Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Subaru Legacy sedan 2.5 Lineartronic

Test

Subaru vrazilo převodovkou CVT klín mezi automaty a dvouspojkové skříně. Její ocelový řetěz servíruje výkon a točivý moment jako na běžícím pásu.

Automobily Subaru Legacy sedan 2.5 Lineartronic

Zatímco ostatní výrobci buď setrvávají u automatů, nebo stále více sahají po dvouspojkových převodovkách, Subaru sází na tu s plynulým převodem.
 

Automobily Subaru Legacy sedan 2.5 Lineartronic

Na displeji v přístrojovém štítu řidič vidí, který stupeň má právě zařazený.

Japoncům se jejím lineartronicem podařilo potlačit nectnosti CVT a ten svým projevem silně připomíná klasické samočinné skříně. Je to částečně i tím, že při rozjezdech využívá hydrodynamický měnič, díky čemuž je akcelerace velmi plynulá. Pochvalu zaslouží i za fakt, že převodovka zbytečně brzy neřadí „nahoru“ a dynamika jízdy tak netrpí. Zejména v manuálním režimu, kdy je prostřednictvím páček pod volantem k dispozici šest přednastavených převodových poměrů, je reakce bezprostřední.
 
Automobily Subaru Legacy sedan 2.5 Lineartronic

Řazení páčkami pod volantem je rychlé.


Zatímco v případě outbacku si lze zvolit u motoru 2,5 l/123 kW alternativně i manuální šestistupňovou převodovku, u sedanu se dodává výhradně v kombinaci s bezestupňovou. Pro přímé srovnání CVT a manuálního řazení tak nejlépe poslouží hodnoty outbacku – verze s CVT je při zrychlení 0–100 km/h jen o 0,8 s pomalejší (10,4 s) a má o 0,2 l nižší průměrnou spotřebu (8,4 l). V případě sedanu s lineartronicem Subaru uvádí dokonce průměr 8 l/100 km. Tomu se ale přiblížíte jen při velmi klidné jízdě mimo město, kde velký rozsah převodů účinně pomáhá snižovat otáčky motoru. Při 130 km/h čtyřválec točí jen necelých 2300 otáček. Pokud mu ale prostřednictvím sekvenčního řazení nasadíte ostruhy, dokáže se velmi rychle dostat až k šestitisícové hranici. Při popojíždění po městě si již toto spojení běžně „řekne“ o 10 až 11 l/100 km. Vzhledem k objemu motoru a poskytované dynamice je to ale stále ještě poměrně uspokojivý výsledek.
 
Automobily Subaru Legacy sedan 2.5 Lineartronic

Umístění elektronické parkovací brzdy vlevo pod volantem není zrovna nejlepší.

U outbacku se za CVT připlácí 60 000 Kč, v případě sedanu, jak již bylo řečeno, však není na výběr. CVT ale lze pro změnu zkombinovat i se slabším dvoulitrem se 110 kW, který je ale jen o 10 000 Kč levnější.

Sedan mezigeneračně poskytuje uvnitř mnohem více prostoru, a to zejména na zadních sedadlech. Na silnici je legacy agilní, přičemž sportovní pocit umocňuje strmé řízení. Suverenitu mu dodává jak stálý pohon všech kol, tak i nízko položené těžiště.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Subaru Legacy sedan 2.5 Lineartronic

Řetěz zajišťuje oproti řemenu vyšší účinnost a menší tření.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4730 x 1780 x 1505 mm, rozvor 2750 mm, provozní/celková hmotnost 1571/2020 kg. Zavazadlový prostor 0,449 m3, objem palivové nádrže 65 l.

Podvozek
Vpředu vzpěry McPherson, vzadu dvojité lichoběžníky, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 215/50 R 17. Pohon všech kol, převodovka CVT.

Motor
Zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2457 cm3, nejvyšší výkon 123 kW (167 k) při 5600/min, točivý moment 229 Nm při 4000/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                    10,3 s
Nejvyšší rychlost             210 km/h
Spotřeba                        11,0/6,2/8,0 l/100 km

Cena
Legacy sedan 2.5 Active Lineartronic           830 000 Kč
Testovaná verze                                        830 000 Kč

+
v samočinném režimu plynulá změna převodů
v manuálním módu rychlá změna převodů
prostorný interiér
dobrá trakce
jisté jízdní vlastnosti
pružný a dobře odhlučněný motor
-
ovládání palubního počítače tyčkou v přístrojovém štítu
ovládání ruční brzdy





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: