Subaru Outback 2.0D
Test
Subaru Outback odstartoval novou éru. Ta je již nejen ve znamení rámů skel dveří a šestistupňové převodovky, ale tak trochu překvapivě i absence dvoubarevného lakování karoserie a terénní redukce.
Poznávací znamení této verze, charakteristické dvoubarevné ladění karoserie, patří minulosti, a tak již tento model od výchozího Legacy Kombi tak snadno nerozeznáte. Liší se jen jinak tvarovanými
nárazníky a upravenou maskou chladiče.
Současně s vnejšími rozměry se zvětšil i interiér. O 7,5 cm delší rozvor se podepsal na velkorysém prostoru pro nohy zadních cestujících. Kombinace s vysoko se klenoucí střechou vzbuzuje pocit jízdy
v MPV.
Přestože v této cenové hladině bychom již uvnitř očekávali měkčené plasty, má outback nadále jen tvrdé, ale napohled dostatečně hodnotné. Mohutná palubní deska jako by měla v posádce navodit pocit velkého vozu. Ovladače audia a ventilace má řidič dobře při ruce, palubní počítač je ale s ergonomií na štíru. Přepíná se totiž tyčkou v přístrojovém štítu.
Sedadla vynikají pohodlím, jejich čalounění však působí poměrně chatrně. V případě zadních potěší možnost nastavit sklon opěradla a sklopit ho zatažením za páčku na bocích zavazadlového prostoru. Ten oproti minulosti nepatrně narostl a disponuje velkorysými 0,526 m3. Z praktického hlediska potěší vstupní práh v úrovni podlahy, rovná ložná plocha po rozšíření i na manipulaci lehké zadní víko.
Dvoulitrový turbodiesel s protilehlými válci je z motorové nabídky jednoznačně nejlepší volbou. Po dynamické stránce bohatě uspokojí a díky své konstrukci potěší i tichým, kultivovaným chodem. O to více při jízdě vystupuje do popředí hluk od podvozku. Lepší akustický komfort v kabině a současně i lepší pasivní bezpečnost zajišťují u této řady poprvé použité rámy oken dveří.
Ctností common-railového turbodieselu je i úsporný provoz. Bez problémů lze dosáhnout spotřeby 6,3 l/100 km, v mimoměstském režimu ještě o nějaké to deci méně. Svůj podíl na ekonomice provozu má nová šestistupňová převodovka, která potěší přesným, krátkým řazením. U studeného vozu jde ale trochu ztuha.
Na silnici nový outback působí suverénně. Ač je se svými 1820 mm již poměrně vysokým autem, nízko položené těžiště mu zajišťuje dobrou agilitu. Delší rozvor navíc oproti minulosti zlepšil podélnou stabilitu. Prostřednictvím přesného řízení se navíc subaru i snadno kontroluje. Doma je nejen na asfaltu, ale i na rozbité šotolinové cestě. V obou případech sériové „šedesátiprocentní sedmnáctky“ zajišťují posádce dobrý cestovní komfort.
Přestože outback disponuje velkorysou světlostí podvozku 200 mm (o 50 mm větší než výchozí Legacy Kombi), o které se nesní ani mnohým SUV, spíše než k jízdě členitým terénem je určený pro pohyb po silnicích a zpevněných šotolinových cestách za zhoršených adhezních podmínek. S celkovými rozměry narostly i převisy, čímž se zmenšily nájezdové úhly.
Zájemci o vznětovou verzi nemusí být smutní, že jejich vůz postrádá terénní redukci, v nové generaci outbacku ji již vůbec nenajdete. I bez ní se ale dokáže vyšplhat na pořádný kopec. Disponuje stálým pohonem 4x4 s mezinápravovým diferenciálem s omezenou svorností a viskózní spojkou.
Outback v novém provedení možná pár svých věrných zákazníků ztratí, na druhé ale díky svému univerzálnějšímu zaměření patrně řadu nových získá. V testované verzi Active za 880 tisíc Kč obsahuje dostatečně širokou výbavu. Volvo XC70 a Audi A6 allroad quattro přijdou mnohem dráž. Scout je sice levnější, ale také menší.
HODNOCENÍ: 4/5
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4775 x 1820 x 1605 mm, rozvor 2745 mm, provozní/celková hmotnost 1646/2085 kg. Zavazadlový prostor 0,526/1,726 m3, objem palivové nádrže 65 l.
Podvozek
Vpředu vzpěry McPherson, vzadu dvojité lichoběžníky, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/60 R 17. Pohon všech kol, manuální šestistupňová převodovka.
Motor
Přeplňovaný vznětový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1998 cm3, nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 3600/min, točivý moment 350 Nm při 1800–2400/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h 9,7 s
Nejvyšší rychlost 195 km/h
Spotřeba 7,7/5,6/6,4 l/100 km
Cena
Outback 2.0D Active 880 000 Kč
Testovaná verze 880 000 Kč
prostorný interiér |
dobrá trakce |
jisté jízdní vlastnosti |
velká světlost podvozku |
pružný a dobře odhlučněný motor |
nízká spotřeba |
nastavitelný sklon zadních opěradel |
přehledná karoserie |
cestovní komfort |
velká vnější zpětná zrcátka |
ovládání palubního počítače |
hluk od podvozku |
malé optické odlišení od Legacy Kombi |
oproti předchozí verzi absence terénní redukce |
malé nájezdové úhly |