Volkswagen Polo 1.4 Comfortline
Test
Zážehový 1,4 l není sice žádný nováček, z čistě racionálního hlediska se však jedná asi o nejrozumnější volbu pro pohon nového Volkswagenu Polo.
Než se v prosinci objeví zcela nový přímovstřikový přeplňovaný čtyřválec 1.2 TSI/77 kW, musejí vzít zájemci o nové polo zavděk trojící zážehových jednotek. V AMS 11/09 jsme přinesli test silnější
verze tříválce 1,2 l s 51 kW, který s dnešní uspěchanou dobou držel díky 112 Nm v nízkých otáčkách krok akorát ve městě. Kdo ale nesnese drnčivý zvuk tříválce a o polu uvažuje jako o rodinném autě,
nezbývá mu nic jiného než sáhnout po čtrnáctistovce.
Je opravdu škoda, že polo nemůže v současnosti nabídnout kvalitnější a modernější zážehové motory. Celkově se totiž jedná o velmi příjemné auto, které vám po pár minutách okamžitě sedne. Jeho design se bude líbit jak mladým, tak i těm starším, mužům i ženám. A to i za deset let. Stejně tak uvnitř se nemusíte bát žádných komplikací a výstřelků, ovládání je až na pár drobnosti snadné. Nechápeme jen, proč musí být ovládací joystick vnějších zrcátek otočený o 90 °, takže když s ním pohybujete do stran, zrcátko se naklápí nahoru nebo dolů. Navíc samotná odrazová plocha je dost malá. Naopak velkou pochvalu zaslouží přední sedadla. Místo na zadních sedadlech patří k průměru, stejně jako zavazadlový prostor s 0,280 m3. Vysloveně strádat ale nebude nikdo.

Objem 280 l patří mezi malými vozy k průmeru.
Silnou stránkou pola jsou vyvážené jízdní vlastnosti a komfort, který narušují pouze rázy do volantu při přejezdu nerovností s vytočenými koly. Něco podobného si u minulé generace nepamatujeme.
Zájemce o pětidveřový Volkswagen Polo s motorem 1.4 si musí připravit minimálně 296 600 Kč, testovaná vyšší verze Comfortline stojí 309 700 Kč. Vyšší cena je vykoupena bohatší základní výbavou zahrnující třeba ESP či rádio. Například pokud byste si podobně vybavili Škodu Fabia, zaplatíte jen o pár tisíc méně.
HODNOCENÍ: 4/5

Čtyřválec 1,4 l by mohl být sice úspornější, ze současné nabídky je ale nejrozumnější volbou.
TECHNICKÉ UDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 3970 x 1682 x 1485 mm, rozvor 2470 mm, provozní/celková hmotnost 1070/1550 kg. Zavazadlový prostor 0,280/0,952 m3, objem palivové nádrže 45 l.
Podvozek
Vpředu zavěšení typu McPherson, vzadu vlečená ramena, vpředu kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, vzadu bubnové brzdy. Standardní pneumatiky 185/60 R 15. Pohon předních kol, manuální pětistupňová převodovka.
Motor
Zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1390 cm3, nejvyšší výkon 63 kW (85 k) při 5000/min, točivý moment 132 Nm při 3800/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h 12,1 s
Nejvyšší rychlost 177 km/h
Spotřeba paliva 8,0/4,7/5,9 l/100 km
Cena
Polo 1.4 Comfortline 309 700 Kč
Testovaná verze 331 900 Kč
komfortní a jistý podvozek |
vynikající sedadla |
lehké ovládací síly |
přehledná a kvalitně zpracovaná přístrojová deska |
design |
vyšší spotřeba motoru |
hlučnější ve vyšších otáčkách |
chybí výkonová špička |
malá vnější zpětná zrcátka a jejich ovládání |