Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen Polo 1.6 TDI Comfortline

Test

Nové polo vyměnilo všechny turbodiesely čerpadlo-tryska za common-rail 1.6 TDI. Vyzkoušeli jsme základ.

Automobily Volkswagen Polo 1.6 TDI Comfortline

Za největší plus novinky lze jednoznačně označit o dvě úrovně kulturnější běh. Naše úvodní nadšení však zchladil rozjezd. Motor totiž potřebuje hodně plynu (chudák spojka), takže nám zpočátku neustále zhasínal. Přestože má motor již v 1500/min produkovat maximální točivý moment, táhnout začal až za 2100/min. Jenže ani pak to na slibovaných 195 Nm nevypadalo. Může za to asi i dlouhé zpřevodování přesné, ale tuhé pětistupňové převodovky. Ve 130 km/h sice na pětku točí 2200/min, na trojku se ale ve 40 km/h dusil kolem 1200/min.

Automobily Volkswagen Polo 1.6 TDI Comfortline

Nutno přiznat, že polu to zvenku docela sluší. Golf junior...

Subjektivní dojem nevalné dynamiky potvrzují i oficiální údaje. Stovku totiž Polo 1.6 TDI zvládne za 14 s, což je dokonce o 1,2 s (!) pomaleji než minulá generace s tříválcem 1.4 TDI s 59 kW a 195 Nm. Ani průměrná spotřeba 5,7 l není nic, čím by se mohl motor vysloveně chlubit. Toužíte-li po malém voze s turbodieselem, za 360 900 Kč bychom asi doporučili štědřeji vybavený Renault Clio s mnohem lepším 1.5 dCi 63 kW.


HODNOCENÍ: 3/5

Automobily Volkswagen Polo 1.6 TDI Comfortline

Čtyřválec 1.6 TDI je sice kultivovaný, má ale velkou turbodíru a nevýrazný zátah.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor
Přeplňovaný zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1598 cm3, nejvyšší výkon 55 kW (75 k) při 4000/min, točivý moment 195 Nm při 1500-2500/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                 14,0 s
Nejvyšší rychlost          170 km/h
Spotřeba                      5,1/3,6/4,2 l/100 km

Cena
Polo 1.6 TDI Comfortline          363 600 Kč
Testovaná verze                      374 600 Kč

+
tichý a kultivovaný motor
nízké otáčky na dálnici
přesné řazení
komfortní pérování
-
veliká turbodíra
nutnost dávat hodně plynu při rozjezdu
spotřeba
tuhé řazení
slabá dynamika





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: