Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nissan 370Z

Test

Poté, co ženy obsadily dokonce už i kategorii terénních vozů, zbývá snad jen jediná třída, která zůstává doménou mužů: opravdové „sporťáky“, které stále vyžadují pevnou ruku a rychlost v krvi.

Automobily Nissan 370Z

Nissan 370Z jako nástupce „třistapadesátky“ nezklame. Menší a lehčí karoserie v sobě skrývá ještě výkonnější motor, tvary jsou ještě atraktivnější, interiér hodnotnější, a to vše za dokonce nižší cenu – v základní verzi pod jeden milion. Sen? Ne, Nissan se jen rozhodl tvrdě zakročit proti rivalům typu Porsche Cayenne, BMW 135i Coupé nebo Audi TT.

Stejnou tvrdost ale vůz na oplátku vyžaduje i od svého majitele. Toto auto skutečně není pro ženské ručičky. Design, obzvláště v bílém laku testovaného vozu, se sice musí líbit snad všem bez ohledu na pohlaví, už při snaze o první rozjezd ale zjistíte, že spojku je nutno mačkat s nebývalou silou a stejně tak řadicí páka a volant kladou nezvyklý odpor. Při nastavení sedadla do sportovní, co nejnižší polohy, tedy jen pár centimetrů nad silnicí, neuvidí menší postavy ven přes relativně mohutnou přístrojovou desku a tvrdý podvozek také není nic pro řidiče vyžadující od vozu alespoň trochu toho pohodlí. Pokud je ale pro osobu za volantem na prvním místě radost ze sportovního svezení, je u „zetka“ na správné adrese!

Automobily Nissan 370Z

Nový model od předchůdce spolehlivě poznáte podle zalomených předních světlometů


Atmosférický šestiválec o relativně vysokém objemu 3,7 litru reaguje na povely od plynového pedálu ostře a jako u sportovních vozů „ze staré školy“ to nejlepší ze sebe vydává až nad 5000/min – výkon si zde prostě musíte zasloužit, nestačí přidat plyn kdykoliv a o zbytek se již postará turbodmychadlo… Možná jen, že konstruktéři si ještě o něco lépe mohli pohrát s výfukovým potrubím, hlavně v interiéru je v nižších otáčkách slyšet spíš mechanický hluk od kol a podvozku než motor.

Nejen tvrdost odpružení, ale i tuhost karoserie s příčnými výztuhami nad předními i zadními koly zabezpečují výbornou přilnavost vozu v zatáčkách, a to překvapivě i na horším povrchu, kde mají kola jen minimální tendenci k odskakování. Rozhodit záď do efektního driftu je hračkou, byť vůz subjektivně působí relativně těžkým dojmem a průjezdů zatáček „dveřmi napřed“ se odvážíte jistě později než například s Mazdou MX-5 nebo s BMW 135i. Specialitou „zetka“ je tlačítko u řadicí páky, jímž aktivujete automatický meziplyn pro zabránění poklesu otáček při řazení. Což o to, u samočinných převodovek jsme se s tímto pomocníkem již setkali, u manuálního ústrojí rozhodně ale nejde o nejběžnější záležitost.

Automobily Nissan 370Z

Přístrojová deska vypadá mnohem luxusněji než dřív, sportovní náboj se ale nevytratil.


Mnohem zásadnější proměnou než karoserie prošel interiér. Na „budíky“ uchycené na sloupku řízení zapomeňte, přístrojová deska je nyní pojata mnohem klasičtěji. To ale rozhodně nemyslíme jako výtku, sportovního šarmu má interiér stále na rozdávání – a to navzdory displeji a ovladačům navigace převzatým ze spřízněných luxusních infiniti. Prostoru není pro dvojici cestujících na rozdávání, ale postačí, za předními opěradly je již vzpomínaná vzpěra a za ní relativně dlouhý, ale mělký prostor pro 0,235 m3 zavazadel – což řidiči za volantem a jeho partnerce na místě spolujezdce musí na víkendovou cestu postačit.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Nissan 370Z

370Z jako sportovní vůz „ze staré školy“ sází na objem motoru, a ne na turbodmychadlo.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4250 x 1848 x 1315 mm, rozvor 2550 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1496/1800 kg. Zavazadlový prostor 0,235 m3, objem palivové nádrže 72 l.

Podvozek
Vpředu dvojité zavěšení, vzadu víceprvková náprava, brzdy kotoučové s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 245/40 R19 vpředu, 275/35 R19 vzadu. Pohon zadních kol, šestistupňová převodovka.

Motor
Zážehový vidlicový šestiválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 3696 cm3, nejvyšší výkon 243 kW (331 k) při 7000/min, točivý moment 366 Nm při 5200/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                   5,3 s
Nejvyšší rychlost            250 km/h
Spotřeba paliva              15,3/7,8/10,5 l/100 km

Cena
Nissan 370Z Pack 2               1 194 900 Kč
Testovaný vůz                      1 194 900 Kč

Celkové hodnocení

4
+
výkon motoru
jízdní vlastnosti
zvuk
sportovní interiér
přední sedadla
-
na běžnou jízdu až příliš tvrdý podvozek
vyšší spotřeba
tuhé řazení





Tagy: 370z, nissan
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: