Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mazda 3 1.6 MZR TE

Test

Nic naplat, v Evropě budou v nižší střední třídě vždy vítězit hatchbacky. Z japonských značek se „evropskému normálu“ nejvíce blíží asi Mazda.

Automobily Mazda 3 1.6 MZR TE

Když před šesti lety přišla na trh předchozí generace Mazdy 3, šlo o jednoho z vůbec největších zástupců nižší střední třídy. Dnešní nejnovější konkurence japonský vůz již v mnoha případech dohnala, mazda se ale naštěstí rozhodla v rozměrových závodech nepokračovat a nynější druhá generaci pouze o pár milimetrů natáhla. Pokud něčeho přidala výrazně, tak to byl sportovní styl: přiostření hran, zešikmení světlometů či ještě výraznější vytvarování bočního klínovitého profilu vozu rozhodně prospělo.

Automobily Mazda 3 1.6 MZR TE

Příď s velkou „tlamou“ se až příliš podobá peugeotu.


Karoserie hatchback bude jistě u nás prodávanější než v předminulém čísle testovaný sedan, a není se čemu divit: do vozu naložíte i velkou krabici, víko zavazadlového prostoru otevřete také zvenčí (a ne jen z interiéru nebo klíčkem) a na zadních místech budou mít cestující o něco více místa na hlavu. Koupí hatchbacku ale neušetříte ani korunu, ceny za obě verze jsou totiž shodné, ta pětidveřová nabízí pouze více stupňů výbavy.

Pravděpodobně nejprodávanější bude také nyní testovaná motorizace, tedy základní benzinová šestnáctistovka, která je oproti stejně objemnému vznětovému agregátu levnější o 50 000 Kč a přitom také nabízí postačující jízdní výkony. Nižší by ale mohla být spotřeba paliva, při testu jsme se pohybovali okolo 9 l/100 km. Oceňujeme přesné řazení a řízení, stejně jako přehlednou přístrojovou desku. Zavazadlový prostor hatchbacku o objemu 0,340 m3 stejně jako u sedanu rekordy rozhodně netrhá, body k dobru tak získá alespoň za kvalitní čalounění. Po sklopení zadních opěradel vznikne výrazný schod.

Automobily Mazda 3 1.6 MZR TE

Přístrojová deska má díky mohutným tubusům sportovní švih.


V zatáčkách působí mazda lehkým dojmem (vždyť také váží pouhých 1180 kg, za což mají konstruktéři mazdy náš obdiv), řízení na klikatých okreskách je doslova radostí. Podvozek je přitom příjemně utlumen, takže nepůsobí nepříjemně ani na delších trasách. Cena začínající na 399 900 odpovídá konkurenci, pokud ale chcete alespoň manuální klimatizaci, lité disky nebo vnější zrcátka v barvě karoserie, zaplatíte už přes 450 000 Kč.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Mazda 3 1.6 MZR TE

Zavazadelník vyniká spíš kvalitním čalouněním než objemem.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4460 x 1755 x 1470 mm, rozvor 2640 mm, provozní/celková hmotnost 1180/1770 kg. Zavazadlový prostor 0,340/0,430 m3, objem palivové nádrže 55 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvková náprava, brzdy kotoučové s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 205/55 R16. Pohon předních kol, pětistupňová převodovka.

Motor
Zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1598 cm3, nejvyšší výkon 77 kW (105 k) při 6000/min, točivý moment 145 Nm při 4000/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                  12,2 s
Nejvyšší rychlost           184 km/h
Spotřeba paliva             8,3/5,2/6,3 l/100 km

Cena
Mazda 3 1.6 MZR TE      452 900 Kč
Testovaný vůz              462 900 Kč

+
příjemná ovladatelnost pramenící z nízké hmotnosti
design
kvalitní interiér
přesné řízení i řazení
-
průměrné místo pro zavazadala
vyšší spotřeba paliva
absence funkce trojího bliknutí





Tagy: 1.6, mazda 3, mzr
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: