Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nissan GT-R: Jízdní dojmy

Jízdní dojmy

Dva metráky chybí Nissanu GT-R do dvou tun, přesto po okruhu téměř létá. Čtyřlitrový turbomotor burácí, kotouče Brembo modrají, a tak není divu, že semislicky toho mají po celém dni dost...

Automobily Nissan GT-R

Český importér vozů Nissan měl pro nás – jak to tak bývá – dvě zprávy: jednu špatnou a jednu dobrou. Ta zlá byla, že se u nás neobjeví testovací GT-R. Tedy auto, na které snad každý novinář, který byl na posledním tokijském autosalonu, čeká dva roky jako fotbaloví fanoušci na pořádného reprezentačního trenéra. Naštěstí pro nás ale zazněla druhá, lepší novina: máme pro vás jedinou letenku na okruhové testy nedaleko Paříže. Chcete jet?

Automobily Nissan GT-R

1,8 tuny v driftu? Žádný problém! Nissan GT-R je vzdor své hmotnosti lehce ovladatelný supersport, značný točivý moment dovoluje leccos.


Kdo by nechtěl! Nissan GT-R je jednak působivé supersportovní auto, jaké nejen Nissan, ale ani žádná další japonská značka už dlouho nepostavila. Je také dost možná posledním mohykánem, který ve své náročné strojovně neskrývá nějaký ten full- či mild- nebo čertvíjaký hybrid. Naopak, je to poctivé sportovní auto s tradičním přístupem, tedy vpředu uloženým benzinovým šestiválcem (o objemu málem čtyři litry!), přeplňováním dvěma turby a ještě k tomu pohonem všech kol. A ne ledasjakým! Protože ohromná dvojspojková převodovka se nachází u zadní nápravy, je GT-R ojedinělým autem s dvojicí kloubových hřídelů. Nejen proto jsme se ovšem na odpoledne strávené na okruhu se 480koňovým monstrem náramně těšili...

Automobily Nissan GT-R

Tudy by nepropadl ani špendlík. Motor přeplňovaný dvěma turby je skvost!


Silným lákadlem jsou výsledky, jaké naměřili němečtí kolegové z AMS při svém testu. Maximální rychlost odpovídá udávaným 310 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 4,1 s bere dech stejně jako schopnost zastavit ze stovky při opakovaném brzdění na 35 metrech, čímž se zcela vyrovná Porsche 911 Turbo. Na závodní dráze jej přitom mírně překoná v bočním přetížení, kupodivu o mnoho horší není dynamika. Překvapí to tím spíš, že mohutný nissan má jednu zásadní nectnost, která jej vyřazuje ze série pokračovatelů slavných japonských sporťáků 80. let: značnou nadváhu. Plných 1782 kg je o dvě stě kilogramů více než v případě 911 Turbo a s tímhle vědomím usedáme za volant plni respektu. Rozpálené semislicky doslova žhnou a lepí na sebe nečistoty z okruhu, promodralé kotouče u čerstvě odstaveného auta cinkají, jako by drkotaly zuby. A ony místo toho celkem pochopitelně sálají teplem téměř jako čtveřice výfuků vzadu.

Vzdor hmotnosti a poměrně nápadné nedotáčivosti je GT-R kouzelně ovladatelné. Sportovní režim lze nastavit jak u stabilizace, tak u tlumičů a auto se pak chová výrazně poslušněji. Nejprve projíždíme okruh s instruktorem, pak zkoušíme sami hranici svoji a bílého skvostu. Vše funguje, jak má, jen převodovka, jakkoli je rychlá, občas zareaguje s mírným zpožděním. Obdivuhodná je hravost, s jakou vůz dokáže jemně driftovat, stejně tak nás nadchly vytrvale jisté brzdy. Volant a řízení dovolují řidiči precizní manévry, dostatečně velké páky řazení pod volantem zase dovolují usnadňují změnu stupňů i při zatáčení.

Automobily Nissan GT-R

Hlavní je otáčkoměr, řazení čísel na rychloměru vybízí k přidání plynu.


Příjemné překvapení nám však Nissan GT-R přichystal i při cestě v běžném provozu. V komfortním režimu jsou nastavitelné tlumiče příjemně houpavé, i motor dokáže zůstat příjemně tichý, spotřeba mezi 16 a 17 l není zas tak mimořádná. Překvapivě příznivá je ovšem cena – 83 500 eur neboli 2,2 milionu korun je v této kategorii bezkonkurenčních. Pomineme-li Audi RS4 či BMW M3, pak z „velkých“ kupé může konkurovat snad jen 507koňová (a o 300 tisíc dražší) Corvette ZR-1.

 






Tagy: nissan, gt-r
Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Nissan GT-R (2009)
Technické informace:
Objem motoru 3799 cm3
Výkon 357 kW
Točivý moment 588 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 3,5 s
Spotřeba 12,4 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: