Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Kia Sorento 2.2 CRDi

Test

Ještě než nové generaci Kie Sorento stačil „vytvrdnout lak“, jsme ji inkognito otestovali v českých podmínkách. Přelepená loga a označení v pražských ulicích přitahovala pohledy kolemjdoucích jako magnety.

Automobily Kia Sorento 2.2 CRDi

Někdo hádal, že se jedná o nový nissan, jiní zase tipovali mitsubishi nebo lexus. Jen majitelé vozů značky Kia a zejména ti, kteří seděli za volantem první generace sorenta, hned věděli, „která bije“. S vozem jsme jezdili ještě před oficiální evropskou premiérou na frankfurtském autosalonu, a tak aby bylo bontonu učiněno zadost, dovozce vozu zalepil všechny poznávací znaky. Jednalo se vůz z předsérie, štítky v českém jazyce ale napovídaly, že sériové vozy, které na náš trh dorazí počátkem listopadu, se lišit nebudou.

Automobily Kia Sorento 2.2 CRDi

Zatímco první generace sorenta byla s masivním žebřinovým rámem, tuhou zadní nápravou, manuálně přiřaditelným pohonem 4x4 a terénní redukcí pravým off-roadem, novinka již reflektuje ekonomické, ekologické a bezpečnostní požadavky současnosti, a je tedy zaměřena více na pohyb po silnici. V souladu s obecným trendem je již typickým SUV – má samonosnou karoserii, víceprvkovou zadní nápravu a samočinně přiřaditelný pohon všech kol. Design na předchůdce nenavazuje. Zatímco toho si neznalý pozorovatel mohl na dálku splést s Mercedesem ML, novinka zase díky svému profilu i podobným světlometům vzdáleně připomíná Mitsubishi Outlander. Až na výšku došlo k nárůstu všech rozměrů.

Automobily Kia Sorento 2.2 CRDi

Přesné řízení umožnuje řidiči rychlé reakce.


Do rukou jsme dostali potenciálně nejprodávanější verzi – pětimístný model poháněný zbrusu novým čtyřválcovým turbodieselem o objemu 2.2 CRDi disponujícím 145 kW. Podle prvních zkušeností vyniká kultivovaným chodem a konstantně táhne již od cca 1500 otáček. Stejně jako u předchůdce drží přední kapotu po jejím otevření ve vzpřímené poloze tlumičové vzpěry.

Dynamika je velmi dobrá, na čemž má kromě parametrů motoru podíl zejména o 215 kg nižší pohotovostní hmotnost a také lepší aerodynamika. Spotřebu drží šestistupňová převodovka s přesným řazením, ale vůlí páky v kulise na rozumné výši. Podle našich zkušeností lze průměrně jezdit za 8,2 l/100 km. Motor je výborně odhlučněný, o to více posádka registruje valivý hluk od pneumatik Nexen Roadian 571. Celkově ale v kabině panuje i při rychlých dálničních přesunech dobrý akustický komfort.

Automobily Kia Sorento 2.2 CRDi

Přestože plasty v interiéru nejsou měkčené, působí dostatečně hodnotně.


Větší karoserie ukrývá prostornější kabinu, kromě pětimístné verze se sorento bude nabízet i v sedmimístné se třemi řadami sedadel. Nabídka místa vpředu i vzadu je velkorysá, sedadla jsou dostatečně velká. Přední potěší dobrým bočním vedením a pohodlnými aktivními opěrkami. Dostatek pohodlí je i na těch zadních, byť mají poměrně ploché, nízko položené sedáky.

Přestože plasty v interiéru nejsou měkčené, působí dostatečně hodnotně. Přístroje ve třech samostatných tubusech jsou přehledné a dobře čitelné. Vestavěné audio obsahuje i vstupy pro iPod či USB. Multifunkční volant je tak akorát velký, jsou na něm ale jen ovladače audia a tempomatu. Palubní počítač se oproti tomu nelogicky přepíná tlačítkem v přístrojovém štítu, což je bezpečné jen u stojícího vozidla. Naopak pochvalu od nás sklízí dvoupatrová odkládací přihrádka naspod středové konzoly. Na delších cestách bezesporu přijde vhod i objemná schránka pod přední středovou loketní opěrkou a před spolujezdcem. Řidič vidí na kapotu a má dobrý přehled o předních partiích. Směrem dozadu výhled omezují široké zadní sloupky. K dispozici má být kromě čidel rovněž parkovací kamera.

Interiér je nyní i variabilnější a zavazadlový prostor hlubší a rozlehlejší. Jeho podlaha je v úrovni vstupního prahu, v místě, kde bude případně třetí řada sedadel u pětimístné verze, nacházíme pod podlahou obrovský úložný prostor. Asymetricky dělená zadní sedadla se snadno sklápějí – jedním pohybem se skládají společně s opěradly i sedáky. K ideálu ale přece jen malý kousek chybí – s podlahou zavazadelníku totiž po složení netvoří zcela rovnou plochu.

Automobily Kia Sorento 2.2 CRDi

Sedáky zadních sedadel se skládají společně s opěradly. Po sklopení však nejsou v rovině.


Rozměrné auto se až překvapivě snadno ovládá. Řízení učinilo velký pokrok – nabylo na přesnosti a je i přímější, což umožňuje řidiči rychlé reakce a snadnou kontrolu nad vozem. Velkou proměnou prošel podvozek, který je nyní nastavený zejména s ohledem na jízdu po silnici. Zatímco u první generace sorenta byla limitujícím faktorem tuhá zadní náprava, kvůli níž byl vůz při jízdě neklidný, nové víceprvkové zavěšení přináší velmi jistý pocit v zatáčkách i na dálnici. Podvozek novinky je výrazně tužší a byl evidentně odladěný s ohledem na evropské podmínky. Přejezdy nerovností provázejí mírné rázy, komfort je ale vzhledem ke zdařilému útlumu dostatečně dobrý.

Stejně jako menší model Sportage, i nové sorento používá pohon 4x4 s elektronicky ovládanou vícelamelovou spojkou, kdy točivý moment motoru za běžných okolností směřuje na přední kola a v případě jejich trakčních problémů prostřednictvím i na ta zadní. V blátě a během zimy přijde vhod možnost tlačítkem vlevo pod volantem aktivovat pevné rozdělení 50:50, které je aktivní do 40 km/h. V terénu se bude hodit i systém kontrolovaného sjíždění popř. vyjíždění svahů, stejně jako plastové orámování podběhů kol, prahů a spodní části dveří, které zamezí jejich poškození odletujícími kamínky.

Automobily Kia Sorento 2.2 CRDi

Plastové orámování podběhů kol zamezí poškození kamínky.


Předchůdce velkou měrou přispěl k vytváření nového image značky Kia a přivedl jí nové zákazníky. Konkurence ale mezitím posílila a novinka z korejské produkce se proto zaměřuje na oslovení mnohem širší klientely. Bude cenová politika dovozce stejně agresivní jako u menších modelů? Na to, stejně jako na přesné výbavy si musíme počkat do počátku listopadu.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Kia Sorento 2.2 CRDi

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Karoserie
Délka x šířka x výška 4685 x 1885 x 1710 mm, rozvor 2703 mm, provozní/celková hmotnost 1835kg/2510 kg. Zavazadlový prostor 0,531/1,446 m3, objem palivové nádrže 70 l.

Podvozek
Vpředu vzpěry McPherson, vzadu víceprvková náprava, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Pohon všech kol, manuální šestistupňová převodovka.

Motor
Přeplňovaný vznětový čtyřválec se vstřikováním common-rail, zdvihový objem 2199 cm3, nejvyšší výkon 145 kW (197 k) při 3800/min, točivý moment 421 Nm při 1800-2500/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h               9,6 s
Nejvyšší rychlost        190 km/h
Spotřeba                    8,6/5,4/6,6 l/100km

Cena
Sorento 2.2 CRDi       759 980 Kč

+
kultivovanost a plynulost tahu motoru
jeho odhlučnění a spotřeba
prostornost a variabilita interiéru
zpracování
přesné řízení
ovladatelnost a stabilita v zatáčkách
pohodlná přední sedadla
-
hluk od pneumatik
ovládání palubního počítače
tvrdé plasty
tuhé odpružení





Tagy: crdi, 2.2, sorento, kia
Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 (2009)
Technické informace:
Objem motoru 2199 cm3
Výkon 145 kW
Točivý moment 422 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 9,6 s
Spotřeba 6,7 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: