Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opel Insignia OPC

Test

Opel doposud neplatil za zrovna sportovní značku, image se nyní ale snaží napravit pomocí divize OPC. Otestovali jsme nejvýkonnější model Opel Insignia OPC.

Automobily Opel Insignia OPC

Nový Opel Insignia vypadá dostatečně dramaticky už ve standardní verzi, a co teprve s brutálními nárazníky, zadním difuzorem, spoilerem nebo devatenáctipalcovými koly, to vše korunované jiskřivě modrým lakem. OPC ale na své okolí nepůsobí jen vizuálně, naladění výfuků o potenciálu vozu dává vědět už pořádně daleko. To bude zajisté zpočátku znít libozvučně i řidiči (nemluvě o práskání z výfuků při přeřazení ve vyšších otáčkách), po pár desítkách kilometrů na dálnici ale asi změní názor – dunění motoru by mohlo být méně výrazné alespoň po vypnutí jednoho ze dvou sportovních režimů, které navíc přitvrdí podvozek, zmenší účinek posilovače řízení nebo zostří reakce na plyn. Rozdíly v jednotlivých nastaveních by ale mohly být ještě výraznější, hlavně řízení bychom uvítali ještě o něco tužší. A menší volant, abychom nezapomněli...

Automobily Opel Insignia OPC

Sportovní volant by mohl mít menší průměr.


Nejvýkonnější ze současných opelů (vzpomene si dnes ještě někdo na Lotus Omega z roku 1989 s výkonem 277 kW?) se ale rozhodně nenechá zahanbit ani jízdním projevem. Hmotnost přes 1,8 tuny hravě přebíjí svým výkonem 239 kW, i když je pravda, že v přímém směru s ještě o něco větším úspěchem než v zatáčkách. Zde obratnost hotch-hatche očekávat samozřejmě nelze, insignia působí víc jako velmi rychlý cestovní vůz než jako sportovní náčiní. V zatáčkách je patrná nedotáčivost a chybí také již vzpomínaný větší cit v řízení. Také brzdy by mohly být o něco ostřejší a řazení manuální šestistupňové převodovky o něco „rychlejší“.

Automobily Opel Insignia OPC

Přeplňovaný vidlicový šestiválec posílil oproti předchozí Vectře OPC o 33 kW.


Podvozek je v nejsportovnějším režimu OPC (při němž efektně zrudne podbarvení přístrojů) až překvapivě komfortní, naopak výrazně tvarovaná a příjemně nízko umístěná sedadla Recaro jsou na dlouhé cesty až příliš tvrdá. Na dálnici dává vůz naplno vyniknout kvalitám motoru, který výborně táhne „odspodu“, to pravé ale ze sebe za slyšitelného hvizdu turbodmychadla vydává po překročení 3000/min. Kdo se fascinujícímu zátahu bude oddávat příliš často, musí počítat se spotřebou paliva okolo 17 l/100 km, při běžné cestovní rychlosti apetit klesne asi na 11 l/100 km.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Opel Insignia OPC

Sedadla jsou dimenzována i pro silnější postavy.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4830 x 1856 x 1498 mm, rozvor 2737 m, provozní/celková hmotnost 1825/2330 kg. Zavazadlový prostor 0,530 m3, objem palivové nádrže 70 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvková náprava, brzdy kotoučové s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 245/40 ZR19. Pohon všech kol, šestistupňová převodovka.

Motor
Zážehový přeplňovaný vidlicový šestiválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2792 cm3, nejvyšší výkon 239 kW (325 k) při 5250/min, točivý moment 435 Nm při 5250/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                 6,3 s
Nejvyšší rychlost          250 km/h
Spotřeba paliva            17,0/8,6/11,7 l/100 km

Cena
Opel Insignia OPC           1 099 900 Kč
Testovaný vůz                1 230 900 Kč

+
výkonný motor
dynamika
sportovní zvuk
efektní design
stále dostatečný komfort
provedení interiéru
bohatá výbava
-
málo citu v řízení
citelná vysoká hmotnost v zatáčkách
hluk i při ustálené rychlosti
měkčí brzdy
až příliš tvrdá sedadla
vysoká spotřeba





Tagy: opc, insignia, opel
Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Opel Insignia OPC (2008)
Technické informace:
Objem motoru 2792 cm3
Výkon 239 kW
Točivý moment 435 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 6,3 s
Spotřeba 10,6 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: