Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D
Land cruiser po léta věrně držel stráž na pomyslné hranici opravdových off-roadů. Nenechal se ale v novém provedení přece jen zlákat k dezerci na území módních SUV?
Nový Land Cruiser dostal modernější uniformu a v jeho arzenálu se objevily některé nové, moderní prvky výbavy, nadále ale udržuje štábní kulturu. Nový mundúr působí ležérněji, jinak ale land cruiser
nezapře geny offroadu staré školy. Model interně označovaný jako LC 150 konstrukčně vychází z předchůdce LC 120 z roku 2002. Při stejném rozvoru je oproti němu o 45 mm delší. Označení „menší“ je ale
zavádějící. Na pohled se jedná o pořádný kus auta, byť dimenzí prestižního Land Cruiseru V8 nedosahuje. Nadále má tuhý rám, tuhou zadní nápravu, robustní podvozek, terénní redukci a uzávěrku
centrálního diferenciálu. Nechybí systém kontrolovaného sjíždění svahů. V terénu je tedy jako doma. Méně luxusně vybavená verze než námi testovaná Premium má navíc i systém pro jízdu v terénu Crawl
Control, který umožňuje několik režimů jízdy.
Nový land cruiser se chová suverénně i na silnici. Posádce zajišťuje vysokou míru komfortu a náklon v zatáčkách je jen mírný. Překvapením je i na tento typ vozu a použité pneumatiky přesné řízení a poměrně dobrá odezva od kol. Podvozek je komfortnější než dříve a i hluk od kol byl úspěšně potlačen.

Kabina potěší vzdušností, ergonomie však není bez chyb.
Třílitrový turbodiesel se ale z nového, uhlazenějšího aranžmá svým obhroublým chováním vymyká. Při zatížení je v kabině jeho tvrdý chod jasně slyšet. Exceluje ale spotřebou. Naměřených 9,9 l/100 km je s ohledem na velikost vozu a objem motoru výbornou hodnotou. Samočinná pětistupňová převodovka připomíná staré časy, řadí pomalu, ale plynule. Její volicí páka působí téměř antikvárně. Zastaralá je i grafika LCD displeje. Rovněž ergonomie není bez chyb, některá tlačítka konstruktéři, zdá se, umístili tam, kde bylo zrovna místo…

Parkovací kamery vpředu, vzadu a na pravém boku usnadňují řidiči orientaci.
Nový land cruiser je komfortnější a uživatelsky mnohem příjemnější, geny klasického off-roadu však naštěstí stále nezapře.
HODNOCENÍ: 4/5

„Off-road“ centrum na středové konzole: spínač terénní redukce, asistent sjíždění svahu a závěr středového diferenciálu.
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4760 x 1885 x 1845 mm, rozvor 2790 mm, provozní/celková hmotnost 2165/2990 kg. Zavazadlový prostor 0,621/1,934 m3, objem palivové nádrže 87 l.
Podvozek
Vpředu dvojité lichoběžníkové závěsy, vzadu tuhá náprava se čtyřprvkovým závěsem, brzdy kotoučové s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 265/60 R 18. Pohon všech kol, samočinná pětistupňová převodovka.
Motor
Přeplňovaný vznětový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2982 cm3, nejvyšší výkon 127 kW (173 k) při 3400/min, točivý moment 410 Nm při 1600–2800/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h 11,7 s
Nejvyšší rychlost 175 km/h
Spotřeba 10,4/6,7/8,1 l/100 km
Cena
Land Cruiser 3.0 D-4D Premium 1 599 900 Kč
Testovaná verze 1 617 900 Kč
schopnosti v terénu |
robustnost konstrukce |
spotřeba |
komfortní odpružení |
přesné řízení |
variabilita interiéru |
hrubý chod motoru |
pomalu řadící převodovka |
krátké a ploché zadní sedáky, |
zastaralá grafika navigace |