Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D

Test

Land cruiser po léta věrně držel stráž na pomyslné hranici opravdových off-roadů. Nenechal se ale v novém provedení přece jen zlákat k dezerci na území módních SUV?

Automobily Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D

Nový Land Cruiser dostal modernější uniformu a v jeho arzenálu se objevily některé nové, moderní prvky výbavy, nadále ale udržuje štábní kulturu. Nový mundúr působí ležérněji, jinak ale land cruiser nezapře geny offroadu staré školy. Model interně označovaný jako LC 150 konstrukčně vychází z předchůdce LC 120 z roku 2002. Při stejném rozvoru je oproti němu o 45 mm delší. Označení „menší“ je ale zavádějící. Na pohled se jedná o pořádný kus auta, byť dimenzí prestižního Land Cruiseru V8 nedosahuje. Nadále má tuhý rám, tuhou zadní nápravu, robustní podvozek, terénní redukci a uzávěrku centrálního diferenciálu. Nechybí systém kontrolovaného sjíždění svahů. V terénu je tedy jako doma. Méně luxusně vybavená verze než námi testovaná Premium má navíc i systém pro jízdu v terénu Crawl Control, který umožňuje několik režimů jízdy.

Automobily Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D

V terénu přijde vhod robustní konstrukce a světlost 220 mm.


Nový land cruiser se chová suverénně i na silnici. Posádce zajišťuje vysokou míru komfortu a náklon v zatáčkách je jen mírný. Překvapením je i na tento typ vozu a použité pneumatiky přesné řízení a poměrně dobrá odezva od kol. Podvozek je komfortnější než dříve a i hluk od kol byl úspěšně potlačen.

Automobily Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D

Kabina potěší vzdušností, ergonomie však není bez chyb.


Třílitrový turbodiesel se ale z nového, uhlazenějšího aranžmá svým obhroublým chováním vymyká. Při zatížení je v kabině jeho tvrdý chod jasně slyšet. Exceluje ale spotřebou. Naměřených 9,9 l/100 km je s ohledem na velikost vozu a objem motoru výbornou hodnotou. Samočinná pětistupňová převodovka připomíná staré časy, řadí pomalu, ale plynule. Její volicí páka působí téměř antikvárně. Zastaralá je i grafika LCD displeje. Rovněž ergonomie není bez chyb, některá tlačítka konstruktéři, zdá se, umístili tam, kde bylo zrovna místo…

Automobily Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D

Parkovací kamery vpředu, vzadu a na pravém boku usnadňují řidiči orientaci.

Z vozu je díky bohatému prosklení dobrý výhled, dobrým pomocníkem jsou i velká zrcátka, parkovací kamery vpředu, vzadu i na pravém boku. Přední sedadla jsou tak akorát, druhá řada sedadel má ale krátké a ploché sedáky. V sedmimístné verzi má land cruiser navíc dvě samostatná sedadla, která se elektricky vyklápějí z podlahy. Přístup k nim usnadňuje v podélném směru posuvná druhá řada sedadel, poslouží ale spíše jen na kratší cesty a téměř zcela zabírají zavazadelník. Jeho víko se po staru otevírá do strany a navíc je po japonsku uchycené vpravo.

Nový land cruiser je komfortnější a uživatelsky mnohem příjemnější, geny klasického off-roadu však naštěstí stále nezapře.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D

„Off-road“ centrum na středové konzole: spínač terénní redukce, asistent sjíždění svahu a závěr středového diferenciálu.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4760 x 1885 x 1845 mm, rozvor 2790 mm, provozní/celková hmotnost 2165/2990 kg. Zavazadlový prostor 0,621/1,934 m3, objem palivové nádrže 87 l.

Podvozek
Vpředu dvojité lichoběžníkové závěsy, vzadu tuhá náprava se čtyřprvkovým závěsem, brzdy kotoučové s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 265/60 R 18. Pohon všech kol, samočinná pětistupňová převodovka.

Motor
Přeplňovaný vznětový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2982 cm3, nejvyšší výkon 127 kW (173 k) při 3400/min, točivý moment 410 Nm při 1600–2800/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h               11,7 s
Nejvyšší rychlost        175 km/h
Spotřeba                   10,4/6,7/8,1 l/100 km

Cena
Land Cruiser 3.0 D-4D Premium      1 599 900 Kč
Testovaná verze                            1 617 900 Kč

+
schopnosti v terénu
robustnost konstrukce
spotřeba
komfortní odpružení
přesné řízení
variabilita interiéru
-
hrubý chod motoru
pomalu řadící převodovka
krátké a ploché zadní sedáky,
zastaralá grafika navigace





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: