Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Octavia Greenline

Test

Při přechodu běžného vznětového provedení 1.6 TDI na ekologičtější a ekonomičtější verzi Greenline provedli konstruktéři Škodovky méně úprav než obvykle.

Automobily Škoda Octavia Greenline

Škoda Octavia Greenline vychází z verze 1.6 TDI Ambiente. Ve jménu zlepšení aerodynamiky má poctivěji zakrytý podvozek a o 15 mm nižší světlost, čímž klesl součinitel odporu vzduchu cx z 0,30 na 0,29. Valivý odpor snižují „zelené“ pneumatiky Michelin Energy natlakované o 0,3 baru víc proti normálu, nazuté na 15“ litých kolech Pyxis. Komfort pérování se tím snížil na úroveň auta na 17“ kolech, stále lze ale mluvit o pohodlí. Výsledkem úprav je o 1 km/h vyšší maximální rychlost (190 km/h) a pokles spotřeby o deci na 4,4 l/100 km. Žádné změny převodů nebo dat v řídicí jednotce motoru jako u fabie či superbu se překvapivě nekonaly. I proto je cenový nárůst jen 14 000, resp. 600 Kč po odečtení litých kol, za která se u ambiente připlácí 13 400 Kč.

 

Automobily Škoda Octavia Greenline

Octavia Greenline stojí od 519 900 korun.


Středem našeho zájmu byl ale hlavně agregát 1.6 TDI. Disponuje sice stejnými parametry 77 kW a 250 Nm jako 1.9 TDI čerpadlo-tryska (stále se prodává s cenou o 16 000 korun nižší), má ale o půl litru nižší spotřebu a odlišný charakter. Novinka plnící Euro 5 pracující se vstřikováním common-rail s piezovstřikovači (160 MPa), kompresním poměrem 16,5:1, turbodmychadlem s proměnnou geometrií a rozvodovým řemenem totiž není tak výbušná jako 1.9 TDI, má subjektivně horší pružnost (hlavně na pětku) a překvapivě značnou prodlevu odspodu. Ačkoliv došlo k rozšíření pásma maxima točivého momentu z 1900 na 1500/min, reálně motor zabírá až za hranicí 2000/min. Hodně oceňujeme o dva řády tišší a kulturnější běh motoru nebo větší ochotu točit přes 5000/min. Standardem bohužel zůstala jen pětistupňová převodovka, která ve 130 km/h nechá motor točit relativně vysokých 2500/min. I tak se dají dálniční přesuny zvládat do 5,3 litru. Mimo město se lze s 1.6 TDI dostat i pod pětilitrovou hranici a po téměř 800 kilometrech se průměr ustálil na 5,4 l nafty na 100 km. Něco podobného uměla octavia první generace s motorem 1.9 TDI/66 kW s rotačním čerpadlem.

 
Automobily Škoda Octavia Greenline

Kvalitě interiéru ani ergonomii nelze nic vytknout.


O smyslu tohoto polovičního řešení nazvaného Octavia Greenline lze polemizovat, nicméně asi nastává doba, kdy se bude počítat každý ušetřený gram vypuštěného CO2. A těch emituje 118 g.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Škoda Octavia Greenline

Nový turbodiesel nás zaskočil citelnou prodlevou v nízkých otáčkách.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4569 x 1769 x 1468 mm, rozvor 2578 mm, provozní/celková hmotnost 1380/1980 kg. Zavazadlový prostor 0,585/1,455 m3, objem palivové nádrže 55 l.

Podvozek
Vpředu zavěšení typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení, vpředu i vzadu kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 195/65 R 15. Pohon předních kol, manuální pětistupňová převodovka.

Motor
Přeplňovaný vznětový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1598 cm3, nejvyšší výkon 77 kW (105 k) při 4400/min, točivý moment 250 Nm při 1500-2500/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h            11,9 s
Nejvyšší rychlost     190 km/h
Spotřeba                 5,5/3,7/4,4 l/100 km

Cena
Octavia Greenline 1.6 TDI         519 900 Kč
Testovaná verze                       642 700 Kč

+
příznivá spotřeba
tichý a kultivovaný motor
přesné řazení
vysoká užitná hodnota
skvělé materiály a dílenské zpracování
-
prodleva turbodmychadla
chybí šestistupňová převodovka
motor má rozvodový řemen





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Škoda Octavia 1.6 TDI DPF Greenline (2008)
Technické informace:
Objem motoru 1598 cm3
Výkon 77 kW
Točivý moment 250 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 11,8 s
Spotřeba 4,4 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Nakedy střední kubatury patří k nejoblíbenějším motocyklovým kategoriím u nás. Japonská čtyřka v…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: