá výška
cestovní komfort
vzhledem k výbavě adekvátní cena
-
vysoká spotřeba
již ne tak originální design
malá palivová nádrž
nadále jen výškově stavitelný volant
absence vznětového motoru
jen průměrné brzdy
parkovací čidla se nedodávají
příliš ploché sedáky zadních sedadel





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: