Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mazda 3 MPS

Test

Podíváte-li se do technických údajů nové Mazdy 3 MPS, moc rozdílů s předchůdcem nenajdete. Zůstaly jak její přednosti, tak bohužel i nedostatky.

Automobily Mazda 3 MPS

Zatímco u první generace před necelými třemi lety 191 kW v hatchbacku trhalo rekordy, dnes se již rivalové najdou. VW, Audi a Seat daly do modelů Golf R, S3 a Leon Cupra R novou verzi přeplňovaného dvoulitru s 195 nebo 199 kW, Impreza STI nabídne 221 kW a vše korunuje Focus RS s 224 kW. To ovšem ani trochu neznamená, že by 191 kW mazdy ani dnes nezasluhovalo uznání!

Automobily Mazda 3 MPS

Nejvýraznější jsou uvnitř sportovní sedadla, poskytující stále i dostatek komfortu.


Mazda 3 MPS ale bohužel potvrzuje, že pouze výkonný motor ještě sportovní vůz nedělá. A nepomůže ani velký spoiler na zádi, prahové nástavce či výhružný otvor v přední kapotě, přivádějící vzduch k velkému mezichladiči turbodmychadla. Spíš než užívání si sportovní jízdy totiž řízení „empéesa“ připomíná neustálý souboj člověka se strojem. Vinu nese především opravdu velmi silný přenos točivého momentu do řízení, které má neustálou tendenci řidiči doslova rvát volant z rukou. O nějakém citu či přesnosti zde nemůže být řeč, řidič se musí neustále snažit, aby vůz v zatáčkovitých pasážích vůbec ukočíroval a neskončil v příkopě. Ano, je to daň tak vysokému výkonu přenášenému pouze na přední kola, jenže s většinou podobně výkonných konkurentů byste stejný úsek projeli stejně rychle a s mnohem menším úsilím, o potěšení z řízení nemluvě. Motor totiž ani nevyniká nějakým sportovním zvukem a trpí značným turboefektem. Při ostré jízdě si řekne klidně o 17 l/100 km, pod 10 se ani při sebejemnějším zacházení s plynem nedostanete.

Automobily Mazda 3 MPS

Přitom podvozek sám o sobě špatný rozhodně není, silnice se drží velmi zarputile a ani na nerovném povrchu nemá tendenci uskakovat. Nedotáčivost je dobře potlačena a pérování poskytuje posádce navzdory malým náklonům karoserie v zatáčkách až překvapivý komfort. Pochválit musíme také příkladně přesné řazení a dobře tvarovaná sedadla. Kromě nich se toho ale v interiéru bohužel příliš nezměnilo.

Dobře vybavená Mazda 3 MPS nedostatky částečně napravuje příznivou cenou pod 700 000 Kč, která je na úrovni například výrazně slabšího a hůře vybaveného Golfu GTI.


HODNOCENÍ: 3/5

Automobily Mazda 3 MPS

Čtyřválec o objemu 2261 cm3 je ukryt pod mezichladičem stlačeného vzduchu.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4505 x 1770 x 1460 mm, rozvor 2640 mm, provozní/celková hmotnost 1385/1925 kg. Zavazadlový prostor 0,430 m3, objem palivové nádrže 55 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvková náprava, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/40 R18. Pohon předních kol, šestistupňová převodovka.

Motor
Zážehový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2261 cm3, nejvyšší výkon 191 kW (260 k) při 5500/min, točivý moment 380 Nm při 3000/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                  6,1 s
Nejvyšší rychlost           250 km/h
Spotřeba paliva             13,2/7,5/9,6 l/100 km

Cena
Mazda 3 MPS              694 000 Kč
Testovaný vůz            694 000 Kč

+
výkon motoru
jízdní vlastnosti
přesné řazení
bohatá výbava
příznivá cena
-
velmi silný přenos točivého momentu do volantu
nevýrazný zvuk motoru
turboefekt
vysoká spotřeba





Tagy: mps, 3, mazda
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: